Logistyka kontraktowa DACHSER Polska na Górnym Śląsku
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Dachser Polska stawia na rozwój logistyki kontraktowej. Firma od dwóch dekad wspiera krajowych eksporterów, specjalizując się w transporcie drobnicowym, a od piętnastu lat łączy możliwości globalnej sieci transportowej z wydajnym magazynowaniem, usługami dodanymi dopasowanymi do klienta oraz doradztwem projektowym. Obecnie Dachser Polska dysponuje w kraju ponad 26 tys. m kw. powierzchni terminalowej i 32 tys. miejsc paletowych w obiektach obsługujących logistykę kontraktową. Jeden z nich znajduje się w Sosnowcu, gdzie pod jednym dachem łączy się szereg spersonalizowanych usług. Górnośląski magazyn multi-customer firmy Dachser prezentuje potencjał 20 tys. miejsc paletowych oraz – co najważniejsze – zapewnia codzienne bezpośrednie połączenia do wszystkich krajów Europy Zachodniej i Południowej.
Przemysł, DIY, e-commerce, automotive oraz produkty o wysokiej wartości to branże, którym Dachser Polska dedykuje kompleksowe usługi logistyki kontraktowej. Dzięki inteligentnemu sprofilowaniu globalnej oferty firmy pod kątem różnych modeli i jednostek biznesowych, polscy eksporterzy optymalizują koszty oraz skracają procesy, dopasowując je do swoich potrzeb. Ponadto korzystają z blisko 40 paneuropejskich połączeń drogowych, zapewniających powtarzalne, niskie czasy tranzytu, które dzięki rosnącej sieci obiektów cały czas się skracają. W samym regionie EMEA (Europa, Afryka i Bliski Wschód) firma dysponuje ponad 150 lokalizacjami magazynowymi, z czego ponad 50 znajduje się na terenie Niemiec – głównego odbiorcy towarów dostarczanych przez klientów Dachser Polska.
Skrzyżowanie dwóch autostrad – ze Śląska tylko krok do najważniejszych rynków
Jedną z lokalizacji, która pełni rolę pomostu do europejskich i światowych rynków, jest oddział Dachser Polska w Sosnowcu. Znajduje się on 12 km od centrum miasta, a firma oferuje w nim 5000 miejsc paletowych - z możliwością rozbudowy o kolejne 15 tys. - oraz elastyczność usług. Atutem oddziału jest położenie w sąsiedztwie głównych korytarzy komunikacyjnych wschód-zachód (A4) oraz północ-południe (S1/A1). Paletę możliwości operacyjnych dodatkowo poszerza bliskość dwóch lotnisk (Katowice-Pyrzowice i Kraków-Balice), oraz Euroterminalu w Sławkowie, kończącego europejską część szerokotorowego szlaku kolejowego biegnącego z Azji. Własna Agencja Celna, z zapleczem w postaci Magazynu Czasowego Składowania Celnego umożliwia sprawną obsługę celną - także przesyłek lotniczych i morskich - czyniąc realizację eksportowych transportów drobnicowych jeszcze bardziej efektywną. Z górnośląskiego magazynu Dachser Polska codziennie wyruszają transporty do Włoch, Niemiec, Czech, Słowacji, Węgier czy Austrii.
„Naszą kluczową przewagą jest DACHSER Interlocking, czyli synergia kompleksowo organizowanych: transportu drogowego, morskiego i lotniczego oraz usług logistyki kontraktowej. Synchronizacja systemów transportowych z naszym unikalnym systemem zarządzania magazynem Mikado jest stale udoskonalana, z pożytkiem również dla polskich klientów. Z tej symbiozy od lat korzysta odział w Sosnowcu, dedykowany logistyce kontraktowej, w którym dzięki doświadczeniu płynącemu z setek zleceń jesteśmy w stanie skutecznie zoptymalizować wiele procesów. W ostatnim czasie wdrożyliśmy usługę Targo on-site, która jest przygotowana z myślą o obsłudze rynku e-commerce i dostawach do osób prywatnych” – mówi Łukasz Skroński, Contract Logistics Consultant w DACHSER.
Wszystko pod jednym dachem
Cztery filary logistyki kontraktowej Dachser to transport, magazynowanie, usługi dodane i doradztwo.
Standardowe magazynowanie może być uzupełnione przez szereg usług dodatkowych – jak kompletacja, etykietowanie, wstępny montaż czy budowanie setów. Ponadto klienci wynajmują tylko niezbędną liczbę miejsc paletowych, co pozwala zoptymalizować koszty oraz wykorzystać przestrzeń obiektu. System ten umożliwia sprawną obsługę kilku partnerów w ramach jednego budynku.
Odpowiedni dobór działań dla klienta wynika z dokładnego poznania jego działania jeszcze na etapie przetargu. Indywidualne podejście umożliwia implementację rozwiązań dopasowanych do potrzeb dużych i średnich przedsiębiorstw przemysłowych i handlowych, eksportujących swoje towary.
Obecnie Dachser Polska dysponuje w kraju ponad 26 tys. m kw. powierzchni terminalowej i 32 tys. miejsc paletowych w obiektach obsługujących logistykę kontraktową, które znajdują się w Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu, Poznaniu, Sosnowcu i Rzeszowie.
![Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia? Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1995337877,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia?
![Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_986254888,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej
![Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_834021605,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Handel
![](https://www.newseria.pl/files/11111/program-lojalnosciowy-avery-evans-rjqe64nmc-o-unsplash,w_274,_small.jpg)
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.
Przemysł spożywczy
Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja
![](https://www.newseria.pl/files/11111/biometan-produkcja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.
Ochrona środowiska
Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku
![](https://www.newseria.pl/files/11111/bojec-budownictwo-foto,w_133,r_png,_small.png)
Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.