Komunikaty PR

Lokum Deweloper prezentuje wyniki finansowe po III kwartałach 2021 r.

2021-11-09  |  10:00
Biuro prasowe
  • Grupa Lokum Deweloper po trzech kwartałach 2021 r. osiągnęła 198,1 mln zł przychodu i 72,9 mln zł zysku brutto ze sprzedaży
  • Zysk netto wyniósł 39,0 mln zł
  • Od początku roku w wyniku zostało rozpoznanych 379 lokali

 

Po trzech kwartałach 2021 r. Grupa Lokum Deweloper odnotowała przychody w wysokości 198,1 mln zł, co stanowi wzrost o 46,7% w stosunku do 135,0 mln zł wypracowanych w analogicznym okresie 2020 r. Zysk netto wyniósł 39,0 mln zł w porównaniu do 21,7 mln zł w roku poprzednim (+79,3% r/r). Wygenerowana przez Grupę marża brutto na sprzedaży w raportowanym okresie to 36,8% (+4,6 p.p. r/r). Rentowność netto osiągnęła poziom 19,7%, czyli o 3,6 punktu procentowego wyższy wynik niż rok wcześniej. Do końca września br. Grupa rozpoznała 379 lokali, umowami deweloperskimi i przedwstępnymi zostały objęte 524 mieszkania. Dodatkowo na dzień 30 września 2021 r. Grupa miała zawartych 95 umów rezerwacyjnych.

– Grunty pod inwestycje, z których rozpoznajemy wyniki finansowe, kupowane były przez nas kilka lat temu, w niskich, nieosiągalnych jak na bieżące realia cenach. Nie sposób pominąć tego faktu analizując wyniki finansowe, jakie prezentujemy. Budowy prowadzone są zgodnie z przyjętym na ten rok harmonogramem. W III kwartale rozpoznane zostały głównie lokale z inwestycji zakończonych w poprzednich okresach. Do końca roku planujemy zrealizować jeszcze dwa projekty: II etap osiedla Lokum Monte w podwrocławskiej Sobótce oraz I i II etap inwestycji Lokum Salsa w Krakowie. Mieszkania z tych przedsięwzięć będziemy przekazywać klientom w IV kwartale br., co przełoży się na wynik całego 2021 roku – mówi Bartosz Kuźniar, prezes zarządu Lokum Deweloper.

Z końcem III kwartału suma lokali rozpoznanych oraz objętych umowami deweloperskimi, przedwstępnymi i rezerwacyjnymi wynosiła 617, co stanowi 72% potencjału rozpoznań na 2021 rok.

W lipcu br. Grupa Lokum Deweloper zawarła umowę nabycia prawa własności działki znajdującej się przy ul. Lothara Herbsta we Wrocławiu, finalizując tym samym zakup tej nieruchomości. Na jej powierzchni, liczącej 1,9 ha, Grupa planuje realizację inwestycji Lokum la Vida, w ramach której powstanie 330 mieszkań.

We wrześniu br. miało miejsce ustanowienie przez Grupę programu emisji obligacji, których maksymalna łączna wartość nominalna może wynieść 100 mln zł. Zgodnie z przyjętym programem Lokum Deweloper przydzielił w październiku obligacje serii I o łącznej wartości 50 mln zł, których termin zapadalności ustalono na kwiecień 2025 r. Oprócz serii I na rynku giełdowym w obrocie są jeszcze trzy serie obligacji Grupy Lokum Deweloper: obligacje serii H o łącznej wartości nominalnej 100 mln i terminach wykupu 25 tys. sztuk w marcu 2024 r. oraz 75 tys. sztuk we wrześniu 2024 r., obligacje serii G o łącznej wartości 35 mln zł i terminie zapadalności w październiku 2023 r., oraz obligacje serii F o łącznej wartości nominalnej 65 mln zł i terminie wykupu w czerwcu 2023 r.

Więcej o Lokum Deweloper

Lokum Deweloper S.A. prowadzi działalność w sektorze wielorodzinnego budownictwa mieszkaniowego w segmencie mieszkań o podwyższonym standardzie. Grupa koncentruje swoją działalność na rynku wrocławskim i krakowskim.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.