Komunikaty PR

JLL Polska ogłasza nową strategię rozwoju

2021-12-14  |  10:00
Biuro prasowe

JLL, największa firma doradztwa real estate w Polsce, wprowadza nową strategię w oparciu o jej globalną wizję transformacji Net-Zero.

W ramach strategii spółka planuje:

  • zwiększyć swoje zaangażowanie w obszarze doradztwa strategicznego transformując biznesy swoich partnerów zgodnie z najlepszymi praktykami ESG
  • wspierać pozyskiwanie i alokowanie kapitału wprowadzając kompleksowe usługi corporate finance
  • rozwijać ofertę doradztwa w zakresie konsolidacji w obszarach energetyki odnawialnej
    i infrastruktury
  • pomagać polskim klientom wdrażać najlepsze globalne praktyki z zakresu różnorodności i zaangażowania (Diversity & Inclusion)
  • kontynuować rozwój centrum zaawansowanych analiz dla regionu Europy, Afryki i Bliskiego Wschodu
  • wzmacniać swoją pozycję na rynkach lokalnych i utrzymać pozycję wiodącego eksperta rynku nieruchomości.

Ogłoszona właśnie przez JLL strategia rozwoju firmy w Polsce w centrum zainteresowania stawia m.in. cele zrównoważonego rozwoju. Dlaczego? Bo jak twierdzą eksperci, ok. 40 proc. emisji CO2 pochodzi z nieruchomości, z czego 60-70 proc. w samych miastach.

Po niedawnym wystąpieniu JLL na COP26 w Glasgow, podczas spotkania z pracownikami, Mateusz Bonca, Dyrektor Zarządzający firmy w Polsce podkreślił:

„Jako firma czujemy odpowiedzialność, aby być rzecznikiem ESG naszego sektora i polskiej gospodarki. Jesteśmy w unikalnym miejscu, wspierając wysiłek wszystkich branż i inicjując strategiczny dialog z ich liderami. Dla żadnej firmy lub inwestora w tym dziesięcioleciu nie będzie większego wyzwania niż zielona transformacja i związane z nią pytania dotyczące nowych technologii, alokacji kapitału, optymalizacji zasobów i angażowania pracowników, a także projektowania środowiska pracy”.

JLL wyposaży swoich partnerów w wiedzę i narzędzia, które umożliwią transformację biznesów w kierunku ESG oraz wesprze proaktywne gospodarowanie zasobami, które pozwoli realizować ich cele rozwoju.

„Jako członek World Economic Forum staramy się kształtować globalną agendę rozmów na temat ESG, dziś przenosimy ją do polskiej rzeczywistości oferując konkretne rozwiązania. Klienci dobrze znają JLL jako eksperta transakcji i badań rynku nieruchomości. Chcemy również być ich strategicznym partnerem, doradzając w całym zakresie zagadnień, z jakimi mierzą się dziś zarządy”, dodaje Mateusz Bonca.

JLL jako jeden z liderów na rynku nieruchomości chce zapewnić realną zmianę w tym zakresie. Firma nie tylko podtrzymuje globalne zobowiązanie, że do 2030 roku wszystkie biura, które zajmuje, uzyskają zrównoważony bilans emisji gazów cieplarnianych. Za cel stawia sobie również, by przez proces dostosowywania polityk w kierunku ESG i adaptowania biznesów w zgodzie z celami zrównoważonego rozwoju przeprowadzić największe firmy w Polsce.

Rosnąca świadomość ekologiczna, oczekiwania najemców i inwestorów, a także regulacje międzynarodowe, w tym unijne, są czynnikami, które obecnie motywują firmy w kierunku takich działań. Jednocześnie, jak wynika z badania „Responsible Real Estate Decarbonizing the Built Environment” przeprowadzonego dla JLL, jedynie 18 proc. organizacji dysponuje planem redukcji emisji w swoich budynkach.

Obok poszerzenia pakietu usług doradczych dla swoich klientów, JLL wzmocni także swoją obecność na rynkach regionalnych. W tym celu rozbudowane zostaną kompetencje zespołów w już działających biurach w Krakowie, Wrocławiu, Trójmieście, Katowicach i Łodzi. Firma będzie jeszcze ściślej współdziałać ze społecznościami lokalnymi i w ten sposób wpływać na kształtowanie przestrzeni, w której wszyscy funkcjonujemy.

