Kodeks Dobrych Praktyk - z korzyścią dla klientów i deweloperów
Opracowanie zaakceptowane przez UOKIK jest przestrzegane przez coraz większą liczbę deweloperów zrzeszonych w organizacji jaką jest Polski Związek Firm Deweloperskich.
Kodeks Dobrych Praktyk zawiera prawa i obowiązki obu stron, czyli deweloperów oraz klientów skłonnych do zakupu nieruchomości. Mowa o zasadach w postępowaniu przed rozpoczęciem realizacji budowy, w trakcie prac budowlanych oraz po ich ukończeniu i oddaniu mieszkań do użytkowania. Choć na pierwszy rzut oka te zasady wydają się podstawowe, to ich konsekwentne przestrzeganie pozytywnie zmienia podejście do transakcji mieszkaniowej. Deweloper już od pierwszej wizyty klienta w biurze, zobowiązuje się przekazać pełne informacje na temat projektu, odpowiedzieć na każde pytanie nabywcy, czy przedstawić ubezpieczenie inwestycji, a także standard wykonania. – Wyznaczamy wysokie standardy i tylko takie powinny być akceptowane w naszej branży. Obustronne zaufanie to absolutny priorytet. Klient, kupując mieszkanie przeważnie poświęca swoje życiowe oszczędności, a inwestor, realizując nowe osiedle, dba nie tylko o mieszkańców, ale i swoją markę – mówi Andrzej Marszałek, prezes zarządu Oddziału Poznańskiego PZFD. Odpowiednie, partnerskie podejście do nabywcy, fachowość, otwartość na uwagi klienta, tworzą dziś wiarygodność inwestora. Nie bez przyczyny markę inwestora eksperci wskazują jako jedno z najważniejszych kryteriów przy wyborze mieszkania bądź domu. – Jako organizacja branżowa, dbamy o dobre praktyki na rynku wielkopolskim i dokładamy wszelkich starań, aby nasi członkowie, a także firmy aspirujące do bycia w PZFD, wywiązywali się z umów nie tylko starannie, ale wręcz wzorowo. W praktyce to oznacza, że największą korzyścią dla klienta jest poczucie dobrze dokonanego wyboru. Zadowolony mieszkaniec z pewnością poleci dewelopera innym – wskazuje Marcin Roś, wiceprezes zarządu Oddziału Poznańskiego PZFD. Za wzmocnienie relacji z przyszłym mieszkańcem odpowiada także tzw. usługa posprzedażowa. – Wybierając firmę z PZFD, klient może liczyć na wsparcie również po odbiorze lokalu. Pomoc w załatwieniu różnych formalności, doradztwo aranżacyjne architekta, czy nawet sprawne usunięcie usterek w ramach rękojmi to podstawa. Liczy się profesjonalizm, uczciwość i terminowość na każdym etapie – przed rozpoczęciem inwestycji, w trakcie oraz po zakończeniu. Tego wymagamy od członków naszego oddziału, dając przykład wszystkim deweloperom z Wielkopolski. Nad tym pracują również pozostałe oddziały – zastrzega Joanna Janowicz, wiceprezes Oddziału Poznańskiego. Kodeks Dobrych Praktyk został wprowadzony do branży deweloperskiej w 2003 roku. Aktualnie jest respektowany przez ponad 200 deweloperów w Polsce i 21 w regionie wielkopolskim.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.