JLL Polska ogłasza nową strategię rozwoju
JLL, największa firma doradztwa real estate w Polsce, wprowadza nową strategię w oparciu o jej globalną wizję transformacji Net-Zero.
W ramach strategii spółka planuje:
- zwiększyć swoje zaangażowanie w obszarze doradztwa strategicznego transformując biznesy swoich partnerów zgodnie z najlepszymi praktykami ESG
- wspierać pozyskiwanie i alokowanie kapitału wprowadzając kompleksowe usługi corporate finance
- rozwijać ofertę doradztwa w zakresie konsolidacji w obszarach energetyki odnawialnej
i infrastruktury - pomagać polskim klientom wdrażać najlepsze globalne praktyki z zakresu różnorodności i zaangażowania (Diversity & Inclusion)
- kontynuować rozwój centrum zaawansowanych analiz dla regionu Europy, Afryki i Bliskiego Wschodu
- wzmacniać swoją pozycję na rynkach lokalnych i utrzymać pozycję wiodącego eksperta rynku nieruchomości.
Ogłoszona właśnie przez JLL strategia rozwoju firmy w Polsce w centrum zainteresowania stawia m.in. cele zrównoważonego rozwoju. Dlaczego? Bo jak twierdzą eksperci, ok. 40 proc. emisji CO2 pochodzi z nieruchomości, z czego 60-70 proc. w samych miastach.
Po niedawnym wystąpieniu JLL na COP26 w Glasgow, podczas spotkania z pracownikami, Mateusz Bonca, Dyrektor Zarządzający firmy w Polsce podkreślił:
„Jako firma czujemy odpowiedzialność, aby być rzecznikiem ESG naszego sektora i polskiej gospodarki. Jesteśmy w unikalnym miejscu, wspierając wysiłek wszystkich branż i inicjując strategiczny dialog z ich liderami. Dla żadnej firmy lub inwestora w tym dziesięcioleciu nie będzie większego wyzwania niż zielona transformacja i związane z nią pytania dotyczące nowych technologii, alokacji kapitału, optymalizacji zasobów i angażowania pracowników, a także projektowania środowiska pracy”.
JLL wyposaży swoich partnerów w wiedzę i narzędzia, które umożliwią transformację biznesów w kierunku ESG oraz wesprze proaktywne gospodarowanie zasobami, które pozwoli realizować ich cele rozwoju.
„Jako członek World Economic Forum staramy się kształtować globalną agendę rozmów na temat ESG, dziś przenosimy ją do polskiej rzeczywistości oferując konkretne rozwiązania. Klienci dobrze znają JLL jako eksperta transakcji i badań rynku nieruchomości. Chcemy również być ich strategicznym partnerem, doradzając w całym zakresie zagadnień, z jakimi mierzą się dziś zarządy”, dodaje Mateusz Bonca.
JLL jako jeden z liderów na rynku nieruchomości chce zapewnić realną zmianę w tym zakresie. Firma nie tylko podtrzymuje globalne zobowiązanie, że do 2030 roku wszystkie biura, które zajmuje, uzyskają zrównoważony bilans emisji gazów cieplarnianych. Za cel stawia sobie również, by przez proces dostosowywania polityk w kierunku ESG i adaptowania biznesów w zgodzie z celami zrównoważonego rozwoju przeprowadzić największe firmy w Polsce.
Rosnąca świadomość ekologiczna, oczekiwania najemców i inwestorów, a także regulacje międzynarodowe, w tym unijne, są czynnikami, które obecnie motywują firmy w kierunku takich działań. Jednocześnie, jak wynika z badania „Responsible Real Estate – Decarbonizing the Built Environment” przeprowadzonego dla JLL, jedynie 18 proc. organizacji dysponuje planem redukcji emisji w swoich budynkach.
Obok poszerzenia pakietu usług doradczych dla swoich klientów, JLL wzmocni także swoją obecność na rynkach regionalnych. W tym celu rozbudowane zostaną kompetencje zespołów w już działających biurach w Krakowie, Wrocławiu, Trójmieście, Katowicach i Łodzi. Firma będzie jeszcze ściślej współdziałać ze społecznościami lokalnymi i w ten sposób wpływać na kształtowanie przestrzeni, w której wszyscy funkcjonujemy.
„Tak głębokich zmian nie wystarczy wprowadzić na poziomie centralnym, dlatego jednym z priorytetów JLL w nowej strategii jest zintensyfikowanie współpracy zarówno na zewnątrz organizacji, jak i w niej samej. Zachęcamy pracowników do jeszcze pełniejszego zaangażowania w funkcjonowanie lokalnych społeczności i organizacji. Czerpiemy z kapitału różnorodności, jaki wynika ze skali naszej działalności w Polsce. Stawiamy na indywidualny rozwój ponad 1500 profesjonalistów, których JLL zatrudnia w całym kraju, po to, by jeszcze lepiej wykorzystać efekty synergii płynące z szerokiego wachlarza kompetencji, jakie znajdują się w naszym zespole” – tłumaczy Mateusz Bonca.
Spółka spodziewa się, że oferowanie nowych rozwiązań wychodzących naprzeciw oczekiwaniom klientów, przy utrzymaniu dzisiejszej wiodącej pozycji w obszarach transakcyjnych, przyniesie najszybszy wzrost skali działalności od ponad dekady.

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dalsze prace nad uproszczeniami we wspólnej polityce rolnej. Celem jest ich wejście w życie w styczniu 2026 roku
Przed przerwą wakacyjną w Parlamencie Europejskim rozpoczęły się prace nad ogłoszonym w maju kolejnym Omnibusem – pakietem uproszczeń istotnym z punktu widzenia rolników. Chodzi m.in. o uproszczenie pewnych obowiązków w sprawozdawczości, ułatwienia dla drobnych rolników czy ograniczenie kontroli. Zdaniem europosłanki PO propozycje KE to przykład wsłuchiwania się w postulaty rolników, co jest potrzebne także przy kształtowaniu wspólnej polityki rolnej.
Finanse
Zdecydowane odbicie w liczbie ofert pracy dla programistów. Wynagrodzenia rosną, ale nie wrócą na dotychczasowe poziomy

Po 2,5 roku perturbacji na rynek pracy w branży IT wracają wzrosty. Jak wynika z danych JustJoin.IT, w I połowie tego roku na tym portalu odnotowano blisko 70-proc. wzrost liczby ofert pracy w porównaniu do sytuacji sprzed roku. W górę idą także płace, chociaż eksperci wskazują, że dynamika nie jest tak wysoka jak kilka lat temu. Wciąż trudności ze znalezieniem pracy mają pracownicy dopiero zaczynający karierę w branży.
Konsument
Dobrobyt Polski uzależniony od wiedzy społeczeństwa o ekonomii i finansach. Takiej edukacji wciąż za mało jest w szkołach

Ostatnie badania wskazują na pewną poprawę w świadomości ekonomicznej Polaków, zwłaszcza na temat konieczności oszczędzania. Jednak w zakresie inwestowania i dostępnych do tego narzędzi oraz systemu podatkowego wciąż są poważne deficyty w wiedzy. Polacy mają świadomość, że podnoszenie swoich kompetencji pozytywnie wpłynie na ich budżety domowe, ale mało się mówi o tym, że od tego zależy też przyszły dobrobyt kraju. Dlatego też edukacja finansowa i ekonomiczna powinna się wkrótce stać elementem nauczania na jak najwcześniejszym etapie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.