Komunikaty PR

Konica Minolta we współpracy z uczniami stworzyła nietypowy eko kalendarz

2023-03-28  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Ciuchta
Konkret PR

ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl

Konica Minolta wraz z uczniami szkół specjalnych stworzyła kalendarz przypominający o ważnych dniach związanych z ekologią i ochroną środowiska. Każdy miesiąc kalendarza ilustrują prace konkursowe, stworzone w ramach konkursu “Jestem EKO”, w którym brały udział dzieci i młodzież z niepełnosprawnościami. Partnerem konkursu i kalendarza jest firma Antalis Poland Sp. z o.o.

Kalendarz “Jestem EKO”

Kalendarz już w samej nazwie zdradza swoją tematykę. Firma Konica Minolta promuje postawy proekologiczne wśród dzieci i młodzieży oraz zwraca uwagę na istotę edukacji ekologicznej w dzisiejszych czasach. W każdym miesiącu wyróżniono ważne daty, święta oraz istotne dni z punktu widzenia ekologii i ochrony środowiska np. Dzień Bez Opakowań Foliowych (23 stycznia) czy Światowy Dzień Recyklingu (18 marca). Celem projektu jest zwrócenie uwagi na poszczególne obszary ekologii oraz zachęcenie dzieci do zwiększenia wiedzy w tym zakresie. Dodatkowym atutem kalendarza są wyjątkowe prace plastyczne wyłonione w konkursie.

Kalendarz “Jestem EKO” jest wyjątkowy jeszcze pod jednym względem. Zaczyna się od kwietnia 2023 r., a kończy w marcu 2024 roku. Wybrany zakres czasowy nie jest przypadkowy. Tak rozlicza się rok finansowy w Japonii i w ten sposób Twórcy nawiązują do japońskich korzeni firmy Konica Minolta.

Konkurs plastyczny w szkołach specjalnych

W listopadzie Konica Minolta Business Solution Polska przeprowadziła konkurs plastyczny wśród uczniów specjalnych szkół podstawowych i ponadpodstawowych na terenie całej Polski. Konkurs miał na celu zainteresowanie uczestników tematem ochrony środowiska i kształtowanie świadomości ekologicznej.

Laureatów wyłoniła 3-osobowa komisja konkursowa składająca się z pracowników Konica Minolta oraz Antalis Poland Sp. z o.o. Jury zwracało uwagę na wartość artystyczną projektu, samodzielność wykonania, staranność, wrażenia artystyczne i kreatywność. Najlepsze prace znalazły się w kalendarzu “Jestem EKO”.

Prawdziwie ekologiczny

Co ważne, kalendarz jest ekologiczny nie tylko z nazwy. Został wydrukowany na papierze Nautilus Super White, w 100% wyprodukowanym z masy makulaturowej z certyfikatem FSC. Papier dostarczył partner konkursu - firma Antalis Poland Sp. z.o.o. Wspólna inicjatywa obu firm potwierdza, że istnieje wiele sposobów na promowanie ekologii.
 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Konkret PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności

W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.

Farmacja

Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.

Prawo

Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.