midocean wynajmuje 40 500 m kw. w Panattoni Park Ruda Śląska III
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, wystartował z budową Panattoni Park Ruda Śląska III. Inwestycja jest już wynajęta w 95 proc., a jednym z najemców jest midocean – wiodący w branży hurtownik spersonalizowanych artykułów promocyjnych, tekstyliów i upominków biznesowych na kontynencie. Przedsiębiorstwo wynajęło obiekt o powierzchni ponad 40 000 m kw., który będzie pełnił funkcję głównego centrum logistycznego i nadrukowego firmy w Europie. Najemca skorzysta z szeregu zrównoważonych rozwiązań jak rekuperacja, czy fotowoltaika, a do kompleksu wprowadzi się w połowie 2022 roku.
Spersonalizowane artykuły promocyjne na spersonalizowanej powierzchni. Panattoni rusza z kolejną dużą inwestycją na Górnym Śląsku, gdzie firma dostarczyła już 1,6 mln m kw. powierzchni, a w planach ma kolejne 1 mln m kw. Teraz deweloper rozpoczął budowę Panattoni Park Ruda Śląska III o docelowej powierzchni 70 000 m kw. Pierwszy etap obejmie realizację 50 000 m kw., z czego 40 500 m kw. wynajęło midocean – wiodący sprzedawca spersonalizowanych artykułów promocyjnych oraz tekstyliów i upominków biznesowych w Europie. Przedsiębiorstwo funkcjonuje na rynku od ponad 50 lat, a z jego oferty skorzystało już ponad 10 000 firm. Wynajęta przez midocean powierzchnia będzie pełnić funkcję głównego centrum logistycznego i nadrukowego dla europejskiej działalności przedsiębiorstwa i pozwoli zwiększyć jego zdolności produkcyjno-magazynowe. Dlatego część przemysłowa zajmie 36 300 m kw., gdzie będą realizowane produkcja i magazynowanie, a aż 3500 m kw. przeznaczone zostanie na biura. Wśród licznych zrównoważonych rozwiązań wpisanych w standard BREEAM na poziomie „Very Good”, midocean skorzysta m in. z rekuperacji czy fotowoltaiki wykorzystanych w części biurowej. Do parku Panattoni firma przeniesie się ze swojej dotychczasowej lokalizacji w Rudzie Śląskiej w połowie 2022 roku.
-„Decyzja firmy midocean, działającej międzynarodowo, o pozostaniu i dalszym rozwoju w Rudzie Śląskiej, wydaje nam się naturalna. Lokalizacja jest jednym z kluczowych ośrodków na Górnym Śląsku, który stał się w ostatnich latach bardzo ważnym hubem dystrybucyjnym dla Europy Środkowo-Wschodniej, zapewniając doskonałe połączenie m.in. z Czechami, Słowacją, czy Niemcami. Ponadto liczba blisko 4,6 mln mieszkańców w regionie i idący za tym dostęp do wykwalifikowanej kadry pracowniczej stwarzają doskonałe warunki do zwiększenia powierzchni zarówno produkcyjnej, magazynowej, jak i biurowej” – mówi Justyna Kononowcz, Senior Leasing Manager z Panattoni.
Panattoni Park Ruda Śląska III powstaje w idealnej lokalizacji, co poskutkowało już 95 proc. komercjalizacją inwestycji. Wśród najemców są przedsiębiorstwa z branż dystrybucji artykułów sportowych, produkcji opakowań kartonowych, usług CNC.
Położenie w samym centrum konurbacji śląskiej - 5 km od centrum Rudy Śląskiej i 16 km od centrum Katowic – zapewni im doskonałe połączenie regionalne. Bliskość autostrad A1 (14 km) i A4 (5 km) pozwoli na sprawny transport krajowy, łącząc park z takimi ośrodkami jak Wrocław, Kraków, Łódź, Toruń, czy Gdańsk. Ponadto obie arterie zapewniają dojazd do granicy, czeskiej na południu, niemieckiej na południowym zachodzie oraz ukraińskiej na wschodzie, co rodzi ogromny potencjał międzynarodowy Panattoni Park Ruda Śląska III.
Kompleks składać się będzie z 2 budynków o powierzchni ponad 70 000 m kw. i powstaje z myślą o potrzebach klientów z różnych branż – m.in. przemysłowej i logistycznej. Projekt parku umożliwia elastyczne warunki kształtowania modułów magazynowych, produkcyjnych i biurowych zgodnie z indywidualnymi potrzebami. Obiekt spełni kryteria jakości potwierdzone certyfikatem BREEAM na poziomie „Very Good”.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności
W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.
Farmacja
Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.
Prawo
Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.