Mieszkanie pod miastem. Coraz więcej osób wybiera zaciszne osiedla
Publicon
plac Grunwaldzki 23
50-365 Wrocław
p.kozlowska|publicon.pl| |p.kozlowska|publicon.pl
600 968 951
https://publicon.pl
O ile kiedyś przedmieścia kojarzyły się z miejscem, w którym chcą żyć ludzie w średnim wieku, o tyle dziś coraz częściej granica wiekowa się zaciera. Podmiejskie osiedla stały się modne. Kuszą niższą ceną za metr kwadratowy, ogródkami, bliskością terenów zielonych i kameralną zabudową. Kto dziś je wybiera?
Na start
Często pierwszym wyborem są tańsze mieszkania, które pozwalają komfortowo zamieszkać, nie obciążając zanadto budżetu. Łatwiej wówczas na uzbieranie wkładu własnego, a rata kredytu nie jest mocno obciążająca. To dobra opcja zwłaszcza dla zmotoryzowanych – miejsce zamieszkania w oddali od miejskiego zgiełku nie będzie uciążliwe. Warto zwrócić też uwagę na fakt, że z roku na rok polepsza się podmiejski transport, dlatego komunikacja staje się coraz prostsza. Nietrudno też o spontaniczny wyjazd na łono natury.
Dla rodzin z dziećmi
Ciche, kameralne osiedla pod miastem chętnie wybierają także rodziny z dziećmi. To przede wszystkim zasługa przemyślanej architektury: większych mieszkań, zielonych części wspólnych czy placów zabaw.
– Wiemy, że kupujący zwracają uwagę na okolicę i możliwości, które im daje. Dla przykładu, w jednej z naszych najnowszych inwestycji, Zielonej Lutyni, znalazło się 288 mieszkań. Osiedle jest położone pod Wrocławiem, we Wróblowicach. Mieszkańcy będą mieli do dyspozycji wiele terenów zielonych. W pobliżu jest między innymi Las Ratyński czy nieco dalej – okolice rzeki Bystrzycy. To dobre warunki do spędzania czasu z rodziną – mówi Jakub Orski z biura sprzedaży dewelopera WPBM „Mój Dom” S.A.
Dla seniora
Mieszkania pod miastem są chętnie wybierane również przez osoby starsze, które doceniają w tej lokalizacji spokój i bezpieczeństwo. Kameralne osiedla z niską zabudową i zielonymi częściami wspólnymi zachęcają do spędzania czasu razem i nawiązywania sąsiedzkich relacji. Mieszkańcy nie są już anonimowi, a przestrzeń sprzyja nawet przypadkowym spotkaniom. Często budowane są w duchu miast 15-minutowych – idei, zgodnie z którą wszystko, co potrzebne do życia, powinno znajdować się do 15 minut pieszo od domu. Dotyczy to m.in. sklepów, terenów rekreacyjnych czy ośrodków zdrowia. To sprawia, że życie staje się po prostu wygodniejsze.
Podmiejskie inwestycje będą coraz popularniejsze. Oferują często lepszy standard za niższe pieniądze, a przy tym cechuje je dogodna lokalizacja. To właśnie w tym kierunku będzie rozwijać się współczesne mieszkalnictwo.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.