Komunikaty PR

Nowa droga na wrocławskim Jagodnie

2021-02-26  |  11:04
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.42 MB )

Dom Development, największy deweloper w Polsce, rozpoczął prace przy budowie ulicy Drabika na wrocławskim Jagodnie. Docelowo nowa droga stanie się wygodną alternatywą dla ulicy Buforowej i usprawni transport na południu miasta. Inwestycja jest możliwa dzięki współpracy wrocławskiego magistratu z deweloperami.

Ulica Drabika powstanie między ulicami Beaty Artemskiej i Asfaltowej, które łączą Jagodno z Wojszycami. Pierwszy jej fragment, budowany przez Dom Development, zostanie oddany do użytku w kwietniu 2021 roku. Kolejne etapy wybudują deweloperzy realizujący sąsiednie inwestycje, zlokalizowane wzdłuż nowej drogi. W całości ulicą Drabika pojedziemy pod koniec 2022 roku.

Projekt drogi przewiduje szereg rozwiązań przyjaznych jej użytkownikom. Dla bezpieczeństwa mieszkańców zaplanowano wyniesione przejścia dla pieszych oraz progi zwalniające. Po obu stronach ulicy przewidziano ścieżki pieszo-rowerowe oraz pasy zieleni z nasadzeniami. Prace drogowe obejmą również budowę skrzyżowania ulicy Drabika z Artemską tuż przy realizowanej przez Dom Development inwestycji Osiedle Komedy. W efekcie, wkład dewelopera w opracowanie projektu, budowę infrastruktury technicznej, nowej nawierzchni i towarzyszących chodników oraz oświetlenia sięgnie blisko 4 mln złotych.

Czujemy się odpowiedzialni za otoczenie naszych inwestycji. Dlatego zainicjowaliśmy rozmowy o tym projekcie z miastem i innymi deweloperami.– mówi Iwona Kołodziejczyk, prezes Dom Development Wrocław. – Cieszę się, że rozpoczęliśmy budowę pierwszego etapu nowej, tak potrzebnej mieszkańcom drogi, która ułatwi poruszanie się po Jagodnie. To kolejny projekt pokazujący jak deweloper może współpracować z magistratem, by tworzyć użyteczne przestrzenie publiczne – dodała.

Oprócz odciążenia ulicy Buforowej nowa droga ułatwi dojazd do planowanego zespołu szkolno-przedszkolnego powstającego przy ulicy Asfaltowej. Mieszkańcy osiedli zlokalizowanych w bliskiej odległości ul. Drabika nie będą musieli jechać ul. Buforową, żeby dotrzeć do nowej szkoły i przedszkola. Usprawni to komunikację w tej części miasta i skróci czas dojazdu do placówki. 

W zespole szkolno-przedszkolnym, którego budowa, zgodnie z informacjami publikowanymi przez Gminę Wrocław, ruszy jeszcze w tym roku, znajdzie się miejsce dla 1000 uczniów oraz 200 przedszkolaków.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia? Biuro prasowe
2024-08-01 | 12:40

Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia?

ZDJĘCIA: https://wetransfer.com/downloads/df5da596b95d2b7b77b8b6205a68ee9020240801065655/0a8a1ba96438821c06f4194c9a88cf6d20240801065757/c80605   Zmiany trendów w branży
Nieruchomości Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej
2024-08-01 | 10:00

Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej

Savills Investment Management (Savills IM), międzynarodowy menedżer inwestycyjny, podsumował wyniki Galerii Katowickiej w pierwszej połowie 2024 r. Wiodące centrum handlowo-rozrywkowe w
Nieruchomości Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe
2024-08-01 | 01:00

Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe

W których, projektach w pierwszej połowie tego roku deweloperzy sprzedali najwięcej mieszkań? Czym te inwestycje przyciągają kupujących? Co najbardziej zachęca nabywców, jakie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.

Przemysł spożywczy

Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja

Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.

Ochrona środowiska

Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku

Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.