Komunikaty PR

Nie żyje Piotr Stefaniak, Założyciel oraz wieloletni Prezes Zarządu INPRO S.A.

2021-12-14  |  17:00
Biuro prasowe
Kontakt
Anna Siwek
Tauber Promotion

Gombrowicza 15
01-682 Warszawa
asiwek|tauber.com.pl| |asiwek|tauber.com.pl
+48 22 833 35 02
www.tauber.com.pl

Piotr Stefaniak był związany z INPRO od momentu powstania firmy, nieustannie dbając o jej prawidłowy rozwój. Zasiadał w Zarządzie Spółki, przez wiele lat pełniąc rolę Prezesa Zarządu, był również jednym z głównych akcjonariuszy. Pod jego przewodnictwem w ciągu blisko 35 lat działalności INPRO osiągnęło niekwestionowany sukces. Piotr Stefaniak zmarł 13.12.2021 w wieku 72 lat.

 

Piotr Stefaniak urodził się w Sztumie na Pomorzu. Od najmłodszych lat jego pasją było budownictwo i w tym właśnie kierunku kształcił się na Politechnice Poznańskiej. Z czasem zamiłowanie do tworzenia przerodził w pracę, zdobywając duże doświadczenie m.in. w Kombinatach Budownictwa w Elblągu i Gdańsku, Gdańskim Zjednoczeniu Budownictwa oraz Przedsiębiorstwie Eksportu Budownictwa „Północ”.

Piotr Stefaniak uzyskał nie tylko ogromną wiedzę i doświadczanie, ale również coś bezcennego – wielu przyjaciół którzy towarzyszyli mu przez całe dalsze życie. W roku 1987 wraz z grupą przyjaciół założył Przedsiębiorstwo Budowlane INPRO. Dzięki zaangażowaniu Piotra Stefaniaka oraz Krzysztofa Maraszka i Zbigniewa Lewińskiego firma ta wkrótce jako jedna z pierwszych w Polsce rozwinęła działalność deweloperską. INPRO powstało na solidnym fundamencie ich wiedzy, wspólnej przyjaźni i zaufania. Zaczynając od biura projektowo-usługowego, dzięki wyjątkowej intuicji oraz cierpliwości utworzyli jedną z najbardziej znaczących firm deweloperskich na Pomorzu.

W czym tkwiło sedno sukcesu?

Piotr Stefaniak zawsze traktował firmę jak własne dziecko. Od momentu jej powstania zasiadał w Zarządzie Spółki, nieustannie dbając o jej dynamiczny rozwój. Był również jednym z jej głównych akcjonariuszy. Pod przewodnictwem Prezesa Piotra Stefaniaka w ciągu blisko 35 lat działalności, INPRO osiągnęło niekwestionowany sukces. Spółka zrealizowała ponad 70 inwestycji budowlanych, oddając do użytku ponad 6500 lokali. Jednocześnie udało się zbudować Grupę Kapitałową złożoną z wielu doskonale współpracujących ze sobą spółek, takich jak: INPRO i Domesta prowadzące działalność deweloperską, Inbet zajmującą się produkcją prefabrykatów, ISA oferującą usługi instalacyjne, SML odpowiadającą za aranżację i wykończenie wnętrz, a także Dom Zdrojowy i Hotel Mikołajki. Kochał Mazury i Mikołajki – doprowadził do stworzenia na Ptasiej Wyspie wspaniałego hotelu.

Ogrom pracy, niezwykła wiedza i zaangażowanie zaowocowało zdobyciem przez firmę wielu nagród, takich jak: Mieszkaniowa Marka Roku, Budowlana Firma Roku, TOP 100 największych pomorskich firm, a także notowaniem INPRO w ścisłej czołówce rankingów Pulsu Biznesu, Manager Magazine oraz Forbes. Niekwestionowanym sukcesem było także wprowadzenie INPRO na Giełdę Papierów Wartościowych w 2011 roku, dzięki czemu wzrosła nie tylko jej wartość, ale również rozpoznawalność i uznanie.

Za co Piotr Stefaniak był ceniony?

