MLP Business Park Berlin w pełni wynajęty
Ostatnia z czterech hal powstająca w MLP Business Park Berlin została w 100% wynajęta. Z przygotowywanych 5,8 tys. m2 powierzchni korzystać będzie czterech najemców. Ukończenie inwestycji i przekazanie do użytkowania gotowego obiektu planowane jest w grudniu br. W efekcie cały park, będący pierwszym projektem typu Urban/City Logistics zrealizowanym przez MLP Group, osiągnął pełne obłożenie oferowanych łącznie 18 tys. m2.
MLP Group, jeden z wiodących deweloperów na europejskim rynku nieruchomości magazynowych, skomercjalizował w całości budowany spekulacyjnie MLP Business Park Berlin. Zostało to osiągnięte jeszcze przed zakończeniem budowy ostatniego obiektu wchodzącego w skład kompleksu.
Czterech nowych najemców
Po ukończeniu i wprowadzeniu się najemców do trzech pierwszych hal, również czwarta została w pełni wynajęta. Realizowane 5,8 tys. m2 nowoczesnej powierzchni wykorzystywane będzie przez cztery firmy. Do zróżnicowanego grona najemców dołączą: Muzeum Historii Naturalnej w Berlinie, Dassbach Küchen specjalizujący się w wyposażeniu kuchni, firma eventowa STL oraz dostawca usług logistycznych Girr Logistik.
Dla logistyki miejskiej
MLP Business Park Berlin jest pierwszym projektem typu Urban Logistics zrealizowanym przez MLP Group. Składa się z czterech hal o łącznej powierzchni 18 tys. m2 na działce o powierzchni około 5 hektarów mieszczącej się niedaleko centrum Berlina. Użytkownicy będą mieli dostęp do modułów liczących co najmniej 750 m2, z których każdy może być elastycznie dzielony i dostosowywany do indywidualnych potrzeb. Wysokość budynków wynosi 8 metrów. Dzięki doskonałej lokalizacji i połączeniu z drogą B101, Berliner Ring (A10) i Portem Lotniczym Berlin Brandenburg, do którego można dotrzeć samochodem w ciągu zaledwie 30 minut, Business Park jest atrakcyjny dla najemców z wielu różnych branż, w tym specjalizujących się w lekkiej produkcji, jak również działalności handlowej i usługowej.
„Pełne wynajęcie MLP Business Park Berlin jeszcze przed zakończeniem budowy to dla nas wielki sukces. Cel, jakim było zapewnienie użytkownikom z różnych sektorów, a w szczególności małym i średnim firmom, odpowiedniej powierzchni w doskonałej lokalizacji, został zrealizowany. Witamy czterech nowych najemców i życzymy im udanej przyszłości w MLP Business Park” - powiedział Andreas R.W. Wahlen, Manager - Business Development & Acquisitions w MLP Group.
W trosce o naturę
W zakresie zrównoważonego i energooszczędnego rozwoju MLP Group dąży do uzyskania dla budynku certyfikatu DGNB Gold. Innowacyjna koncepcja przewiduje instalację systemu fotowoltaicznego dla niskoemisyjnego zaopatrzenia w energię, jak również dużą liczbę stacji do ładowania samochodów elektrycznych. Ponieważ park biznesowy jest budowany na terenie greenfield, deweloper w ramach ochrony przyrody i gatunków zabezpieczył również okoliczny teren dla występujących tu jaszczurek oraz zainstalował skrzynki lęgowe i siedliska dla gadów.
„Dla nas jako dewelopera ważne jest, aby realizować projekty w sposób zrównoważony. Oprócz zastosowania najnowszych technologii, w Berlinie szczególnie ważne było ekonomiczne wykorzystanie przestrzeni i terenu. Dlatego cieszymy się, że udało nam się opracować innowacyjną koncepcję, która spełnia nasze ekologiczne i społeczne zobowiązania" – podkreślił Andreas M. Bertsch, Senior Technical Project Manager w MLP Group.
Projekt na ukończeniu
Ceremonia wmurowania kamienia węgielnego pod budowę parku biznesowego odbyła się w styczniu 2020 r., a pierwsze powierzchnie w halach zostały oddane do użytkowania w czerwcu 2021 r. W grudniu 2021 r. MLP Group rozpoczęło budowę ostatniej – czwartej hali, która zostanie ukończona w grudniu br.
Finansowanie ostatniej fazy budowy zapewnił Bayerische Landesbank (BayernLB). Za pozyskiwanie najemców odpowiedzialne były firmy świadczące usługi na rynku nieruchomości CBRE Deutschland i Jones Lang LaSalle.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.