Newbridge stawia na topowe marki. Aż 17 nowych najemców w 2022 roku!

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations
ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl
Miniony rok był owocny leasingowo dla Nowych Czyżyn w Krakowie, Nowych Bielaw w Toruniu i Nowej Górnej w Łodzi. Tylko w okresie od stycznia do grudnia dział leasingu podpisał umowy na niemal 9 tys. m kw. Centra pozyskały razem aż 17 nowych najemców. Jednocześnie we wszystkich trzech obiektach prolongowano umowy łącznie z 27 markami.
– Za nami pracowity, ale także bardzo efektywny rok, najlepszy od wybuchu pandemii. Dzięki realizowanej strategii, nie tylko znacząco rozwinęliśmy ofertę centrów, wprowadzając do nich popularne marki profootfallowe, dotąd nie występujące często w formatach convenience, ale także – co kluczowe – umocniliśmy pozycję obiektów na lokalnych rynkach, tworząc nowe destynacje zakupowe dla lokalnych społeczności – mówi Karolina Nitowska, Leasing Director w Newbridge Poland.
– Zainteresowanie wynajmem w obiektach Newbridge zarówno ze strony nowych marek, jak i wieloletnich partnerów nie słabnie. Przeprowadzone w ostatnich latach modernizacje, wyróżniający się w segmencie convenience tenant-mix, a także atrakcyjne i szerokie rynki konsumenckie, sprawiają, że centra z Krakowa, Torunia i Łodzi postrzegane są jako lokalizacje o wyróżniającym się potencjale leasingowym. To skłania do inwestycji w kolejne lokale, ale także do wieloletniej obecności – dodaje.
Widać to najlepiej na przykładzie Nowych Czyżyn w Krakowie. Tylko od stycznia do grudnia centrum handlowe pozyskało aż 8 najemców. Wśród debiutantów można znaleźć tak popularne brandy jak: Empik, 4F, Monnari, Triumph, W.Kruk, ITAKA, ale także lokalne koncepty Pongo czy Ali Baba Kebab. Jednocześnie, w 2022 r., przedłużono umowy z 10 obecnymi tu od lat markami. Na tej liście pojawiają się tak popularne brandy jak m.in. Pawo, Rossmann, 50 Style, Ziaja czy Kodano Optyk.
– Chociaż już 95% naszych klientów pozytywnie ocenia Nowe Czyżyny, zwracając uwagę m.in. na kompaktowość czy komplementarność oferty, nie ustajemy w rozwoju tenant-mixu, zwłaszcza w kluczowych dla pozycjonowania obiektu segmentach. W 2022 roku mocno skupiliśmy się na modzie, wprowadzając aż 4 marki, które dopełniły mix. Dużym wydarzeniem dla naszych klientów był także debiut Empiku, który wszedł z omnichannelowym konceptem „mini”, a także pojawienie się sklepu 4F i salonu W.Kruk, dzięki któremu oferta jubilerska obiektu stała się kompletna – mówi Karolina Nitowska.
Także w Nowych Bielawach w Toruniu wzmocniona została oferta modowa. Jesienią w 2022 roku w obiekcie zadebiutowała marka TATUUM, a Change Lingerie zdecydowało się na przedłużenie umowy najmu. Nowościami zaowocowała także rozbudowa centrum o park handlowy. W listopadzie otwarto pierwszy z dwóch zaplanowanych retail parków. W tenant-mix’ie obiektu pojawiły się sklepy: NEONET, TEDi i Komfort. W drugim, bliźniaczym retail parku, który jest obecnie w budowie, ma pojawić się m.in. Sinsay i Maxi Zoo. Łącznie w 2022 r. centrum pozyskało 7 nowych marek. Jednocześnie też dział leasingu prolongował umowy z 14 markami., w tym m.in. z: Monnari, Wojas, Orange, Kodano Optyk i Vision Express.
– W 2022 r. komercjalizacja Nowych Bielaw postępowała wielowymiarowo. Z jednej strony, pracowaliśmy nad wzbogaceniem oferty istniejącego od lat obiektu, pozyskując popularne na rynku koncepty, z drugiej strony umacnialiśmy ofertę poprzez prolongaty aktualnych umów najmu. Prowadziliśmy też intensywne prace komercjalizacyjne w dwóch nowych parkach handlowych. Naszym dużym sukcesem było to, że obie te inwestycje już w momencie ogłaszania były w 100% skomercjalizowane – mówi Karolina Nitowska.
Wskaźnik 100% wynajmu osiągnęło w 2022 roku także centrum handlowe Nowa Górna w Łodzi. Miniony rok przyniósł tu debiut dwóch lokalnych konceptów – piekarnio-cukierni Ozdowscy, a także sklepu ze zdrową i ekologiczną żywnością dla zwierząt Zwierzogród. Centrum prolongowało także umowy z 3 najemcami.
– Nowa Górna to centrum, które w 2022 roku przeszło największe zmiany. Sukcesem była 100-procentowa komercjalizacja, ale obiekt przeszedł również spektakularną metamorfozę, która objęła pasaż handlowy jak elewację. Zmiany te, a także rosnący potencjał leasingowy centrum, miały także znaczący wpływ na rozmowy z naszymi dotychczasowymi najemcami oraz dalsze plany rozwoju – dodaje Karolina Nitowska.
Newbridge Poland to spółka skupiająca się na inwestowaniu w centra handlowe typu convenience oraz parki handlowe. Obecnie w portfolio Newbridge Poland znajduje się 6 obiektów handlowych w Polsce: Centrum Nowe Czyżyny w Krakowie, Centrum Nowe Bielawy w Toruniu, Centrum Nowa Górna w Łodzi oraz Parki Handlowe Newbridge, zlokalizowane w Grodzisku Mazowieckim, Włocławku i Namysłowie. Więcej informacji: newbridge.com.pl

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.