Komunikaty PR

MLP Group rozpoczyna drugi projekt magazynowy pod Berlinem

2023-11-07  |  11:00

MLP Group inwestuje w rozwój drugiego parku w bezpośrednim sąsiedztwie stolicy Niemiec. Projekt zlokalizowany w Spreenhagen w Brandenburgii zaoferuje 41,6 tys. m2 nowoczesnej powierzchni i będzie adresowany głównie do firm działających w branży logistycznej, produkcyjnej i e-commerce. Prace budowlane zgodnie z planem rozpoczną się w II kwartale 2024 roku.

MLP Group umacnia swoją pozycję na rynku niemieckim. Kolejny park logistyczny MLP Park Spreenhagen powstanie w Brandenburgii w pobliżu stolicy Niemiec, Berlina. Inwestycja realizowana na zasadach spekulacyjnych, czyli bez zawartych wcześniejszych umów najmu, zaoferuje łącznie 41,6 tys. m2 docelowej nowoczesnej powierzchni, z czego 36,6 tys. m2 stanowić będą przestrzenie magazynowe. Kolejne 3,1 tys. m2 przeznaczone będzie na komfortowe biura i powierzchnie socjalne, a pozostałe 1,9 tys. m2 stanowić będą antresole. Najemcy będą mogli zamówić moduły średniej wielkości w zakresie od 3,5 tys. m2 do maksymalnie 30 tys. m2 powierzchni. Wysokość efektywna budynku wyniesie 12,2 metra.

„Niemcy są dla nas najważniejszym i strategicznym kierunkiem rozwoju. Jest to czwarta gospodarka na świecie, bardzo odporna i bardzo zdywersyfikowana. Z naszej perspektywy sytuacja na tym rynku magazynowym wygląda bardzo dobrze. Zakładamy, że prowadzona przez nas dynamiczna ekspansja za zachodnią granicą zapewni zrównanie do 2026 r. naszej działalności na rynku polskim i niemieckim” – zaznaczył Radosław T. Krochta, Prezes Zarządu MLP Group S.A.

„Realizacja nowego projektu znacząco wzmocni pozycję MLP Group na rynku niemieckim w regionie Brandenburgii. MLP Park Spreenhagen będzie bowiem naszą już drugą inwestycją w pobliżu Berlina. Nowy park logistyczny poszerzy, a jednocześnie doskonale uzupełni dotychczasową ofertę nowoczesnych powierzchni magazynowych. Najemcom zaproponujemy średniej wielkości moduły, które będą dopasowane do potrzeb firm działających w sektorze przemysłu lekkiego, logistyki oraz e-commerce. W odróżnieniu nasz pierwszy park biznesowy zlokalizowany w Ludwigsfelde, obecnie wynajęty w 100%, oferuje małe moduły i jest przeznaczony przede wszystkim do obsługi logistyki miejskiej. Jesteśmy przekonani, że nowa inwestycja wzbudzi olbrzymie zainteresowanie u potencjalnych najemców i odniesie duży sukces. Jednym z atutów jest doskonała lokalizacja, która przyciąga kluczowych graczy w regionie. Dla przykładu w niedalekiej odległości od naszej inwestycji znajduje się Gigafactory, czyli pierwszy gigantyczny i najbardziej zaawansowany zakład produkcyjny Tesli w Europie" - podkreślił Martin Birkert, Country Manager MLP Group na Niemcy.

Zgodnie ze strategią w zakresie wdrażania zasad zrównoważonego rozwoju MLP Group będzie dążyć do certyfikacji obiektu na poziomie co najmniej DGNB Gold. Deweloper planuje m.in. zainstalować system fotowoltaiczny do niskoemisyjnego zasilania energią, a także stacje do ładowania pojazdów elektrycznych.

Nowe centrum logistyczne powstaje na działce o powierzchni ponad 8,4 hektara w gminie Spreenhagen, ok. 15 km od przedmieść Berlina. Inwestycja jest bardzo dobrze skomunikowana dzięki bliskości autostrady federalnej A12, która jest kluczową trasą łączącą Polskę a Niemcami. Z kolei do obwodnicy federalnej A10 odległość wynosi jedynie około 13 km, a do Portu Lotniczego Berlin Brandenburg jest około 20 km.

Rozpoczęcie budowy planowane jest na II kwartał 2024 roku. Deweloper przewiduje jednocześnie udostępnienie gotowych powierzchni już w II kwartale 2025 roku.

Zgodnie ze strategią „build & hold” MLP Group po zakończeniu budowy parków logistycznych utrzymuje je w swoim portfelu i samodzielnie nimi zarządza. Wszystkie projekty realizowane przez Grupę wyróżnia również bardzo atrakcyjna lokalizacja parków logistycznych, stosowanie rozwiązania typu built-to-suit oraz wsparcie najemcy w trakcie trwania umowy najmu.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lark Promotion
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego? Biuro prasowe
2025-02-21 | 11:50

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Inwestowanie w nieruchomości to budowanie majątku na pokolenia, dlatego od zawsze jest ono postrzegane jako pewna i dochodowa forma lokowania kapitału. Nie od dziś wiadomo, że
Nieruchomości Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe
2025-01-30 | 06:00

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Obniżki cen ofertowych mieszkań w najbliższych miesiącach prognozuje 58 proc. przedstawicieli biur nieruchomości. W przypadku domów w taki scenariusz wierzy prawie 50 proc.
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.