Komunikaty PR

MLP Group rozpoczyna drugi projekt magazynowy pod Berlinem

2023-11-07  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Anna Siwek
Tauber Promotion

Gombrowicza 15
01-682 Warszawa
asiwek|tauber.com.pl| |asiwek|tauber.com.pl
+48 22 833 35 02
www.tauber.com.pl

MLP Group inwestuje w rozwój drugiego parku w bezpośrednim sąsiedztwie stolicy Niemiec. Projekt zlokalizowany w Spreenhagen w Brandenburgii zaoferuje 41,6 tys. m2 nowoczesnej powierzchni i będzie adresowany głównie do firm działających w branży logistycznej, produkcyjnej i e-commerce. Prace budowlane zgodnie z planem rozpoczną się w II kwartale 2024 roku.

MLP Group umacnia swoją pozycję na rynku niemieckim. Kolejny park logistyczny MLP Park Spreenhagen powstanie w Brandenburgii w pobliżu stolicy Niemiec, Berlina. Inwestycja realizowana na zasadach spekulacyjnych, czyli bez zawartych wcześniejszych umów najmu, zaoferuje łącznie 41,6 tys. m2 docelowej nowoczesnej powierzchni, z czego 36,6 tys. m2 stanowić będą przestrzenie magazynowe. Kolejne 3,1 tys. m2 przeznaczone będzie na komfortowe biura i powierzchnie socjalne, a pozostałe 1,9 tys. m2 stanowić będą antresole. Najemcy będą mogli zamówić moduły średniej wielkości w zakresie od 3,5 tys. m2 do maksymalnie 30 tys. m2 powierzchni. Wysokość efektywna budynku wyniesie 12,2 metra.

„Niemcy są dla nas najważniejszym i strategicznym kierunkiem rozwoju. Jest to czwarta gospodarka na świecie, bardzo odporna i bardzo zdywersyfikowana. Z naszej perspektywy sytuacja na tym rynku magazynowym wygląda bardzo dobrze. Zakładamy, że prowadzona przez nas dynamiczna ekspansja za zachodnią granicą zapewni zrównanie do 2026 r. naszej działalności na rynku polskim i niemieckim” – zaznaczył Radosław T. Krochta, Prezes Zarządu MLP Group S.A.

„Realizacja nowego projektu znacząco wzmocni pozycję MLP Group na rynku niemieckim w regionie Brandenburgii. MLP Park Spreenhagen będzie bowiem naszą już drugą inwestycją w pobliżu Berlina. Nowy park logistyczny poszerzy, a jednocześnie doskonale uzupełni dotychczasową ofertę nowoczesnych powierzchni magazynowych. Najemcom zaproponujemy średniej wielkości moduły, które będą dopasowane do potrzeb firm działających w sektorze przemysłu lekkiego, logistyki oraz e-commerce. W odróżnieniu nasz pierwszy park biznesowy zlokalizowany w Ludwigsfelde, obecnie wynajęty w 100%, oferuje małe moduły i jest przeznaczony przede wszystkim do obsługi logistyki miejskiej. Jesteśmy przekonani, że nowa inwestycja wzbudzi olbrzymie zainteresowanie u potencjalnych najemców i odniesie duży sukces. Jednym z atutów jest doskonała lokalizacja, która przyciąga kluczowych graczy w regionie. Dla przykładu w niedalekiej odległości od naszej inwestycji znajduje się Gigafactory, czyli pierwszy gigantyczny i najbardziej zaawansowany zakład produkcyjny Tesli w Europie" - podkreślił Martin Birkert, Country Manager MLP Group na Niemcy.

Zgodnie ze strategią w zakresie wdrażania zasad zrównoważonego rozwoju MLP Group będzie dążyć do certyfikacji obiektu na poziomie co najmniej DGNB Gold. Deweloper planuje m.in. zainstalować system fotowoltaiczny do niskoemisyjnego zasilania energią, a także stacje do ładowania pojazdów elektrycznych.

Nowe centrum logistyczne powstaje na działce o powierzchni ponad 8,4 hektara w gminie Spreenhagen, ok. 15 km od przedmieść Berlina. Inwestycja jest bardzo dobrze skomunikowana dzięki bliskości autostrady federalnej A12, która jest kluczową trasą łączącą Polskę a Niemcami. Z kolei do obwodnicy federalnej A10 odległość wynosi jedynie około 13 km, a do Portu Lotniczego Berlin Brandenburg jest około 20 km.

Rozpoczęcie budowy planowane jest na II kwartał 2024 roku. Deweloper przewiduje jednocześnie udostępnienie gotowych powierzchni już w II kwartale 2025 roku.

Zgodnie ze strategią „build & hold” MLP Group po zakończeniu budowy parków logistycznych utrzymuje je w swoim portfelu i samodzielnie nimi zarządza. Wszystkie projekty realizowane przez Grupę wyróżnia również bardzo atrakcyjna lokalizacja parków logistycznych, stosowanie rozwiązania typu built-to-suit oraz wsparcie najemcy w trakcie trwania umowy najmu.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Tauber Promotion
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości BRAK ZDJĘCIA
2024-07-24 | 11:32

Guess w Elektrowni Powiśle z większym biurem

Guess Poland jest najemcą biurowym Elektrowni Powiśle od 2018 roku. Po 6 latach od podpisania pierwszej umowy, globalna marka lifestyle’owa zdecydowała się przedłużyć najem o kolejne lata, a także dokonać ekspansji na większą
Nieruchomości Skyliner w 100% wynajęty
2024-07-24 | 11:00

Skyliner w 100% wynajęty

Karimpol Polska podpisał właśnie umowę najmu na ostatnią wolną przestrzeń biurową w warszawskim biurowcu Skyliner. W ramach porozumienia najemca - jeden z czołowych deweloperów
Nieruchomości Szymon Marciniak i dodatkowa oferta promocyjna na Mieszkaniowym Dniu Otwartym
2024-07-24 | 08:00

Szymon Marciniak i dodatkowa oferta promocyjna na Mieszkaniowym Dniu Otwartym

Niewiele czasu pozostało, by skorzystać z lipcowej promocji Grupy Murapol, w ramach której deweloper postawił do dyspozycji klientów 260 mieszkań i apartamentów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.