Nowy Zarząd Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego PLGBC

Monika Kmera
Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC
ul. Zabrska 39d
44-100 Gliwice
mkmera|plgbc.org.pl| |mkmera|plgbc.org.pl
600025968
www.plgbc.org.pl
W dniu 24 czerwca br. odbyło się Walne Zebranie Członków Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego PLGBC. Na trzyletnią kadencję powołano nowego Prezydenta oraz Zarząd stowarzyszenia, a także Komisję Rewizyjną.
Na stanowisko Prezydenta PLGBC wybrano Agnieszkę Strzemińską, Marketing Manager Poland & Baltics, Knauf Insulation.
Do grona Członków Zarządu powołano następujące osoby:
- Danutę Barańską, Dyrektor Kreatywną, Tétris
- Monikę Dębską-Pastakia, Prezes Zarządu, Knight Frank
- Marcina Gawrońskiego, Dyrektora Działu Budownictwa Ekologicznego, Sweco Consulting
- Ewę Łydkowską, Menedżer ds. Marketingu, Vastint Poland
- Artura Pollaka, Prezesa Zarządu, APA Group
- Elżbietę Rotblum, Koordynatora ds. Zrównoważonego Rozwoju, Skanska Property Poland
- Krystiana Wawera, Partnera, Horizone Studio
- Aleksandrę Witeczek, Adiunkta, Wydział Architektury Politechniki Śląskiej oraz Menedżera Departamentu Architektury, visio architects & consultants
- Jarosława Witka, Associate Mechanical Engineer, Arup Polska
Jako Członków Komisji Rewizyjnej wybrano:
- Marcina Malickiego, Prezesa Zarządu, Activtek Polska
- Adama Targowskiego, Menedżera ds. Zrównoważonego Rozwoju, Skanska Commercial Development Europe.
Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC (Polish Green Building Council) jest organizacją pozarządową, która od 2008 roku realizuje misję radykalnej poprawy projektowania, budowania i użytkowania budynków w Polsce tak, aby zrównoważone budownictwo stało się normą.
PLGBC stanowi część globalnej społeczności ponad 70 organizacji green building councils skupionych w ramach World Green Building Council.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.