Był on człowiekiem oddanym swoim marzeniom i stale dążącym do realizacji nowych celów. Nazywano go – „wizjonerem swoich czasów”, jednak on wolał inne określenie „o krok do przodu”. Był pragmatykiem, zawsze najwięcej wymagał od siebie samego. Bacznie obserwował i pracowicie działał, dlatego pod jego kierownictwem INPRO osiągnęło wiodącą pozycję na trójmiejskim rynku nieruchomości mieszkaniowych.

Można stwierdzić, że Piotr Stefaniak żył, aby budować. Mowa tu nie tylko o jego zawodowej pasji, ale także o wrodzonym talencie do budowania relacji między ludźmi. Twierdził, że podstawą sukcesu są właśnie ludzie. Z każdym potrafił znaleźć wspólny język. Pomagało mu w tym poczucie humoru, a także skromność oraz dystans do siebie i swoich osiągnięć. Wszystkim służył dobrą radą i pomocą. Chętnie dzielił się swoją wiedzą, dzięki czemu wielu rzeczy nauczył swoich pracowników i wychował całe „pokolenie INPRO”. Dbał nie tylko o rozwój, ale także o dobrą atmosferę pracy. Wielokrotnie mawiał, że: „Naszą dumą jest świetna załoga. O taki zespól nie jest wcale łatwo na dzisiejszym rynku pracy. Na szczęście u nas ci sami ludzie pracują przez wiele lat”. Wierząc, że to ludzie są największym potencjałem firmy, udało mu się zbudować zgrany, kompetentny i solidny zespół, na który zawsze mógł liczyć.

Nieoceniony autorytet, bezcenny przyjaciel. Na zawsze pozostanie w naszej pamięci.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Tauber Promotion
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Dopłaty kredytowe, a wynajem mieszkania: będzie problem? Biuro prasowe
2024-07-26 | 11:00

Dopłaty kredytowe, a wynajem mieszkania: będzie problem?

Do tej pory Polacy mogli skorzystać z trzech programów dopłat kredytowych: Rodzina na Swoim, Mieszkanie dla Młodych oraz Bezpieczny Kredyt 2%. Na horyzoncie pojawia się program Kredyt
Nieruchomości CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland
2024-07-25 | 12:00

CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland

  Marka CCC kontynuuje współpracę z trzema centrami handlowymi z portfolio Greenman Poland – Nowymi Czyżynami w Krakowie, Nowymi Bielawami w Toruniu i Nową Górną w
Nieruchomości Warsaw office market in the process of adaptation
2024-07-25 | 01:00

Warsaw office market in the process of adaptation

Stable demand, low supply of new offices, and few vacancies—this briefly describes the current situation in the Warsaw market Just under 11 per cent of the office space resources in

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Trzynaście państw UE wytwarza już więcej energii z OZE niż z paliw kopalnych. Polska jeszcze nie, ale też bije rekordy w zielonej energii

30 do 27 proc. – tak wyglądał w UE w I połowie br. udział energii z odnawialnych źródeł versus z paliw kopalnych. To oznacza, że po raz pierwszy w historii mieliśmy na Starym Kontynencie więcej zielonej energii. Takim osiągnięciem może się już pochwalić prawie połowa państw członkowskich. W Polsce – po bardzo dynamicznym wzroście produkcji energii słonecznej – udział OZE sięga już ok. 30 proc., a węgla spada poniżej 60 proc. Mimo znaczących postępów w ostatnich dwóch latach wciąż wiele aspektów zielonej transformacji w kraju wymaga poprawy. Motywacją do przyspieszenia zmian są korzyści finansowe – na rachunkach za prąd – oraz środowiskowe.

Sport

Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby

Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.

Infrastruktura

Na budowę sieci światłowodowych w Polsce trafi z UE niespełna 7 mld zł. Inwestycje może jednak zahamować biurokracja

W Polsce światłowód ma już blisko połowa z 9,5 mln użytkowników internetu stacjonarnego, a ta technologia szybko zyskuje na popularności – w ubiegłym roku zwiększyła swój udział w rynku o 10 proc. – Środki unijne przeznaczone na dobudowanie sieci światłowodowych w Polsce to w tej chwili w sumie 6–7 mld zł – zauważa Jacek Wiśniewski, prezes zarządu Nexery. Jak wskazuje, w praktyce zagospodarowanie tych pieniędzy może być jednak problematyczne ze względu na biurokrację, brak koordynacji między różnymi urzędami i resortami oraz krótki czas, jaki pozostał na ich wydatkowanie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.