Komunikaty PR

Konica Minolta we współpracy z uczniami stworzyła nietypowy eko kalendarz

2023-03-28  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Ciuchta
Konkret PR

ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl

Konica Minolta wraz z uczniami szkół specjalnych stworzyła kalendarz przypominający o ważnych dniach związanych z ekologią i ochroną środowiska. Każdy miesiąc kalendarza ilustrują prace konkursowe, stworzone w ramach konkursu “Jestem EKO”, w którym brały udział dzieci i młodzież z niepełnosprawnościami. Partnerem konkursu i kalendarza jest firma Antalis Poland Sp. z o.o.

Kalendarz “Jestem EKO”

Kalendarz już w samej nazwie zdradza swoją tematykę. Firma Konica Minolta promuje postawy proekologiczne wśród dzieci i młodzieży oraz zwraca uwagę na istotę edukacji ekologicznej w dzisiejszych czasach. W każdym miesiącu wyróżniono ważne daty, święta oraz istotne dni z punktu widzenia ekologii i ochrony środowiska np. Dzień Bez Opakowań Foliowych (23 stycznia) czy Światowy Dzień Recyklingu (18 marca). Celem projektu jest zwrócenie uwagi na poszczególne obszary ekologii oraz zachęcenie dzieci do zwiększenia wiedzy w tym zakresie. Dodatkowym atutem kalendarza są wyjątkowe prace plastyczne wyłonione w konkursie.

Kalendarz “Jestem EKO” jest wyjątkowy jeszcze pod jednym względem. Zaczyna się od kwietnia 2023 r., a kończy w marcu 2024 roku. Wybrany zakres czasowy nie jest przypadkowy. Tak rozlicza się rok finansowy w Japonii i w ten sposób Twórcy nawiązują do japońskich korzeni firmy Konica Minolta.

Konkurs plastyczny w szkołach specjalnych

W listopadzie Konica Minolta Business Solution Polska przeprowadziła konkurs plastyczny wśród uczniów specjalnych szkół podstawowych i ponadpodstawowych na terenie całej Polski. Konkurs miał na celu zainteresowanie uczestników tematem ochrony środowiska i kształtowanie świadomości ekologicznej.

Laureatów wyłoniła 3-osobowa komisja konkursowa składająca się z pracowników Konica Minolta oraz Antalis Poland Sp. z o.o. Jury zwracało uwagę na wartość artystyczną projektu, samodzielność wykonania, staranność, wrażenia artystyczne i kreatywność. Najlepsze prace znalazły się w kalendarzu “Jestem EKO”.

Prawdziwie ekologiczny

Co ważne, kalendarz jest ekologiczny nie tylko z nazwy. Został wydrukowany na papierze Nautilus Super White, w 100% wyprodukowanym z masy makulaturowej z certyfikatem FSC. Papier dostarczył partner konkursu - firma Antalis Poland Sp. z.o.o. Wspólna inicjatywa obu firm potwierdza, że istnieje wiele sposobów na promowanie ekologii.
 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Konkret PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.