Komunikaty PR

Nowy plac miejski w Łobzie tętni życiem

2023-03-02  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

W centrum liczącego około dziesięciu tysięcy mieszkańców miasta Łobez, w województwie zachodniopomorskim, znajduje się teren, który jeszcze kilka lat temu stanowił asfaltową pustynię, służącą jako miejsce do nauki jazdy samochodem. Przylegający do niego brzeg malowniczej rzeki Regi porośnięty był zaroślami, w których znajdowały się śmieci. Teraz przestrzeń stała się przyjazna i funkcjonalna, a nowe rozwiązania zachęcają, by spędzać tu wolny czas. Nad projektem rewitalizacji, którą ukończono w 2021 roku, pracował zespół architektów ze szczecińskiej pracowni BIASTUDIO.

Rewitalizacja obszaru w centrum miejscowości Łobez obejmowała budowę wielofunkcyjnej przestrzeni i zagospodarowanie nabrzeża rzeki Regi. Dzięki przemyślanej koncepcji udało się stworzyć miejsce różnorodne i wyjątkowe, przeznaczone do codziennego relaksu, a także organizacji różnego rodzaju wydarzeń.

Nowa tożsamość

Pomysłodawca projektu, arch. Gaweł Biedunkiewicz podkreśla: „Naszym zadaniem było stworzenie projektu rewitalizacji placu miejskiego i nadanie mu szeregu praktycznych funkcji. W ramach inwestycji zaplanowano stworzenie na terenie tego miejsca amfiteatru, strefy relaksu dla mieszkańców Łobza, a także połączenie obszaru z nabrzeżem rzeki Regi.”

Obszerny teren znajduje się w otoczeniu drzew. Nie zabrakło ich na szczęście również w centralnej części – na dużym trawniku. Na placu można teraz bez trudu ukryć się przed słońcem i deszczem, dzięki rozłożystym wiatom, które dodatkowo wyposażono w drewniane ławki. Całość posiada przemyślane oświetlenie, gwarantujące mieszkańcom bezpieczeństwo.

Nowa scena

Duży amfiteatr otrzymał minimalistyczną formę, która jest spójna z projektem całej przestrzeni. Obiekt umieszczono tak, aby występy można było oglądać praktycznie z każdego miejsca. Przed amfiteatrem umieszczono także rzędy ławek. Niezwykle efektownym elementem placu jest podświetlana fontanna. Strumienie wody wytryskują wprost z podłoża, co pozwala dzieciom na bezpieczną zabawę w letnie dni. Fontanna dostarcza nie tylko wrażeń estetycznych, ale również chłodu w czasie upałów. Otaczają ją zadaszone wiaty z ławkami. Trafnie przemyślano także potrzeby młodzieży, wygospodarowując przestrzeń na niewielki skatepark. Całość kompozycji oparto o charakterystyczną dla pracowni BIASTUDIO grę kątami, ukosami i różnorodnością faktur.

Więcej na: www.biastudio.pl

***

BIASTUDIO: zmieniamy świat na lepszy, kawałek po kawałku

BIASTUDIO to założona przez Dominikę i Gawła Biedunkiewiczów - pracownia architektoniczna ze Szczecina. Od ponad dziesięciu lat zajmuje się projektowaniem i doradztwem w budownictwie. Pracownia znana jest w regionie z projektów przestrzeni publicznej oraz architektury komercyjnych, edukacyjnych i konserwacji zabytków.

Wcześniejsze realizacje takie jak Dom Kota w Dobrej i plac wiejskie w Wąwelnicy uzyskały rozgłos i uznanie. Gaweł Biedunkiewicz jest też współzałożycielem marki Nowa Norma.

„Staramy się, aby efekty naszej pracy zmieniały każdą przestrzeń na lepszą. Czujemy się przy tym odpowiedzialni za świat wokół nas – zrównoważony rozwój jest dla nas nadrzędnym celem. W swoich projektach stawiamy na proekologiczne rozwiązania, a każdą naszą realizacją udowadniamy, że poszanowanie środowiska może iść w parze z celami inwestora” – zaznacza Gaweł Biedunkiewicz.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.