Najemcy i klienci doceniają Galerię Katowicką
Savills Investment Management (Savills IM), międzynarodowy menedżer inwestycyjny, podsumował bardzo dobre wyniki Galerii Katowickiej w pierwszej połowie 2023 r. W okresie styczeń-czerwiec br. w tym wiodącym centrum komercyjnym w Polsce podpisano 18 umów najmu na łączną powierzchnię 3 071 mkw.
Do grona najemców Galerii Katowickiej dołączyły takie marki, jak: Eobuwie.pl i Modivo, Pink Sushi, Sweet Factory, Intimissimi Uomo, La Flore oraz Hair Shop. Na kontynuowanie swojej działalności w Galerii Katowickiej i powiększenie wynajmowanej powierzchni zdecydowały się natomiast: CCC, Nike, Strefa Rozrywki, Caseownia, Time For Wax oraz Play. Na dłużej w katowickim centrum handlowym pozostaną również Rainbow, Wojas, Salad Story, Bijou Brigitte, Pandora oraz Leopardus.
Inwestycja wchodząca w skład portfela zarządzanego przez Savills Investment Management w Polsce może pochwalić się także bardzo dobrymi wynikami dotyczącymi obrotów. Galeria Katowicka odnotowała w I połowie 2023 r. wzrost obrotów o 12% rok do roku. W stosunku do I połowy 2019 r., czyli do okresu sprzed pandemii COVID-19, wzrost ten był jeszcze wyższy i wyniósł 20%. O popularności Galerii Katowickiej wśród klientów świadczą także wyniki odwiedzalności, których wskaźnik za miesiące styczeń – czerwiec 2023 r. wzrósł o 12 % w porównaniu do tego samego okresu w 2022 r.
Ilona Szafer, Head of Asset Management, Retail, Poland w Savills IM, skomentowała:
„Niezwykle nas cieszą bardzo dobre wyniki osiągane przez Galerię Katowicką. Jest to doskonały przykład miejsca, które łączy w sobie kilka komplementarnych ze sobą funkcji – m.in. handlową, rozrywkową i komunikacyjną. Miejsca, które jest chętnie odwiedzane zarówno przez mieszkańców całej Aglomeracji Śląskiej, jak i gości przybywających do Katowic. Nowe umowy, przedłużenia dotychczasowych najmów oraz ekspansje powierzchni, stanowią dla nas szczególny powód do dumy, a zarazem są najlepszym potwierdzeniem jakości i potencjału biznesowego Galerii Katowickiej. Jako Asset Manager tej wyjątkowej inwestycji staramy się stale rozwijać zakres naszej oferty i ją wzbogacać, tym samym wychodząc naprzeciw oczekiwaniom najemców. Cieszymy się, że te starania są doceniane i znajdują odzwierciedlenie w wynikach biznesowych Galerii Katowickiej .”
Galeria Katowicka mieści się w ścisłym centrum Katowic i jest unikalnym kompleksem komunikacyjno komercyjnym. Powierzchnia najmu obiektu wynosi 47,609 mkw. i obejmuje ponad 200 lokali, restauracji i punktów handlowych. Galeria Katowicka posiada także 10 salowe Multikino z salą Xtreme – najnowocześniejszą w Polsce, wyposażoną w system dźwiękowy Dolby Atmos oraz projektor laserowy 4K. Centrum handlowe połączone jest bezpośrednio z dworcem kolejowym i podziemnym terminalem autobusowym komunikacji miejskiej.
Galeria Katowicka została otwarta 18 września 2013 r., a jej właścicielem jest duży fundusz instytucjonalny. Za asset management Galerii Katowickiej odpowiedzialny jest Savills IM. Za zarządzanie, codzienne funkcjonowanie obiektu oraz kwestie związane z wynajmem powierzchni handlowej odpowiada natomiast APSYS Polska.
![CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1462886161,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland
Guess w Elektrowni Powiśle z większym biurem
![Skyliner w 100% wynajęty](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_54203968,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Skyliner w 100% wynajęty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Bankowość
![](https://www.newseria.pl/files/11111/677-bgk,w_274,_small.jpg)
Banki spółdzielcze z coraz większą rolą w finansowaniu rolników i firm. Nadmierne regulacje i niejednoznaczne przepisy ograniczają ich rozwój
Banki spółdzielcze odpowiadają w Polsce za ponad 60 proc. finansowania rolnictwa i niemal 20 proc. finansowania MŚP, a także obsługują 60 proc. jednostek samorządu terytorialnego. Ich rola w lokalnych społecznościach jest więc znacząca, bo są tam pierwszym wyborem dla rolników i mniejszych firm. Zmienność środowiska prawnego – zarówno nowe inicjatywy legislacyjne, jak i niepewność związana z interpretacją prawa – wpłynęła jednak na spadek przewidywalności warunków funkcjonowania banków. – Potrzebujemy deregulacji, zmniejszenia liczby przepisów, zwiększenia ich przejrzystości i jednoznaczności – podkreśla Krzysztof Karwowski, prezes zarządu Banku Spółdzielczego w Szczytnie.
Handel
E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
![](https://www.newseria.pl/files/11111/tpay-platnosci-foto,w_133,r_png,_small.png)
Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.
Firma
Polscy producenci gier coraz mocniej obecni na zagranicznych rynkach. Wykorzystanie nowych technologii, w tym sztucznej inteligencji, może zwiększyć ich konkurencyjność
![](https://www.newseria.pl/files/11111/lichthund-gielda-foto,w_133,r_png,_small.png)
Jeszcze w tym roku rynek gier mobilnych w Polsce może przekroczyć wartość 142 mln dol., a do 2027 roku liczba użytkowników może sięgnąć 6,5 mln – wynika z danych portalu Statista. Również cała szeroko rozumiana branża gier wideo ma przed sobą dobre perspektywy, czemu sprzyjają zmiany technologiczne oraz pokoleniowe. Na tych trendach korzystają polskie firmy gamingowe i widzą w tym szanse na coraz mocniejszą ekspansję na zagranicznych rynkach. Studio Lichthund, które niedawno zadebiutowało na NewConnect, korzysta z narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w procesie tworzenia gier. W ciągu roku planuje wypuścić dwie nowe produkcje – Food Truck Empire i Bulldog.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.