Murapol: sprzedaż i przekazania po 3Q2020
W ciągu dziewięciu miesięcy br. Grupa Murapol podpisała 2140 umów deweloperskich i przedwstępnych, wobec 1902 w analogicznym okresie ubiegłego roku. W analizowanym czasie deweloper przekazał klientom klucze do 2480 lokali wobec 1545 w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2019 r.
SPRZEDAŻ
W okresie od stycznia do września br. Grupa Murapol podpisała 2140 umów deweloperskich i przedwstępnych, z czego 655 w trzecim kwartale br.
Największym zainteresowaniem mieszkania Murapolu cieszyły się w Krakowie i Wieliczce, a także w Katowicach, gdzie nabywców znalazło odpowiednio 402 i 359 lokali. Znaczącą liczbę umów dot. sprzedaży mieszkań Spółka podpisała także w Łodzi – 273, Poznaniu – 218 i Gdyni – 205. W Warszawie Murapol sprzedał 150 lokali, we Wrocławiu – 137, a w Tychach - 126. Po blisko 100 umów zostało podpisanych klientami w Gliwicach, Toruniu i Mikołowie.
PRZEKAZANIA
W ciągu trzech kwartałów br. Murapol przekazał klucze do 2480 lokali mieszkalnych, w tym 1391 w okresie od lipca do września.
Najwięcej mieszkań zostało wydanych klientom w Katowicach – 512, Warszawie – 432, Łodzi – 320, Krakowie i Wieliczce – 256 i Wrocławiu – 224. Ponadto klucze do swoich lokali odebrało 178 klientów w Gdyni, 172 w Tychach i 151 w Toruniu. Po blisko 100 mieszkań zostało przekazanych nabywcom w Gliwicach i Mikołowie.
- Od stycznia do września br. podpisaliśmy o ponad 12,5 proc. więcej umów deweloperskich i przedwstępnych niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. To wynik bardzo satysfakcjonujący, zwłaszcza w tak specyficznej sytuacji, jaką mamy od wczesnych miesięcy tego roku. To także potwierdzenie, że właśnie w tak trudnych warunkach nieruchomości darzone są największym zaufaniem jako ta najbardziej stabilna i opłacalna forma lokowania kapitału. Oczywiście nie bez znaczenia jest nasz model biznesowy rozproszonej geograficznie działalności, który pozwala nam docierać z ofertą do nabywców z różnych zakątków Polski,a także produkt pozycjonowany w najbardziej chłonnej części rynku mieszkaniowego, w segmencie popularnym i affordable premium. – mówi Nikodem Iskra, prezes zarządu Murapol SA. – Dodam, że pomimo nadzwyczajnej sytuacji pandemicznej, od początku jej trwania ani przez moment nie zwolniliśmy tempa rozwoju. Wręcz przeciwnie, nie rezygnując ze stacjonarnej obsługi, dodatkowo umożliwiliśmy klientom odbywanie wideorozmów z naszymi doradcami i zdalną rezerwację lokali. Ponadto powołaliśmy program wsparcia dla naszych klientów kredytowych – BankPartnerMurapol, a w ostatnich miesiącach weszliśmy do kolejnej, 16. lokalizacji na naszej mapie działalności wprowadzając do sprzedaży premierową inwestycję w Bydgoszczy. To wszystko zaprocentowało bardzo dobrymi wynikami sprzedażowymi zrealizowanymi od początku tego roku – dodaje Nikodem Iskra.
Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
Deweloperzy nie nadążają za popytem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.