Lokum Deweloper prezentuje wyniki finansowe po III kwartałach 2021 r.
- Grupa Lokum Deweloper po trzech kwartałach 2021 r. osiągnęła 198,1 mln zł przychodu i 72,9 mln zł zysku brutto ze sprzedaży
- Zysk netto wyniósł 39,0 mln zł
- Od początku roku w wyniku zostało rozpoznanych 379 lokali
Po trzech kwartałach 2021 r. Grupa Lokum Deweloper odnotowała przychody w wysokości 198,1 mln zł, co stanowi wzrost o 46,7% w stosunku do 135,0 mln zł wypracowanych w analogicznym okresie 2020 r. Zysk netto wyniósł 39,0 mln zł w porównaniu do 21,7 mln zł w roku poprzednim (+79,3% r/r). Wygenerowana przez Grupę marża brutto na sprzedaży w raportowanym okresie to 36,8% (+4,6 p.p. r/r). Rentowność netto osiągnęła poziom 19,7%, czyli o 3,6 punktu procentowego wyższy wynik niż rok wcześniej. Do końca września br. Grupa rozpoznała 379 lokali, umowami deweloperskimi i przedwstępnymi zostały objęte 524 mieszkania. Dodatkowo na dzień 30 września 2021 r. Grupa miała zawartych 95 umów rezerwacyjnych.
– Grunty pod inwestycje, z których rozpoznajemy wyniki finansowe, kupowane były przez nas kilka lat temu, w niskich, nieosiągalnych jak na bieżące realia cenach. Nie sposób pominąć tego faktu analizując wyniki finansowe, jakie prezentujemy. Budowy prowadzone są zgodnie z przyjętym na ten rok harmonogramem. W III kwartale rozpoznane zostały głównie lokale z inwestycji zakończonych w poprzednich okresach. Do końca roku planujemy zrealizować jeszcze dwa projekty: II etap osiedla Lokum Monte w podwrocławskiej Sobótce oraz I i II etap inwestycji Lokum Salsa w Krakowie. Mieszkania z tych przedsięwzięć będziemy przekazywać klientom w IV kwartale br., co przełoży się na wynik całego 2021 roku – mówi Bartosz Kuźniar, prezes zarządu Lokum Deweloper.
Z końcem III kwartału suma lokali rozpoznanych oraz objętych umowami deweloperskimi, przedwstępnymi i rezerwacyjnymi wynosiła 617, co stanowi 72% potencjału rozpoznań na 2021 rok.
W lipcu br. Grupa Lokum Deweloper zawarła umowę nabycia prawa własności działki znajdującej się przy ul. Lothara Herbsta we Wrocławiu, finalizując tym samym zakup tej nieruchomości. Na jej powierzchni, liczącej 1,9 ha, Grupa planuje realizację inwestycji Lokum la Vida, w ramach której powstanie 330 mieszkań.
We wrześniu br. miało miejsce ustanowienie przez Grupę programu emisji obligacji, których maksymalna łączna wartość nominalna może wynieść 100 mln zł. Zgodnie z przyjętym programem Lokum Deweloper przydzielił w październiku obligacje serii I o łącznej wartości 50 mln zł, których termin zapadalności ustalono na kwiecień 2025 r. Oprócz serii I na rynku giełdowym w obrocie są jeszcze trzy serie obligacji Grupy Lokum Deweloper: obligacje serii H o łącznej wartości nominalnej 100 mln i terminach wykupu 25 tys. sztuk w marcu 2024 r. oraz 75 tys. sztuk we wrześniu 2024 r., obligacje serii G o łącznej wartości 35 mln zł i terminie zapadalności w październiku 2023 r., oraz obligacje serii F o łącznej wartości nominalnej 65 mln zł i terminie wykupu w czerwcu 2023 r.
Więcej o Lokum Deweloper
Lokum Deweloper S.A. prowadzi działalność w sektorze wielorodzinnego budownictwa mieszkaniowego w segmencie mieszkań o podwyższonym standardzie. Grupa koncentruje swoją działalność na rynku wrocławskim i krakowskim.
Zrównoważone budownictwo (w końcu) wkracza “na salony”
Augustowska Vita – nowa rodzinna inwestycja Develii na wrocławskich Maślicach
Wraz z wiosną rośnie zainteresowanie domami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.