MLP Group rusza z pierwszą budową w Wiedniu
MLP Group rozpoczyna budowę pierwszego miejskiego projektu logistyczno-biznesowego na rynku austriackim. MLP Business Park Vienna dostarczy ponad 53,6 tys. m kw. nowoczesnej powierzchni typu City Logistics. Inwestycja zostanie poddana certyfikacji ekologicznej DGNB na poziomie Gold. Obiekty zostaną oddane do użytkowania w IV kwartale 2024 r.
MLP Group rozpoczyna ekspansję na rynku austriackim. Dzięki uzyskanemu pozwoleniu na budowę rusza z realizacją pierwszego miejskiego parku logistyczno-biznesowego na terenie stołecznej aglomeracji. Projekt MLP Business Park Vienna składać się będzie docelowo z czterech obiektów, oferujących łącznie około 53,6 tys. m kw. powierzchni o nowoczesnej architekturze. Dla najemców przygotowane zostaną moduły o minimalnej wielkości liczącej około 3,1 tys. m kw. Powierzchnie oferowane w ramach nowej inwestycji przeznaczone będą przede wszystkim pod logistykę miejską, e-commerce oraz lekką produkcję, w tym m.in. dla firm specjalizujących się w sprzedaży, montażu i serwisie samochodów.
Zakończenie budowy i przekazanie do użytkowania gotowych obiektów planowane jest na IV kwartał 2024 r. Za komercjalizację oferowanych powierzchni odpowiedzialne są agencje doradcze CBRE oraz OTTO Immobilien.
„Rynek austriacki, który radzi sobie wyjątkowo dobrze, jest dla nas bardzo ważnym kierunkiem rozwoju. Stanowi istotne uzupełnienie oferty nowoczesnych powierzchni magazynowych, rozwijanej przez nas na rynku niemieckim, traktowanym jako priorytetowy obszar naszej zagranicznej ekspansji. W Austrii występuję duży niedobór powierzchni magazynowych, a nowe projekty z reguły bardzo szybko znajdują najemców. Największe zapotrzebowanie występujące przede wszystkim w regionie Wiednia i okolic, co daje nam pełne przekonanie o sukcesie tej inwestycji” - podkreślił Radosław T. Krochta, Prezes Zarządu MLP Group S.A.
„Po okresie kilku miesięcy przygotowań przystępujemy do budowy nowoczesnego kompleksu dedykowanego dla logistyki ostatniej mili. Doskonała lokalizacja w ramach aglomeracji wiedeńskiej, bardzo nowoczesna architektura oraz zastosowanie najlepszych rozwiązań w zakresie zrównoważonego rozwoju, gwarantują szybką komercjalizację oferowanych powierzchni. Jesteśmy już w trakcie negocjacji z potencjalnymi najemcami cieszącymi się międzynarodową renomą" – dodał Peter Falb, Commercial Director MLP Group w Austrii.
Zgodnie ze strategią w zakresie wdrażania zasad zrównoważonego rozwoju MLP Group będzie dążyć do certyfikacji obiektu na poziomie co najmniej DGNB Gold. Deweloper planuje m.in. zainstalować system fotowoltaiczny do niskoemisyjnego zasilania energią o mocy szczytowej min. 2,5 MW, a także stacje do ładowania pojazdów elektrycznych. Inwestycja będzie podłączona do systemu miejskiego ogrzewania. Na jej terenie zaplanowano również zielone strefy relaksu. Dla użytkowników przygotowanych zostanie 278 miejsc parkingowych przeznaczonych dla samochodów osobowych.
MLP Business Park Vienna powstaje na działce o powierzchni 10 hektarów, zaledwie około 13 kilometrów od centrum Wiednia. Inwestycja jest bardzo dobrze skomunikowana dzięki bliskości autostrady S2/A23. Z kolei do Portu Lotniczego Wiedeń-Schwechat jest około 23 km. W bezpośrednim sąsiedztwie znajdują się przystanki autobusowe i kolejowe funkcjonujące w ramach miejskiego transportu publicznego.
Zgodnie ze strategią „build & hold” MLP Group po zakończeniu budowy parków logistycznych utrzymuje je w swoim portfelu i samodzielnie nimi zarządza. Wszystkie projekty realizowane przez Grupę wyróżnia również bardzo atrakcyjna lokalizacja parków logistycznych, stosowanie rozwiązania typu built-to-suit oraz wsparcie najemcy w trakcie trwania umowy najmu.

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych
W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.
Transport
Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.
Prawo
70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.