Kuba Midel o aktualnych trendach na polskim rynku nieruchomości
Kuba Midel, przedsiębiorca i inwestor z ponad 20-letnim doświadczeniem omawia kluczowe
tendencje na dynamicznie rozwijającym się rynku nieruchomości. Mimo wyzwań związanych
z wysokimi stopami procentowymi i trudnościami przy pozyskiwaniu kredytów, popyt na
nieruchomości w Polsce nie słabnie, a w niektórych segmentach wręcz wzrasta.
Ekspert zauważa, że kluczowym czynnikiem utrzymującym wysoki popyt jest postępujące
bogacenie się społeczeństwa. Coraz więcej osób traktuje inwestycję w nieruchomości nie
tylko jako podstawowe zabezpieczenie mieszkaniowe, ale także jako element stylu życia i
długoterminowe zabezpieczenie finansowe.
Widzimy wyraźną tendencję wzrostową na rynku nieruchomości, pomimo różnych
zahamowań, takich jak wysokie stopy procentowe, które przekładają się na drogie kredyty.
Popyt na nieruchomości pozostaje duży, co wynika z faktu, że społeczeństwo wyraźnie się
bogaci. Coraz częściej spotykamy się z modelem, w którym oprócz mieszkania w mieście,
wiele osób posiada dodatkową nieruchomość – dom czy apartament w atrakcyjnych
lokalizacjach, jak nad morzem czy w górach. To nie tylko element stylu życia, ale także
doskonała inwestycja, zarówno długoterminowa, jak i jako natychmiastowe źródło dochodu,
ponieważ takie nieruchomości łatwo wynajmować
– mówi Kuba Midel.
Wzrost zainteresowania zakupem nieruchomości rekreacyjnych jest widoczny nie tylko wśród
Polaków, ale również inwestorów zagranicznych.
-
Nie tylko Polacy są aktywnymi graczami na naszym rynku. Nieruchomości pod Tatrami
cieszą się ogromnym zainteresowaniem inwestorów z Omanu czy Dubaju, którzy ustawiają
się w kolejce po najbardziej atrakcyjne lokalizacje.
Rynek wynajmu, zarówno krótkoterminowego, jak i długoterminowego, również wykazuje
pozytywne perspektywy dla inwestorów. Rosnące ceny wynajmu świadczą o tym, że klienci są
gotowi płacić wyższe stawki za wysoką jakość, a inwestorzy mogą liczyć na atrakcyjne stopy
zwrotu.
- Jeśli chodzi o rynek najmu, obserwuję ważną tendencję – ceny wynajmu będą rosły,
ponieważ klienci są gotowi płacić więcej za wysoką jakość i obserwując ten segment rynku z
bliska, widzę kolejne cenowe rekordy. To doskonała wiadomość dla inwestorów, którzy już dziś
mogą liczyć na stopę zwrotu rzędu 7-10, a nawet 12 proc. przy najmie krótkoterminowym
–
zauważa ekspert.
Komentarz Kuby Midela jest wynikiem jego długoletniej obserwacji rynku oraz osobistego
zaangażowania jako inwestora i eksperta, którego kanały edukacyjne – książki, programy
telewizyjne i kanały w mediach społecznościowych – zdobyły szerokie grono odbiorców.
___________________________________________________________________________
Kuba Midel
– przedsiębiorca z ponad 20-letnim doświadczeniem, inwestor w nieruchomości oraz rentier.
Urodzony w 1983 roku w Łodzi, ukończył I Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika, jedno z najbardziej
prestiżowych liceów w Polsce. Studiował na warszawskiej Szkole Głównej Handlowej, zdobywając tytuł
licencjata, jednak zrezygnował z dalszej nauki na rzecz rozwoju kariery biznesowej.
Kuba jest założycielem szkoły języków obcych Mobile English oraz marki odzieżowej Venerdi Menswear. Jego
działalność na rynku nieruchomości oraz przedsiębiorcza wizja przyniosły mu status rentiera. Autor książki
„Sztuka równowagi finansowej” oraz twórca popularnego kanału YouTube – Kuba Midel – który zgromadził już
ponad 300 tys. subskrybentów oraz przekroczył 100 milionów wyświetleń.
Jako założyciel i organizator cyklicznych spotkań Wielkiej Integracji Przedsiębiorców, co roku przyciąga tysiące
osób z Polski i zagranicy, budując platformę dla wymiany doświadczeń i współpracy w świecie biznesu.
Kuba Midel jest także wielokrotnym medalistą Mistrzostw Polski w Karate Tradycyjnym oraz wicemistrzem
Europy z 1999 roku. Jego pasja do sportu, zwłaszcza karate, towarzyszyła mu przez wiele lat. Prywatnie – mąż,
ojciec dwójki dzieci, kolekcjoner samochodów i motocykli.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Banki spółdzielcze coraz ważniejsze dla finansowania gospodarki. Współpraca z BGK ma pobudzić lokalne inwestycje
Banki spółdzielcze w coraz większym stopniu odpowiadają za finansowanie rozwoju gospodarki. Ich udział w ostatnich latach wzrósł, a kondycja sektora się poprawiła. Bank Gospodarstwa Krajowego chce wzmocnić współpracę z bankami spółdzielczymi na rzecz finansowania lokalnego rozwoju. To jeden z elementów nowej strategii BGK na lata 2025–2030. Narzędziami, które do tego służą, są gwarancje BGK.
Prawo
Przedstawienie projektu przez KE oznacza początek dyskusji nad nowym siedmioletnim budżetem. W PE zdania co do jego kształtu są podzielone

16 lipca br. Komisja Europejska przedstawi propozycję wieloletnich ram finansowych. To będzie dopiero początek wytężonych prac nad kształtem nowego budżetu i trudnych dyskusji na ten temat, bo wśród państw członkowskich, ale też w różnych frakcjach parlamentarnych jest wiele różnic dotyczących szczegółowych rozwiązań. Chodzi m.in. o podejście do wspólnego zadłużania się, nowych źródeł zasobów UE czy rozszerzania kompetencji UE.
Konsument
Konflikty i żywioły wpływają na wakacyjne plany Polaków. Bezpieczeństwo coraz ważniejsze przy wyborze letniej destynacji

Sytuacja geopolityczna i pogodowa sprawia, że Polacy coraz rozważniej podchodzą do wyboru wakacyjnych kierunków. Choć nieprzewidziane zdarzenia mogą się zdarzyć w każdym miejscu na świecie, to minimalizowaniu ryzyka służą m.in. sprawdzanie ostrzeżeń dla podróżnych na stronach Ministerstwa Spraw Zagranicznych, rejestracja w systemie Odyseusz, który zadziała w razie kryzysowej sytuacji, a także wyjazd z ubezpieczeniem turystycznym. Koszty ewentualnego leczenia czy repatriacji znacząco przewyższają bowiem wysokość składki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.