Komunikaty PR

Kolejna wieża urośnie w Warszawie. Skanska rusza z budową drugiej fazy Studio

2023-11-10  |  16:30
Biuro prasowe

Nowoczesne powierzchnie biurowe, ciekawe zagospodarowanie terenu uzupełniające tkankę miejską i rozwiązania zmniejszające wpływ na środowisko naturalne – to tylko niektóre wyróżniki budynku Studio A. Najnowsza inwestycja Skanska dostarczy na stołeczny rynek 26,600 mkw. powierzchni biurowej. Zgodnie z założonym harmonogramem, budynek zostanie oddany do użytku w 2025 roku.

Budowa dwufazowego kompleksu Studio rozpoczęła się w sierpniu 2021 roku. Jego pierwsza faza, Studio B, została oddana do użytku w listopadzie 2023 roku. Teraz Skanska rusza z realizacją drugiej części - budynku wieżowego, który będzie posiadał 27 pięter, a także 4 kondygnacje podziemne (zrealizowane wcześniej, przy budowie fazy B), z parkingiem na 203 samochody.

–  Ostatnie lata były dużym sprawdzianem dla rynku biurowego. Nieruchomości premium w świetnie skomunikowanych, tętniących życiem lokalizacjach i stworzone z zastosowaniem najwyższych standardów ESG, zdały ten test bardzo dobrze. Taki właśnie jest nasz kompleks biurowy Studio w centrum Warszawy. Potwierdzeniem jest sukces komercjalizacji jego pierwszej fazy, która została w 100% wynajęta jeszcze przed oddaniem do użytkowania. Analizujemy sytuację na rynku z dużą uwagą i jestem przekonana, że to dobry czas, by wykorzystać siłę finansową Skanska i rozpocząć ten projekt. Rynek jest gotowy na kolejny projekt premium i wierzę, że druga faza Studia powtórzy sukces pierwszego budynku w kompleksie – mówi Katarzyna Zawodna-Bijoch, prezeska i CEO spółki biurowej Skanska w Europie Środkowo-Wschodniej.

Technologie i wygoda

Projekt Skanska jest doskonale skomunikowany z innymi częściami miasta. Powstaje pomiędzy stacjami metra Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ, od których dzieli go jedynie kilka minut drogi spacerem. Łatwy i wygodny dojazd zapewniają również pobliskie przystanki autobusowe i tramwajowe. Rowerzyści będą mieli do dyspozycji 150 miejsc postojowych. Z kolei zmotoryzowani skorzystają z 203 miejsc parkingowych. Co ważne, aby upłynnić ruch w okolicy, na parking będzie można wjechać zarówno do ulicy Prostej, jak i od Łuckiej.

Wysoki na 105 metrów budynek dostarczy na lokalny rynek 26,600 mkw. GLA innowacyjnej powierzchni biurowej zaprojektowanej zgodnie z wymogami ESG. Komfort pracy zapewnią m.in. filtry i nawilżacze powietrza czy cicho działająca klimatyzacja oparta o belki chłodzące. Studio A umożliwi tworzenie miejsc zarówno do spotkań i pracy zespołowej, jak i pomieszczeń zapewniających ciszę i ułatwiających pracę w skupieniu. Przyszli najemcy będą mogli korzystać z platformy Connected by Skanska, która pozwala na wygodne, bezdotykowe poruszanie się po biurze.

– Studio A to nie tylko biura, ale również ciekawie zaaranżowane miejsce do odpoczynku. Na siódmym i dwudziestym drugim piętrze znajdą się dostępne dla najemców zielone tarasy. Na dole tworzymy otwarty plac, z małą architekturą, ogrodami deszczowymi i zbiornikami retencyjnymi, ułatwiającymi gromadzenie wody. Dodajmy do tego całoroczną roślinność, która pozwoli na redukcję efektu miejskiej wyspy ciepła. Plac jest punktem łączącym Studio z sąsiednią Fabryką Norblina – mówi Bartosz Dorsz, menadżer projektu w spółce biurowej Skanska w Europie Środkowo-Wschodniej.

Skandynawski klimat

Studio A będzie nawiązywać swoim wyglądem do pierwszej fazy kompleksu. Przyziemie zostanie ozdobione charakterystycznymi „iksami”, które stały się jednym z wyróżników inwestycji szwedzkiego dewelopera. Tradycyjnie, pracowników oraz gości Studia powita lobby w stylu skandynawskim, z ciepłymi, przyjaznymi kolorami. Projekt powstał w renomowanych pracowniach, mających na koncie wiele realizacji: duńskiej ARROW Architects oraz w polskiej Grupa 5 Architekci.

– Naszym celem było stworzenie harmonijnego przejścia od budynku o wielkiej skali do bardziej ludzkiej perspektywy, dostępnej z poziomu ulicy. Chcieliśmy, aby Studio wpasowało się w okoliczną zabudowę, a nie ją przytłaczało. Szklana fasada dodaje ponadczasowej elegancji, współtworząc tym samym nową panoramę miasta. Ogólnodostępna przestrzeń wokół budynku wraz z jego parterem zapewnia, że nie stoi on samotny, lecz staje się częścią miasta, zapraszając wszystkich do korzystania z jego funkcjonalności. Chcieliśmy stworzyć architekturę, która jest przyjazna dla użytkownika, funkcjonalna i wspierająca strategie zrównoważonego rozwoju – mówi Ulrik Raysse, dyrektor zarządzający i współzałożyciel ARROW Architects.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek Biuro prasowe
2025-07-23 | 13:10

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie.
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych

W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.

Transport

Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.

Prawo

70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.