„Tak głębokich zmian nie wystarczy wprowadzić na poziomie centralnym, dlatego jednym z priorytetów JLL w nowej strategii jest zintensyfikowanie współpracy zarówno na zewnątrz organizacji, jak i w niej samej. Zachęcamy pracowników do jeszcze pełniejszego zaangażowania w funkcjonowanie lokalnych społeczności i organizacji. Czerpiemy z kapitału różnorodności, jaki wynika ze skali naszej działalności w Polsce. Stawiamy na indywidualny rozwój ponad 1500 profesjonalistów, których JLL zatrudnia w całym kraju, po to, by jeszcze lepiej wykorzystać efekty synergii płynące z szerokiego wachlarza kompetencji, jakie znajdują się w naszym zespole” – tłumaczy Mateusz Bonca.

Spółka spodziewa się, że oferowanie nowych rozwiązań wychodzących naprzeciw oczekiwaniom klientów, przy utrzymaniu dzisiejszej wiodącej pozycji w obszarach transakcyjnych, przyniesie najszybszy wzrost skali działalności od ponad dekady.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Dopłaty kredytowe, a wynajem mieszkania: będzie problem? Biuro prasowe
2024-07-26 | 11:00

Dopłaty kredytowe, a wynajem mieszkania: będzie problem?

Do tej pory Polacy mogli skorzystać z trzech programów dopłat kredytowych: Rodzina na Swoim, Mieszkanie dla Młodych oraz Bezpieczny Kredyt 2%. Na horyzoncie pojawia się program Kredyt
Nieruchomości CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland
2024-07-25 | 12:00

CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland

  Marka CCC kontynuuje współpracę z trzema centrami handlowymi z portfolio Greenman Poland – Nowymi Czyżynami w Krakowie, Nowymi Bielawami w Toruniu i Nową Górną w
Nieruchomości Warsaw office market in the process of adaptation
2024-07-25 | 01:00

Warsaw office market in the process of adaptation

Stable demand, low supply of new offices, and few vacancies—this briefly describes the current situation in the Warsaw market Just under 11 per cent of the office space resources in

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Trzynaście państw UE wytwarza już więcej energii z OZE niż z paliw kopalnych. Polska jeszcze nie, ale też bije rekordy w zielonej energii

30 do 27 proc. – tak wyglądał w UE w I połowie br. udział energii z odnawialnych źródeł versus z paliw kopalnych. To oznacza, że po raz pierwszy w historii mieliśmy na Starym Kontynencie więcej zielonej energii. Takim osiągnięciem może się już pochwalić prawie połowa państw członkowskich. W Polsce – po bardzo dynamicznym wzroście produkcji energii słonecznej – udział OZE sięga już ok. 30 proc., a węgla spada poniżej 60 proc. Mimo znaczących postępów w ostatnich dwóch latach wciąż wiele aspektów zielonej transformacji w kraju wymaga poprawy. Motywacją do przyspieszenia zmian są korzyści finansowe – na rachunkach za prąd – oraz środowiskowe.

Sport

Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby

Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.

Infrastruktura

Na budowę sieci światłowodowych w Polsce trafi z UE niespełna 7 mld zł. Inwestycje może jednak zahamować biurokracja

W Polsce światłowód ma już blisko połowa z 9,5 mln użytkowników internetu stacjonarnego, a ta technologia szybko zyskuje na popularności – w ubiegłym roku zwiększyła swój udział w rynku o 10 proc. – Środki unijne przeznaczone na dobudowanie sieci światłowodowych w Polsce to w tej chwili w sumie 6–7 mld zł – zauważa Jacek Wiśniewski, prezes zarządu Nexery. Jak wskazuje, w praktyce zagospodarowanie tych pieniędzy może być jednak problematyczne ze względu na biurokrację, brak koordynacji między różnymi urzędami i resortami oraz krótki czas, jaki pozostał na ich wydatkowanie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.