Mennica Legacy Tower zwycięzcą European Property Awards!
Warszawski kompleks biurowy Mennica Legacy Tower zwyciężył w plebiscycie European Property Awards, wyłaniającym najlepsze projekty nieruchomościowe w całej Europie. Obiekt zrealizowany przez GGH we współpracy z Mennicą Polską S.A. otrzymał tytuł najlepszej inwestycji w Polsce i w Europie w kategorii „Commercial High-Rise Architecture”.
Mennica Legacy Tower to dzieło renomowanej pracowni Goettsch Partners z Chicago. Kompleks łączy w sobie wyjątkową architekturę, najnowsze technologie, funkcjonalność i najwyższej jakości materiały wykończeniowe. Rozwiązania te zostały docenione przez kapitułę prestiżowego konkursu European Property Awards, która uznała Mennica Legacy Tower za najlepszą inwestycję w Polsce i w Europie w kategorii „Commercial High-Rise Architecture”. Dodatkowo, w pierwszym etapie plebiscytu, inwestycja została wyróżniona w kategorii „Commercial High-Rise Development for Poland”.
European Property Awards to jeden z programów regionalnych, które tworzą konkurs International Property Awards. Plebiscyt organizowany jest od 1994 roku. Tylko w ubiegłym roku uczestniczyły w nim projekty ze 130 krajów, których łączna wartość przekroczyła 50 miliardów funtów.
– Przystępując do realizacji Mennica Legacy Tower chcieliśmy, żeby odzwierciedlała ona naszą pasję do nieruchomości oraz dążenie do perfekcji. W efekcie naszej pracy powstał budynek, który już teraz wyznacza nowe standardy w swojej kategorii oraz zyskał miano ikony stylu i elegancji. To ogromna radość, że Mennica Legacy Tower została doceniona przez kapitułę tak znamienitego międzynarodowego plebiscytu. Jesteśmy z tego powodu niezwykle dumni. Cieszymy się, że nasz flagowy projekt z powodzeniem konkuruje z innymi, tak wspaniałymi realizacjami – powiedział Cezary Jarząbek, Założyciel i Prezes GGH.
– W Goettsch Partners wierzymy, że budynki powinny wychodzić poza swoją podstawową rolę – wzmacniać i podkreślać charakter krajobrazu oraz wpływać na poprawę ogólnego wizerunku miasta. Dzięki takim atutom jak bogate zaplecze usługowo-handlowe oraz przestronne ogólnodostępne place i pasaże z elementami małej architektury, Mennica Legacy Tower stanowi doskonały przykład prywatnej inwestycji, która wspaniale wpisuje się w miejską przestrzeń. Jesteśmy dumni, że kompleks znalazł się w gronie laureatów tak prestiżowej narody – powiedział Joachim Schuessler, Dyrektor w Goettsch Partners.
Zwycięstwo Mennica Legacy Tower w European Property Awards to nie jedyny sukces, jakim inwestycja może poszczycić się w ostatnim czasie. Funkcjonujący od listopada 2019 roku Budynek Zachodni kompleksu uzyskał finalny certyfikat BREEAM na poziomie „Excellent”. W trakcie procesu certyfikacji najwyżej oceniono rozwiązania pro-środowiskowe i zagospodarowanie terenu. W tej kategorii Budynek Zachodni otrzymał maksymalną liczbę punktów. Wysoko ocenione zostały również między innymi: najnowocześniejsze systemy zarządzania budynkiem BMS, energooszczędność oraz jakość wykorzystanych materiałów.
Kompleks Mennica Legacy Tower
Kompleks biurowy Mennica Legacy Tower o powierzchni 65 963 m kw. tworzy 140-metrowa Wieża i sąsiadujący z nią 43-metrowy Budynek Zachodni. Głównym najemcą Wieży jest mBank, który na swoją siedzibę wynajął 45 600 m kw. W przestrzeniach Wieży Mennica Legacy Tower, oprócz centrali mBanku, znajdą się również biura GGH oraz Mennicy Polskiej S.A. Wyjątkową ofertę budynku uzupełnią koncept restauracyjny Meet & Eat oraz klub fitness Zdrofit. Z kolei, wyłącznym najemcą biurowym Budynku Zachodniego jest światowy lider powierzchni coworkingowej WeWork. Biura WeWork w Mennica Legacy Tower są największą „elastyczną powierzchnią” do wynajęcia w całej Europie Środkowo-Wschodniej.
W przestrzeniach handlowo-usługowych tego budynku znajdzie się także flagowy oddział mBanku, minimarket Carrefour oraz piekarnia Gorąco Polecam.
W obu budynkach inwestycji zastosowano zaawansowane rozwiązania technologiczne, zwiększające efektywność pracy systemów i gwarantujące bezpieczeństwo najemców, a także najnowsze technologie mobilne, umożliwiające użytkownikom komunikowanie się
z systemami budynkowymi za pomocą dedykowanej aplikacji instalowanej na smartfonach najemców.
Za projekt architektoniczny Mennica Legacy Tower odpowiada renomowana pracownia architektoniczna Goettsch Partners z Chicago, która na swojego lokalnego partnera wybrała uznane biuro projektowe Epstein. Za jej realizację odpowiadał Warbud S.A.
Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
Deweloperzy nie nadążają za popytem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.