Komunikaty PR

Ocena koniunktury przez firmy remontowo-budowlane na najniższym poziomie od 2012

2021-07-19  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marketing
PMR

Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com

Gwałtowny spadek poziomu Indeksu Koniunktury Budowlanej PMR dla branży chemii budowlanej oraz bardzo dobre statystyki dla budownictwa kubaturowego utrudniają jednoznaczną ocenę ubiegłego roku.

Jak wynika z badania wśród kilkuset firm remontowo-budowlanych, a także z analizy danych przeprowadzonej na potrzeby raportu „Rynek chemii budowlanej w Polsce 2021. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2021-2026” miniony, 2020 rok przyniósł przyspieszenie dynamiki wzrostu rynku, co jest wprost powiązane z korzystną sytuacją na rynku budownictwa mieszkaniowego.

 

Wielkość rynku fabrycznie wytworzonej chemii budowlanej w Polsce (mln ton) i zmiana (%, r/r), 2015-2019

 

2017

2018

2019

2020s

2021p

Wielkość

6,9

6,7

6,9

7,3

7,5

Zmiana

1,0%

-2,2%

2,8%

6,0%

1,8%

s - szacunek, p - prognoza

Źródło: PMR, 2021

 

Wzrost ten wynika przede wszystkim ze zwiększenia powierzchni budynków mieszkalnych (zarówno jedno i wielorodzinnych) oddawanych do użytkowania. Spodziewamy się, że w 2021 roku powierzchnia ta urośnie już tylko minimalnie. W połączeniu z pozostałymi czynnikami pomoże to jednak utrzymać niewielkie wzrosty w 2021 roku w większości segmentów chemii budowlanej.

Tymczasem pomimo dobrej sytuacji na rynku budowlanym odnotowaliśmy znaczne obniżenie Indeksu Koniunktury Budowlanej PMR dla branży chemii budowlanej, co wynika z niepewnej sytuacji w związku z koronawirusem i ogólnie bardziej powściągliwych odpowiedzi respondentów – duży odsetek neutralnych opinii, niskie wartości podawane dla zatrudnienia, prognozowanej sytuacji finansowej oraz wartości zamówień. Tak niskie odczyty nie miały miejsca od niemal dekady.

 

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez PMR specjalnie na potrzeby raportu wśród firm o profilu remontowo-budowlanym, Weber oraz Mapei to najlepiej oceniane marki produktów chemii budowlanej. O ile firma Mapei zwykle znajdowała się w ścisłej czołówce naszego rankingu, o tyle marka Weber należąca do Grupy Saint-Gobain odnotowała spory awans względem poprzedniej edycji. Na trzecim miejscu rankingu uplasowała się firma Knauf, która opuściła dotychczasową pozycję lidera. Ranking po raz trzeci z rzędu zamyka marka Tytan, za którą stoi firma Selena. Pomimo ostatniego miejsca zebrała ona lepsze oceny niż dwa lata temu.

 

Ranking wiodących producentów chemii budowlanej w Polsce, 2021

 

2021

Weber (Saint-Gobain)

1

Mapei

2

Knauf

3

Atlas

4

Kreisel

5

Ceresit (Henkel)

6

Baumit

7

Sopro

8

Tytan (Selena)

9

Źródło: PMR, 2021

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego? Biuro prasowe
2025-02-21 | 11:50

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Inwestowanie w nieruchomości to budowanie majątku na pokolenia, dlatego od zawsze jest ono postrzegane jako pewna i dochodowa forma lokowania kapitału. Nie od dziś wiadomo, że
Nieruchomości Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe
2025-01-30 | 06:00

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Obniżki cen ofertowych mieszkań w najbliższych miesiącach prognozuje 58 proc. przedstawicieli biur nieruchomości. W przypadku domów w taki scenariusz wierzy prawie 50 proc.
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.