Nie żyje Piotr Stefaniak, Założyciel oraz wieloletni Prezes Zarządu INPRO S.A.
Piotr Stefaniak był związany z INPRO od momentu powstania firmy, nieustannie dbając o jej prawidłowy rozwój. Zasiadał w Zarządzie Spółki, przez wiele lat pełniąc rolę Prezesa Zarządu, był również jednym z głównych akcjonariuszy. Pod jego przewodnictwem w ciągu blisko 35 lat działalności INPRO osiągnęło niekwestionowany sukces. Piotr Stefaniak zmarł 13.12.2021 w wieku 72 lat.
Piotr Stefaniak urodził się w Sztumie na Pomorzu. Od najmłodszych lat jego pasją było budownictwo i w tym właśnie kierunku kształcił się na Politechnice Poznańskiej. Z czasem zamiłowanie do tworzenia przerodził w pracę, zdobywając duże doświadczenie m.in. w Kombinatach Budownictwa w Elblągu i Gdańsku, Gdańskim Zjednoczeniu Budownictwa oraz Przedsiębiorstwie Eksportu Budownictwa „Północ”.
Piotr Stefaniak uzyskał nie tylko ogromną wiedzę i doświadczanie, ale również coś bezcennego – wielu przyjaciół którzy towarzyszyli mu przez całe dalsze życie. W roku 1987 wraz z grupą przyjaciół założył Przedsiębiorstwo Budowlane INPRO. Dzięki zaangażowaniu Piotra Stefaniaka oraz Krzysztofa Maraszka i Zbigniewa Lewińskiego firma ta wkrótce jako jedna z pierwszych w Polsce rozwinęła działalność deweloperską. INPRO powstało na solidnym fundamencie ich wiedzy, wspólnej przyjaźni i zaufania. Zaczynając od biura projektowo-usługowego, dzięki wyjątkowej intuicji oraz cierpliwości utworzyli jedną z najbardziej znaczących firm deweloperskich na Pomorzu.
W czym tkwiło sedno sukcesu?
Piotr Stefaniak zawsze traktował firmę jak własne dziecko. Od momentu jej powstania zasiadał w Zarządzie Spółki, nieustannie dbając o jej dynamiczny rozwój. Był również jednym z jej głównych akcjonariuszy. Pod przewodnictwem Prezesa Piotra Stefaniaka w ciągu blisko 35 lat działalności, INPRO osiągnęło niekwestionowany sukces. Spółka zrealizowała ponad 70 inwestycji budowlanych, oddając do użytku ponad 6500 lokali. Jednocześnie udało się zbudować Grupę Kapitałową złożoną z wielu doskonale współpracujących ze sobą spółek, takich jak: INPRO i Domesta prowadzące działalność deweloperską, Inbet zajmującą się produkcją prefabrykatów, ISA oferującą usługi instalacyjne, SML odpowiadającą za aranżację i wykończenie wnętrz, a także Dom Zdrojowy i Hotel Mikołajki. Kochał Mazury i Mikołajki – doprowadził do stworzenia na Ptasiej Wyspie wspaniałego hotelu.
Ogrom pracy, niezwykła wiedza i zaangażowanie zaowocowało zdobyciem przez firmę wielu nagród, takich jak: Mieszkaniowa Marka Roku, Budowlana Firma Roku, TOP 100 największych pomorskich firm, a także notowaniem INPRO w ścisłej czołówce rankingów Pulsu Biznesu, Manager Magazine oraz Forbes. Niekwestionowanym sukcesem było także wprowadzenie INPRO na Giełdę Papierów Wartościowych w 2011 roku, dzięki czemu wzrosła nie tylko jej wartość, ale również rozpoznawalność i uznanie.
Za co Piotr Stefaniak był ceniony?
Był on człowiekiem oddanym swoim marzeniom i stale dążącym do realizacji nowych celów. Nazywano go – „wizjonerem swoich czasów”, jednak on wolał inne określenie „o krok do przodu”. Był pragmatykiem, zawsze najwięcej wymagał od siebie samego. Bacznie obserwował i pracowicie działał, dlatego pod jego kierownictwem INPRO osiągnęło wiodącą pozycję na trójmiejskim rynku nieruchomości mieszkaniowych.
Można stwierdzić, że Piotr Stefaniak żył, aby budować. Mowa tu nie tylko o jego zawodowej pasji, ale także o wrodzonym talencie do budowania relacji między ludźmi. Twierdził, że podstawą sukcesu są właśnie ludzie. Z każdym potrafił znaleźć wspólny język. Pomagało mu w tym poczucie humoru, a także skromność oraz dystans do siebie i swoich osiągnięć. Wszystkim służył dobrą radą i pomocą. Chętnie dzielił się swoją wiedzą, dzięki czemu wielu rzeczy nauczył swoich pracowników i wychował całe „pokolenie INPRO”. Dbał nie tylko o rozwój, ale także o dobrą atmosferę pracy. Wielokrotnie mawiał, że: „Naszą dumą jest świetna załoga. O taki zespól nie jest wcale łatwo na dzisiejszym rynku pracy. Na szczęście u nas ci sami ludzie pracują przez wiele lat”. Wierząc, że to ludzie są największym potencjałem firmy, udało mu się zbudować zgrany, kompetentny i solidny zespół, na który zawsze mógł liczyć.
Nieoceniony autorytet, bezcenny przyjaciel. Na zawsze pozostanie w naszej pamięci.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.