Komunikaty PR

JLL Polska ogłasza nową strategię rozwoju

2021-12-14  |  10:00
Biuro prasowe

JLL, największa firma doradztwa real estate w Polsce, wprowadza nową strategię w oparciu o jej globalną wizję transformacji Net-Zero.

W ramach strategii spółka planuje:

  • zwiększyć swoje zaangażowanie w obszarze doradztwa strategicznego transformując biznesy swoich partnerów zgodnie z najlepszymi praktykami ESG
  • wspierać pozyskiwanie i alokowanie kapitału wprowadzając kompleksowe usługi corporate finance
  • rozwijać ofertę doradztwa w zakresie konsolidacji w obszarach energetyki odnawialnej
    i infrastruktury
  • pomagać polskim klientom wdrażać najlepsze globalne praktyki z zakresu różnorodności i zaangażowania (Diversity & Inclusion)
  • kontynuować rozwój centrum zaawansowanych analiz dla regionu Europy, Afryki i Bliskiego Wschodu
  • wzmacniać swoją pozycję na rynkach lokalnych i utrzymać pozycję wiodącego eksperta rynku nieruchomości.

Ogłoszona właśnie przez JLL strategia rozwoju firmy w Polsce w centrum zainteresowania stawia m.in. cele zrównoważonego rozwoju. Dlaczego? Bo jak twierdzą eksperci, ok. 40 proc. emisji CO2 pochodzi z nieruchomości, z czego 60-70 proc. w samych miastach.

Po niedawnym wystąpieniu JLL na COP26 w Glasgow, podczas spotkania z pracownikami, Mateusz Bonca, Dyrektor Zarządzający firmy w Polsce podkreślił:

„Jako firma czujemy odpowiedzialność, aby być rzecznikiem ESG naszego sektora i polskiej gospodarki. Jesteśmy w unikalnym miejscu, wspierając wysiłek wszystkich branż i inicjując strategiczny dialog z ich liderami. Dla żadnej firmy lub inwestora w tym dziesięcioleciu nie będzie większego wyzwania niż zielona transformacja i związane z nią pytania dotyczące nowych technologii, alokacji kapitału, optymalizacji zasobów i angażowania pracowników, a także projektowania środowiska pracy”.

JLL wyposaży swoich partnerów w wiedzę i narzędzia, które umożliwią transformację biznesów w kierunku ESG oraz wesprze proaktywne gospodarowanie zasobami, które pozwoli realizować ich cele rozwoju.

„Jako członek World Economic Forum staramy się kształtować globalną agendę rozmów na temat ESG, dziś przenosimy ją do polskiej rzeczywistości oferując konkretne rozwiązania. Klienci dobrze znają JLL jako eksperta transakcji i badań rynku nieruchomości. Chcemy również być ich strategicznym partnerem, doradzając w całym zakresie zagadnień, z jakimi mierzą się dziś zarządy”, dodaje Mateusz Bonca.

JLL jako jeden z liderów na rynku nieruchomości chce zapewnić realną zmianę w tym zakresie. Firma nie tylko podtrzymuje globalne zobowiązanie, że do 2030 roku wszystkie biura, które zajmuje, uzyskają zrównoważony bilans emisji gazów cieplarnianych. Za cel stawia sobie również, by przez proces dostosowywania polityk w kierunku ESG i adaptowania biznesów w zgodzie z celami zrównoważonego rozwoju przeprowadzić największe firmy w Polsce.

Rosnąca świadomość ekologiczna, oczekiwania najemców i inwestorów, a także regulacje międzynarodowe, w tym unijne, są czynnikami, które obecnie motywują firmy w kierunku takich działań. Jednocześnie, jak wynika z badania „Responsible Real Estate Decarbonizing the Built Environment” przeprowadzonego dla JLL, jedynie 18 proc. organizacji dysponuje planem redukcji emisji w swoich budynkach.

Obok poszerzenia pakietu usług doradczych dla swoich klientów, JLL wzmocni także swoją obecność na rynkach regionalnych. W tym celu rozbudowane zostaną kompetencje zespołów w już działających biurach w Krakowie, Wrocławiu, Trójmieście, Katowicach i Łodzi. Firma będzie jeszcze ściślej współdziałać ze społecznościami lokalnymi i w ten sposób wpływać na kształtowanie przestrzeni, w której wszyscy funkcjonujemy.

„Tak głębokich zmian nie wystarczy wprowadzić na poziomie centralnym, dlatego jednym z priorytetów JLL w nowej strategii jest zintensyfikowanie współpracy zarówno na zewnątrz organizacji, jak i w niej samej. Zachęcamy pracowników do jeszcze pełniejszego zaangażowania w funkcjonowanie lokalnych społeczności i organizacji. Czerpiemy z kapitału różnorodności, jaki wynika ze skali naszej działalności w Polsce. Stawiamy na indywidualny rozwój ponad 1500 profesjonalistów, których JLL zatrudnia w całym kraju, po to, by jeszcze lepiej wykorzystać efekty synergii płynące z szerokiego wachlarza kompetencji, jakie znajdują się w naszym zespole” – tłumaczy Mateusz Bonca.

Spółka spodziewa się, że oferowanie nowych rozwiązań wychodzących naprzeciw oczekiwaniom klientów, przy utrzymaniu dzisiejszej wiodącej pozycji w obszarach transakcyjnych, przyniesie najszybszy wzrost skali działalności od ponad dekady.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.