Kupiec sprzedaje biurowiec w Gliwicach za 6,4 mln zł
Kupiec S.A., tarnowska spółka z branży TSL zajmująca się międzynarodową spedycją oraz działająca na rynku wynajmu nieruchomości biurowych, podpisała umowę sprzedaży działki w Gliwicach o powierzchni 0,6 hektara wraz z budynkiem biurowym o powierzchni 1,9 tys. m2 za łączną kwotę 6,4 mln zł netto. Środki ze sprzedaży zostaną w części wykorzystane w zwiększeniu skali prowadzonej działalności w spedycji. Pozostała część zostanie przeznaczona na rozwój działalności związanej nieruchomościami biurowymi zgodnie z zapisami realizowanej strategii na lata 2020-2023.
Nieruchomość będąca przedmiotem transakcji znajduje się w Gliwicach przy ulicy Gustawa Eiffel’a 10. Łączna powierzchnia użytkowa biurowca wynosi dokładnie 1.912,69 m2. Natomiast powierzchnia możliwa do wynajmu wynosi 1.621,56 m2. Jak podaje Spółka w chwili obecnej ponad 93,2 proc. powierzchni jest wynajęte. Sprzedana nieruchomość została nabyta przez Kupiec SA na początku maja bieżącego roku.
- W trakcie procesowania zakupu biurowca w Gliwicach nie byliśmy nastawieni na jego odsprzedaż, lecz na długoletnie czerpanie korzyści z wynajmu. Jednakże oferta jaka została nam przedstawiona była bardzo intratna. Nasze podejście do oceny atrakcyjności nieruchomości jak widać się sprawdziło. Nowy nabywca biurowca zdecydował się odkupić nieruchomość w wyższej cenie. Dzięki temu możemy znacznie przyspieszyć swój rozwój realizując kilkuletnie wpływy z najmu biurowca w ciągu tylko czterech miesięcy i stając przed możliwością dalszej reinwestycji pozyskanych środków. – mówi Leszek Wróblewski, Prezes Zarządu Kupiec SA.
Pozyskane środki z transakcji w części zostaną przeznaczone na wsparcie działalności związanej ze spedycją. Dzięki podjętym inwestycjom i działaniom Kupiec SA chce zwiększyć obroty miesięcznej na tej części biznesu nawet o 30-40 proc. Wszystko uzależnione jest o sytuacji na rynku, która się unormowała i jest nadal sprzyjająca. Pozostała część środków z transakcji zostanie przeznaczona na rozwój działalności Kupiec SA związanej z wynajmem powierzchni poprzez zakup kolejnej atrakcyjnej nieruchomości.
- Krótkoterminowo środki pozyskane z transakcji chciałbym przeznaczyć na dodatkowe rozpędzenie spedycji, co prze obecnej koniunkturze jest jak najbardziej możliwe. Środki tę zostaną uwolnione po 5-6 miesiącach poprzez pozyskanie dodatkowego finansowania dla spedycji w oparciu o wypracowane wyniki na wzroście obrotów. Jednocześnie czas ten wykorzystamy na wynegocjowanie warunku zakupu kolejnego biurowca. Podtrzymujemy sprawdzone parametry oceny nieruchomości. Mamy na uwadze już konkretny budynek, który obecnie wydaje się w zasięgu Spółki. Po transakcji jesteśmy również bogatsi o zdobyte doświadczenie i wiemy, że zyski z dobrze kupionego biurowca można dwojako realizować zarówno długo jaki i krótkoterminowo. Dlatego właśnie o ten ważny parametr rozszerzamy ocenę ewentualnych zakupów. – dodał Leszek Wróblewski.
Kupiec SA po dwóch kwartałach br. wypracował 26,96 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza 27 proc. wzrost w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku (21,18 mln zł). Wysoka sprzedaż przełożyła się na 2,29 mln zł zysku z działalności operacyjnej (0,42 mln zł w pierwszym półroczu 2020 r.) oraz 1,89 mln zł zysku netto (0,31 mln zł).
Zgodnie z przyjętą strategią rozwoju na lata 2020-2023 Kupiec SA dywersyfikuje swoją działalność. Nowa strategia zakłada m.in. dalszy rozwój Spółki w obszarach, w których Spółka obecnie prowadzi działalność, tj.: transport i spedycja, działalność w obszarze nieruchomości (Społka posiada udziały w dwóch przedsiębiorstwach, pierwszym prowadzącym) działalność w obszarze wierzytelności i ich windykacji i drugim z obrębu energii odnawialnej.

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Polityka
Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

– Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.