MLP Group rusza z pierwszą budową w Wiedniu
MLP Group rozpoczyna budowę pierwszego miejskiego projektu logistyczno-biznesowego na rynku austriackim. MLP Business Park Vienna dostarczy ponad 53,6 tys. m kw. nowoczesnej powierzchni typu City Logistics. Inwestycja zostanie poddana certyfikacji ekologicznej DGNB na poziomie Gold. Obiekty zostaną oddane do użytkowania w IV kwartale 2024 r.
MLP Group rozpoczyna ekspansję na rynku austriackim. Dzięki uzyskanemu pozwoleniu na budowę rusza z realizacją pierwszego miejskiego parku logistyczno-biznesowego na terenie stołecznej aglomeracji. Projekt MLP Business Park Vienna składać się będzie docelowo z czterech obiektów, oferujących łącznie około 53,6 tys. m kw. powierzchni o nowoczesnej architekturze. Dla najemców przygotowane zostaną moduły o minimalnej wielkości liczącej około 3,1 tys. m kw. Powierzchnie oferowane w ramach nowej inwestycji przeznaczone będą przede wszystkim pod logistykę miejską, e-commerce oraz lekką produkcję, w tym m.in. dla firm specjalizujących się w sprzedaży, montażu i serwisie samochodów.
Zakończenie budowy i przekazanie do użytkowania gotowych obiektów planowane jest na IV kwartał 2024 r. Za komercjalizację oferowanych powierzchni odpowiedzialne są agencje doradcze CBRE oraz OTTO Immobilien.
„Rynek austriacki, który radzi sobie wyjątkowo dobrze, jest dla nas bardzo ważnym kierunkiem rozwoju. Stanowi istotne uzupełnienie oferty nowoczesnych powierzchni magazynowych, rozwijanej przez nas na rynku niemieckim, traktowanym jako priorytetowy obszar naszej zagranicznej ekspansji. W Austrii występuję duży niedobór powierzchni magazynowych, a nowe projekty z reguły bardzo szybko znajdują najemców. Największe zapotrzebowanie występujące przede wszystkim w regionie Wiednia i okolic, co daje nam pełne przekonanie o sukcesie tej inwestycji” - podkreślił Radosław T. Krochta, Prezes Zarządu MLP Group S.A.
„Po okresie kilku miesięcy przygotowań przystępujemy do budowy nowoczesnego kompleksu dedykowanego dla logistyki ostatniej mili. Doskonała lokalizacja w ramach aglomeracji wiedeńskiej, bardzo nowoczesna architektura oraz zastosowanie najlepszych rozwiązań w zakresie zrównoważonego rozwoju, gwarantują szybką komercjalizację oferowanych powierzchni. Jesteśmy już w trakcie negocjacji z potencjalnymi najemcami cieszącymi się międzynarodową renomą" – dodał Peter Falb, Commercial Director MLP Group w Austrii.
Zgodnie ze strategią w zakresie wdrażania zasad zrównoważonego rozwoju MLP Group będzie dążyć do certyfikacji obiektu na poziomie co najmniej DGNB Gold. Deweloper planuje m.in. zainstalować system fotowoltaiczny do niskoemisyjnego zasilania energią o mocy szczytowej min. 2,5 MW, a także stacje do ładowania pojazdów elektrycznych. Inwestycja będzie podłączona do systemu miejskiego ogrzewania. Na jej terenie zaplanowano również zielone strefy relaksu. Dla użytkowników przygotowanych zostanie 278 miejsc parkingowych przeznaczonych dla samochodów osobowych.
MLP Business Park Vienna powstaje na działce o powierzchni 10 hektarów, zaledwie około 13 kilometrów od centrum Wiednia. Inwestycja jest bardzo dobrze skomunikowana dzięki bliskości autostrady S2/A23. Z kolei do Portu Lotniczego Wiedeń-Schwechat jest około 23 km. W bezpośrednim sąsiedztwie znajdują się przystanki autobusowe i kolejowe funkcjonujące w ramach miejskiego transportu publicznego.
Zgodnie ze strategią „build & hold” MLP Group po zakończeniu budowy parków logistycznych utrzymuje je w swoim portfelu i samodzielnie nimi zarządza. Wszystkie projekty realizowane przez Grupę wyróżnia również bardzo atrakcyjna lokalizacja parków logistycznych, stosowanie rozwiązania typu built-to-suit oraz wsparcie najemcy w trakcie trwania umowy najmu.

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.
Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Konsument
Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.
Finanse
UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro. – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.