Komunikaty PR

Nie żyje Piotr Stefaniak, Założyciel oraz wieloletni Prezes Zarządu INPRO S.A.

2021-12-14  |  17:00

Piotr Stefaniak był związany z INPRO od momentu powstania firmy, nieustannie dbając o jej prawidłowy rozwój. Zasiadał w Zarządzie Spółki, przez wiele lat pełniąc rolę Prezesa Zarządu, był również jednym z głównych akcjonariuszy. Pod jego przewodnictwem w ciągu blisko 35 lat działalności INPRO osiągnęło niekwestionowany sukces. Piotr Stefaniak zmarł 13.12.2021 w wieku 72 lat.

 

Piotr Stefaniak urodził się w Sztumie na Pomorzu. Od najmłodszych lat jego pasją było budownictwo i w tym właśnie kierunku kształcił się na Politechnice Poznańskiej. Z czasem zamiłowanie do tworzenia przerodził w pracę, zdobywając duże doświadczenie m.in. w Kombinatach Budownictwa w Elblągu i Gdańsku, Gdańskim Zjednoczeniu Budownictwa oraz Przedsiębiorstwie Eksportu Budownictwa „Północ”.

Piotr Stefaniak uzyskał nie tylko ogromną wiedzę i doświadczanie, ale również coś bezcennego – wielu przyjaciół którzy towarzyszyli mu przez całe dalsze życie. W roku 1987 wraz z grupą przyjaciół założył Przedsiębiorstwo Budowlane INPRO. Dzięki zaangażowaniu Piotra Stefaniaka oraz Krzysztofa Maraszka i Zbigniewa Lewińskiego firma ta wkrótce jako jedna z pierwszych w Polsce rozwinęła działalność deweloperską. INPRO powstało na solidnym fundamencie ich wiedzy, wspólnej przyjaźni i zaufania. Zaczynając od biura projektowo-usługowego, dzięki wyjątkowej intuicji oraz cierpliwości utworzyli jedną z najbardziej znaczących firm deweloperskich na Pomorzu.

W czym tkwiło sedno sukcesu?

Piotr Stefaniak zawsze traktował firmę jak własne dziecko. Od momentu jej powstania zasiadał w Zarządzie Spółki, nieustannie dbając o jej dynamiczny rozwój. Był również jednym z jej głównych akcjonariuszy. Pod przewodnictwem Prezesa Piotra Stefaniaka w ciągu blisko 35 lat działalności, INPRO osiągnęło niekwestionowany sukces. Spółka zrealizowała ponad 70 inwestycji budowlanych, oddając do użytku ponad 6500 lokali. Jednocześnie udało się zbudować Grupę Kapitałową złożoną z wielu doskonale współpracujących ze sobą spółek, takich jak: INPRO i Domesta prowadzące działalność deweloperską, Inbet zajmującą się produkcją prefabrykatów, ISA oferującą usługi instalacyjne, SML odpowiadającą za aranżację i wykończenie wnętrz, a także Dom Zdrojowy i Hotel Mikołajki. Kochał Mazury i Mikołajki – doprowadził do stworzenia na Ptasiej Wyspie wspaniałego hotelu.

Ogrom pracy, niezwykła wiedza i zaangażowanie zaowocowało zdobyciem przez firmę wielu nagród, takich jak: Mieszkaniowa Marka Roku, Budowlana Firma Roku, TOP 100 największych pomorskich firm, a także notowaniem INPRO w ścisłej czołówce rankingów Pulsu Biznesu, Manager Magazine oraz Forbes. Niekwestionowanym sukcesem było także wprowadzenie INPRO na Giełdę Papierów Wartościowych w 2011 roku, dzięki czemu wzrosła nie tylko jej wartość, ale również rozpoznawalność i uznanie.

Za co Piotr Stefaniak był ceniony?

Był on człowiekiem oddanym swoim marzeniom i stale dążącym do realizacji nowych celów. Nazywano go – „wizjonerem swoich czasów”, jednak on wolał inne określenie „o krok do przodu”. Był pragmatykiem, zawsze najwięcej wymagał od siebie samego. Bacznie obserwował i pracowicie działał, dlatego pod jego kierownictwem INPRO osiągnęło wiodącą pozycję na trójmiejskim rynku nieruchomości mieszkaniowych.

Można stwierdzić, że Piotr Stefaniak żył, aby budować. Mowa tu nie tylko o jego zawodowej pasji, ale także o wrodzonym talencie do budowania relacji między ludźmi. Twierdził, że podstawą sukcesu są właśnie ludzie. Z każdym potrafił znaleźć wspólny język. Pomagało mu w tym poczucie humoru, a także skromność oraz dystans do siebie i swoich osiągnięć. Wszystkim służył dobrą radą i pomocą. Chętnie dzielił się swoją wiedzą, dzięki czemu wielu rzeczy nauczył swoich pracowników i wychował całe „pokolenie INPRO”. Dbał nie tylko o rozwój, ale także o dobrą atmosferę pracy. Wielokrotnie mawiał, że: „Naszą dumą jest świetna załoga. O taki zespól nie jest wcale łatwo na dzisiejszym rynku pracy. Na szczęście u nas ci sami ludzie pracują przez wiele lat”. Wierząc, że to ludzie są największym potencjałem firmy, udało mu się zbudować zgrany, kompetentny i solidny zespół, na który zawsze mógł liczyć.

Nieoceniony autorytet, bezcenny przyjaciel. Na zawsze pozostanie w naszej pamięci.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lark Promotion
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni
Nieruchomości Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
2024-12-30 | 15:00

Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?

Kraków nieustannie buduje swoją pozycję na rynku mieszkaniowym. Rosnące inwestycje, turystyczny urok i zwiększająca się liczba mieszkańców sprawiają, że zapotrzebowanie na
Nieruchomości Deweloperzy nie nadążają za popytem
2024-12-30 | 15:00

Deweloperzy nie nadążają za popytem

Mieszkania drożeją, a nowych powstaje rekordowo mało. W 2023 roku deweloperzy rozpoczęli budowę 114,5 tys. lokali – to najmniej od sześciu lat. Ceny za mkw. w Warszawie zdążyły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

NEWSERIA POLECA

Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku

Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty

W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.

Problemy społeczne

Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej

W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.

Zagranica

Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia

USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.