KAJIMA PROPERTIES I SAVILLS INVESTMENT MANAGEMENT PARTNERAMI STRATEGICZNYMI
- Celem partnerstwa jest utrzymanie wciąż rosnącego zainteresowania europejskim rynkiem logistycznym wśród inwestorów z Azji.
- Umowa stanowi potwierdzenie zaangażowania Kajima Properties Europe w rozwój własnego portfela aktywów logistycznych w Europie.
Warszawa, 10 sierpnia 2020 r.: Kajima Properties Europe, wiodący inwestor na rynku nieruchomości, deweloper i zarządca aktywów wraz z międzynarodowym menedżerem inwestycyjnym, firmą Savills Investment Management, zawarły strategiczne partnerstwo, finalizując transakcję przejęcia udziałów Panattoni Europe w parku logistycznym Łódź City VI o powierzchni 144 880 m2.
Partnerstwo pomiędzy spółkami Kajima i Savills Investment Management (Savills IM) będzie ukierunkowane na promocję europejskiego sektora logistycznego wśród inwestorów z Azji. Transakcja ta jest również wyrazem ponownego zaangażowania się spółki Kajima w rozwój zarządzanych przez nią aktywów logistycznych w tym regionie.
Dynamiczny rozwój sektora e-commerce, na który wpłynęła m. in. pandemia COVID-19 , napędza zapotrzebowanie na centra logistyczne i dystrybucyjne w Europie. Szczególnie widać to na przykładzie Polski, w której tylko w pierwszym kwartale 2020 r. wartość nabytych aktywów magazynowych wyniosła 1,46 mld euro. To wynik zbliżony do sumy aktywów przejętych w całym 2019 r. Ich łączna wartość równa była wówczas 1,48 mld euro. Według JLL, w minionym roku azjatycki kapitał stanowił około jednej trzeciej wolumenu transakcji na tym rynku.
Umowa zawarta pomiędzy Kajima i Savills IM stanowi kontynuację działalności deweloperskiej i inwestycyjnej tej pierwszej spółki w sektorze logistycznym w Europie. W styczniu 2020 r. Kajima sprzedała dwa obiekty przemysłowe w Komornikach k. Poznania oferujące 87 000 m2 powierzchni logistycznej. Nieruchomości stanowiły wówczas część portfela (obejmującego inwestycje o powierzchni 280 000 m2) nabytego przez klientów Savills IM. Poza granicami Polski, Kajima w maju tego roku ogłosiła zakup pierwszego parku magazynowego i logistycznego w Hiszpanii, a ostatnio nabyła także obiekt logistyczny w Rotterdamie.
„Kajima od ponad 4 lat aktywnie inwestuje w rozwój logistyki w Europie. Obecnie dążymy do tego, aby działalność w tym sektorze stała się jednym ze stałych elementów naszej długoterminowej strategii. Chcielibyśmy uzupełnić nasz portfel zróżnicowanymi aktywami logistycznymi, pozyskanymi w ramach partnerstwa z azjatyckimi inwestorami, którzy ze względu na stabilny zysk, coraz częściej poszukują możliwości inwestycyjnych w Europie. Zidentyfikowaliśmy już szereg obiektów, poprzez które moglibyśmy wzmacniać obecność Kajima w tym segmencie nieruchomości ” – mówi John Harcourt, Dyrektor Zarządzający, Kajima Properties Europe.
Jon Crossfield, Dyrektor ds. Partnerstw Strategicznych, Savills Investment Management, dodaje: „Cieszymy się z nawiązania współpracy ze spółką Kajima w Europie. Mamy nadzieję, że na skutek tej transakcji oraz idącym w ślad za nią partnerstwie, wartości zarządzanych przez nas aktywów będą coraz wyższe. Savills IM w sektorze logistycznym działa w Europie już od kilku lat. Aktualnie zarządzamy aktywami wartymi ponad 4 mld euro. Jestem przekonany, że połączenie naszego doświadczenia na tym rynku z możliwościami Kajimy w zakresie tworzenia wysokiej jakości inwestycji w Europie Środkowo-Wschodniej i Zachodniej, stworzy naprawdę niezwykłe szanse dla naszych klientów."
Podczas transakcji, doradcą spółki Kajima był Dentons. Savills IM wspierały natomiast firmy DLA Piper oraz Savills, a Panattoni – Greenberg Traurig.
Zdjęcie: Savills
Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
Deweloperzy nie nadążają za popytem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.