Kupiec sprzedaje biurowiec w Gliwicach za 6,4 mln zł
Kupiec S.A., tarnowska spółka z branży TSL zajmująca się międzynarodową spedycją oraz działająca na rynku wynajmu nieruchomości biurowych, podpisała umowę sprzedaży działki w Gliwicach o powierzchni 0,6 hektara wraz z budynkiem biurowym o powierzchni 1,9 tys. m2 za łączną kwotę 6,4 mln zł netto. Środki ze sprzedaży zostaną w części wykorzystane w zwiększeniu skali prowadzonej działalności w spedycji. Pozostała część zostanie przeznaczona na rozwój działalności związanej nieruchomościami biurowymi zgodnie z zapisami realizowanej strategii na lata 2020-2023.
Nieruchomość będąca przedmiotem transakcji znajduje się w Gliwicach przy ulicy Gustawa Eiffel’a 10. Łączna powierzchnia użytkowa biurowca wynosi dokładnie 1.912,69 m2. Natomiast powierzchnia możliwa do wynajmu wynosi 1.621,56 m2. Jak podaje Spółka w chwili obecnej ponad 93,2 proc. powierzchni jest wynajęte. Sprzedana nieruchomość została nabyta przez Kupiec SA na początku maja bieżącego roku.
- W trakcie procesowania zakupu biurowca w Gliwicach nie byliśmy nastawieni na jego odsprzedaż, lecz na długoletnie czerpanie korzyści z wynajmu. Jednakże oferta jaka została nam przedstawiona była bardzo intratna. Nasze podejście do oceny atrakcyjności nieruchomości jak widać się sprawdziło. Nowy nabywca biurowca zdecydował się odkupić nieruchomość w wyższej cenie. Dzięki temu możemy znacznie przyspieszyć swój rozwój realizując kilkuletnie wpływy z najmu biurowca w ciągu tylko czterech miesięcy i stając przed możliwością dalszej reinwestycji pozyskanych środków. – mówi Leszek Wróblewski, Prezes Zarządu Kupiec SA.
Pozyskane środki z transakcji w części zostaną przeznaczone na wsparcie działalności związanej ze spedycją. Dzięki podjętym inwestycjom i działaniom Kupiec SA chce zwiększyć obroty miesięcznej na tej części biznesu nawet o 30-40 proc. Wszystko uzależnione jest o sytuacji na rynku, która się unormowała i jest nadal sprzyjająca. Pozostała część środków z transakcji zostanie przeznaczona na rozwój działalności Kupiec SA związanej z wynajmem powierzchni poprzez zakup kolejnej atrakcyjnej nieruchomości.
- Krótkoterminowo środki pozyskane z transakcji chciałbym przeznaczyć na dodatkowe rozpędzenie spedycji, co prze obecnej koniunkturze jest jak najbardziej możliwe. Środki tę zostaną uwolnione po 5-6 miesiącach poprzez pozyskanie dodatkowego finansowania dla spedycji w oparciu o wypracowane wyniki na wzroście obrotów. Jednocześnie czas ten wykorzystamy na wynegocjowanie warunku zakupu kolejnego biurowca. Podtrzymujemy sprawdzone parametry oceny nieruchomości. Mamy na uwadze już konkretny budynek, który obecnie wydaje się w zasięgu Spółki. Po transakcji jesteśmy również bogatsi o zdobyte doświadczenie i wiemy, że zyski z dobrze kupionego biurowca można dwojako realizować zarówno długo jaki i krótkoterminowo. Dlatego właśnie o ten ważny parametr rozszerzamy ocenę ewentualnych zakupów. – dodał Leszek Wróblewski.
Kupiec SA po dwóch kwartałach br. wypracował 26,96 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza 27 proc. wzrost w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku (21,18 mln zł). Wysoka sprzedaż przełożyła się na 2,29 mln zł zysku z działalności operacyjnej (0,42 mln zł w pierwszym półroczu 2020 r.) oraz 1,89 mln zł zysku netto (0,31 mln zł).
Zgodnie z przyjętą strategią rozwoju na lata 2020-2023 Kupiec SA dywersyfikuje swoją działalność. Nowa strategia zakłada m.in. dalszy rozwój Spółki w obszarach, w których Spółka obecnie prowadzi działalność, tj.: transport i spedycja, działalność w obszarze nieruchomości (Społka posiada udziały w dwóch przedsiębiorstwach, pierwszym prowadzącym) działalność w obszarze wierzytelności i ich windykacji i drugim z obrębu energii odnawialnej.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.