MLP Pruszków II z nowym najemcą
Dystrybutor odzieży wynajął 8,7 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni w ramach centrum logistycznego MLP Pruszków II. Przekazanie gotowego obiektu planowane jest w sierpniu 2024 r. W zawartej transakcji najemcę wspierała agencja MAXON Nieruchomości.
Spółka z grupy kapitałowej MLP Group zawarła umowę najmu z dystrybutorem odzieży na wynajem obiektu magazynowego w parku logistycznym MLP Pruszków II. Najemca prowadzący sprzedaż poprzez sieć sklepów tradycyjnych oraz sklep online będzie korzystał łącznie z 8,7 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni w ramach największego kompleksu magazynowego w regionie. Z tego ponad 8,1 tys. mkw. będzie przeznaczone na cele magazynowe oraz prowadzenie sklepu internetowego, a pozostałą część wynoszącą 550 mkw. stanowić będą nowoczesne powierzchnie biurowe i socjalne. Zgodnie z ustaleniami przekazanie nowego obiektu jest planowane w sierpniu 2024 roku. W zawarciu transakcji najemcę wspierała agencja MAXON Nieruchomości.
„Witamy nowego Klienta w gronie najemców największego kompleksu logistycznego w regionie. Budowa nowej hali już jest w zaawansowanej fazie, a przekazanie gotowej powierzchni zakładamy w sierpniu przyszłego roku. Pomimo intensywnej rozbudowy park logistyczny dysponuje wciąż sporym potencjałem do dalszego rozwoju. Warto podkreślić, że wszystkie oferowane przez nas nieruchomości spełniają najwyższe wymagania. Olbrzymim atutem przyciągającym do nas nowe podmioty jest również doskonała lokalizacja. Zgodnie ze strategią wszystkie powstające obiekty, są poddawane procesowi certyfikacji BREEAM. Stosujemy rozwiązania mające pozytywny wpływ na środowisko naturalne i zwiększające komfort dla pracowników” – powiedziała Agnieszka Góźdź, Członek Zarządu, Chief Development Officer w MLP Group S.A.
„Bardzo długo i wnikliwie analizowaliśmy rynek nieruchomości. Braliśmy pod uwagę wiele aspektów, które są kluczowe dla działalności klienta, a także uwzględniają rozwiązania gwarantujące bezpieczeństwo najmu. Równie ważną kwestią była lokalizacja zapewniająca sprawną komunikację z firmami kurierskimi oraz bliskość istotnych węzłów komunikacyjnych i lotniska. Wybór padł na powierzchnię w MLP Pruszków II. Zarówno położenie jak i proponowane rozwiązania, spełniły oczekiwania klienta.” – powiedziała Barbara Stańczak, Senior Land Acquisition & Property Negotiator w MAXON Nieruchomości.
MLP Pruszków II to nowoczesne centrum logistyczne położone w okolicach Warszawy, w gminie Brwinów, w odległości 5 km od Pruszkowa. Jest to największy kompleks w regionie, którego docelowa powierzchnia najmu to 420 tys. mkw. Wszystkie nowe budynki posiadają prestiżowy certyfikat BREEAM. Zgodnie ze strategią MLP Group w zakresie ESG na dachach montowane są instalacje fotowoltaiczne. MLP Pruszków II posiada rozwinięte połączenia komunikacyjne zarówno z centrum Warszawy, jak i z głównymi arteriami łączącymi stolicę z innymi miastami.
Park położony jest między drogą lokalną nr 760, a odcinkiem autostrady A2, 3 km od węzła komunikacyjnego zlokalizowanego w rejonie Pruszkowa-Żbikowa. W jego pobliżu przebiegają linie kolejowe o charakterze międzynarodowym, które umożliwiają doskonałe warunki logistyczne zarówno dla dystrybucji krajowej, jak i międzynarodowej. Na terenie parku znajduje się przystanek autobusowy oraz działa samoobsługowa stacja wynajmu rowerów Nextbike.
Zgodnie ze strategią „build & hold” MLP Group po zakończeniu budowy parków logistycznych utrzymuje je w swoim portfelu i samodzielnie nimi zarządza. Wszystkie projekty realizowane przez Grupę wyróżnia również bardzo atrakcyjna lokalizacja parków logistycznych, stosowanie rozwiązania typu built-to-suit oraz wsparcie najemcy w trakcie trwania umowy najmu.

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.
Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Konsument
Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.
Finanse
UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro. – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.