Konica Minolta we współpracy z uczniami stworzyła nietypowy eko kalendarz
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Konica Minolta wraz z uczniami szkół specjalnych stworzyła kalendarz przypominający o ważnych dniach związanych z ekologią i ochroną środowiska. Każdy miesiąc kalendarza ilustrują prace konkursowe, stworzone w ramach konkursu “Jestem EKO”, w którym brały udział dzieci i młodzież z niepełnosprawnościami. Partnerem konkursu i kalendarza jest firma Antalis Poland Sp. z o.o.
Kalendarz “Jestem EKO”
Kalendarz już w samej nazwie zdradza swoją tematykę. Firma Konica Minolta promuje postawy proekologiczne wśród dzieci i młodzieży oraz zwraca uwagę na istotę edukacji ekologicznej w dzisiejszych czasach. W każdym miesiącu wyróżniono ważne daty, święta oraz istotne dni z punktu widzenia ekologii i ochrony środowiska np. Dzień Bez Opakowań Foliowych (23 stycznia) czy Światowy Dzień Recyklingu (18 marca). Celem projektu jest zwrócenie uwagi na poszczególne obszary ekologii oraz zachęcenie dzieci do zwiększenia wiedzy w tym zakresie. Dodatkowym atutem kalendarza są wyjątkowe prace plastyczne wyłonione w konkursie.
Kalendarz “Jestem EKO” jest wyjątkowy jeszcze pod jednym względem. Zaczyna się od kwietnia 2023 r., a kończy w marcu 2024 roku. Wybrany zakres czasowy nie jest przypadkowy. Tak rozlicza się rok finansowy w Japonii i w ten sposób Twórcy nawiązują do japońskich korzeni firmy Konica Minolta.
Konkurs plastyczny w szkołach specjalnych
W listopadzie Konica Minolta Business Solution Polska przeprowadziła konkurs plastyczny wśród uczniów specjalnych szkół podstawowych i ponadpodstawowych na terenie całej Polski. Konkurs miał na celu zainteresowanie uczestników tematem ochrony środowiska i kształtowanie świadomości ekologicznej.
Laureatów wyłoniła 3-osobowa komisja konkursowa składająca się z pracowników Konica Minolta oraz Antalis Poland Sp. z o.o. Jury zwracało uwagę na wartość artystyczną projektu, samodzielność wykonania, staranność, wrażenia artystyczne i kreatywność. Najlepsze prace znalazły się w kalendarzu “Jestem EKO”.
Prawdziwie ekologiczny
Co ważne, kalendarz jest ekologiczny nie tylko z nazwy. Został wydrukowany na papierze Nautilus Super White, w 100% wyprodukowanym z masy makulaturowej z certyfikatem FSC. Papier dostarczył partner konkursu - firma Antalis Poland Sp. z.o.o. Wspólna inicjatywa obu firm potwierdza, że istnieje wiele sposobów na promowanie ekologii.
![Dopłaty kredytowe, a wynajem mieszkania: będzie problem? Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_329485637,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Dopłaty kredytowe, a wynajem mieszkania: będzie problem?
![CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1462886161,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland
![Warsaw office market in the process of adaptation](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1908045854,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Warsaw office market in the process of adaptation
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Handel
![](https://www.newseria.pl/files/11111/krakenimages-y5bvrlccx8k-unsplash,w_274,_small.jpg)
Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace
W 2025 roku w japońskiej Osace odbędzie się Wystawa Światowa Expo 2025. Udział w niej, a także towarzyszących imprezie wydarzeniach i targach to dla polskich firm szansa na wzrost rozpoznawalności swoich marek za granicą, a w konsekwencji na rozwój ich potencjału eksportowego. Expo 2025 będzie się koncentrowało na innowacjach służących zrównoważonemu rozwojowi. PARP, który jest partnerem wydarzenia w Polsce, do 26 września br. czeka na wnioski firm zainteresowanych udziałem w wydarzeniu i ekspansją na azjatyckie rynki. W ramach programu mogą one otrzymać wsparcie na udział w targach, na misje wyjazdowe i kampanie promocyjne przed i po zakończeniu Expo. Nabór finansowany jest z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027
Polityka
Rośnie ryzyko wybuchu epidemii w Strefie Gazy. Brakuje czystej wody, kanalizacji i toalet, a w zniszczonej enklawie wykryto polio
![](https://www.newseria.pl/files/11111/pah-foremska-strefa-foto,w_133,r_png,_small.png)
W Strefie Gazy brakuje praktycznie wszystkiego – od żywności i wody po podstawowe leki – ale najgorsze może dopiero nadejść – alarmuje Polska Akcja Humanitarna. – Kilka dni temu w wodzie w Strefie Gazy znaleziono polio typu 2. Ta woda jest bardzo zanieczyszczona, infrastruktura wodno-sanitarna na tym terenie tak naprawdę już nie istnieje. Na dodatek od dziewięciu miesięcy dzieci nie są szczepione, ponieważ nie ma warunków, żeby to zrobić, więc istnieje bardzo duże zagrożenie wybuchu epidemii – mówi Magdalena Foremska z PAH. W odpowiedzi na kryzys organizacja uruchomiła duże projekty pomocowe, które mają zapewnić żywność i opiekę medyczną w Strefie Gazy i na Zachodnim Brzegu.
IT i technologie
Gminy potrzebują inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Eksperci widzą duże ryzyka wynikające z zaniedbań
![](https://www.newseria.pl/files/11111/niebezpiecznik-samorzady-foto,w_133,r_png,_small.png)
Dane gromadzone przez jednostki samorządu terytorialnego mogą być bardzo niebezpiecznym narzędziem w rękach przestępców. Wykradzione mogą posłużyć do fałszowania tożsamości człowieka. Tymczasem poziom inwestycji w cyberbezpieczeństwo jest w gminach niski, a liczba ataków hakerskich na nie stale rośnie. Eksperci czekają na pozytywne skutki rządowego programu Cyberbezpieczny Samorząd. W jego ramach 1,5 mld zł trafi na inwestycje w poprawę bezpieczeństwa cybernetycznego samorządów: zarówno na poziomie sprzętu i oprogramowania, jak i kompetencji oraz procedur.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.