Komunikaty PR

Nowi kupujący – jak zmienia się struktura szukających mieszkania?

2020-07-30  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
PR Manager
Publicon Sp. z o.o.



m.hliwa|publicon.pl| |m.hliwa|publicon.pl
691274042

Nie ulega wątpliwości, że w ostatnim czasie zmienił się profil nabywcy nieruchomości. Eksperci z JLL wskazują na to, że może czekać nas przemodelowanie struktury kupujących. Wyraźnie silną grupą będą między innymi zagraniczni inwestorzy.

Nowe potrzeby

Z jednej strony mamy tych, którzy doświadczenia lockdownu przekuli w postanowienie o zmianie miejsca zamieszkania. Mają sprecyzowane oczekiwania i odłożoną gotówkę bądź wystarczającą zdolność kredytową. Być może aktualne mieszkanie kupili z myślą o bieżących potrzebach, a w dużej mierze spędzali czas poza mieszkaniem i nie był dla nich problemem niewielki metraż czy brak balkonu. Dziś jednak wiedzą, że potrzebują większej przestrzeni, miejsca na biuro, większego balkonu czy ogródka. Nawet jeśli przekracza to ich aktualne potrzeby, są świadomi, że w przyszłości sytuacja może się zmienić – chociażby przez powiększenie się rodziny czy potrzebę podjęcia pracy zdalnej.

Zabezpieczyć przyszłość

Innym typem nabywcy są ci, którzy o zakupie mieszkania myślą w kontekście inwestycji. Mają zgromadzony kapitał, który chcą zabezpieczyć przed utratą wartości. Ich celem jest przeważnie kupno jednego czy dwóch lokali na wynajem lub pozostawienie go na przyszłość – np. dla dzieci. 

Obecnie brakuje opłacalnych sposobów na zabezpieczenie pieniędzy. Niskie oprocentowanie lokat sprawia, że nie są one korzystne, dlatego ludzie szukają alternatywnych sposobów na ulokowanie zaoszczędzonej gotówki. Nieruchomości są w tej perspektywie bardzo rentowne. Nie tracą na wartości, a przy okazji mogą być dobrym zabezpieczeniem dla bliskich. To opłacalny czas na taką inwestycję, ponieważ ceny mieszkań są stabilne i nie będą spadać – tłumaczy Emil Basta z biura sprzedaży dewelopera WPBM „Mój Dom” S.A.

Zagraniczny kapitał inwestuje w nieruchomości

Co istotne, na polskim rynku pojawia się kolejny typ nabywcy. To inwestorzy z zagranicy, dla których ceny są stosunkowo korzystne. Mają zgromadzony nierzadko duży kapitał, dlatego często skłaniają się ku nabywaniu większej liczby lokali – na przykład całego piętra. Podejmują się najmu instytucjonalnego, którego dużą zaletą jest długoterminowość. Łatwiej wówczas o obsługę lokalu i zapewnienie stałego dochodu w stosunku do najmu krótkoterminowego. Inwestycje w mieszkania są stabilne i bezpieczne, co pozwala dobrze ulokować duży kapitał. To właśnie zagraniczni nabywcy mogą stać się liczną grupą, która w najbliższym czasie będzie kształtowała rynek.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicon Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni
Nieruchomości Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
2024-12-30 | 15:00

Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?

Kraków nieustannie buduje swoją pozycję na rynku mieszkaniowym. Rosnące inwestycje, turystyczny urok i zwiększająca się liczba mieszkańców sprawiają, że zapotrzebowanie na
Nieruchomości Deweloperzy nie nadążają za popytem
2024-12-30 | 15:00

Deweloperzy nie nadążają za popytem

Mieszkania drożeją, a nowych powstaje rekordowo mało. W 2023 roku deweloperzy rozpoczęli budowę 114,5 tys. lokali – to najmniej od sześciu lat. Ceny za mkw. w Warszawie zdążyły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.