Komunikaty PR

Ocena koniunktury przez firmy remontowo-budowlane na najniższym poziomie od 2012

2021-07-19  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marketing
PMR

Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com

Gwałtowny spadek poziomu Indeksu Koniunktury Budowlanej PMR dla branży chemii budowlanej oraz bardzo dobre statystyki dla budownictwa kubaturowego utrudniają jednoznaczną ocenę ubiegłego roku.

Jak wynika z badania wśród kilkuset firm remontowo-budowlanych, a także z analizy danych przeprowadzonej na potrzeby raportu „Rynek chemii budowlanej w Polsce 2021. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2021-2026” miniony, 2020 rok przyniósł przyspieszenie dynamiki wzrostu rynku, co jest wprost powiązane z korzystną sytuacją na rynku budownictwa mieszkaniowego.

 

Wielkość rynku fabrycznie wytworzonej chemii budowlanej w Polsce (mln ton) i zmiana (%, r/r), 2015-2019

 

2017

2018

2019

2020s

2021p

Wielkość

6,9

6,7

6,9

7,3

7,5

Zmiana

1,0%

-2,2%

2,8%

6,0%

1,8%

s - szacunek, p - prognoza

Źródło: PMR, 2021

 

Wzrost ten wynika przede wszystkim ze zwiększenia powierzchni budynków mieszkalnych (zarówno jedno i wielorodzinnych) oddawanych do użytkowania. Spodziewamy się, że w 2021 roku powierzchnia ta urośnie już tylko minimalnie. W połączeniu z pozostałymi czynnikami pomoże to jednak utrzymać niewielkie wzrosty w 2021 roku w większości segmentów chemii budowlanej.

Tymczasem pomimo dobrej sytuacji na rynku budowlanym odnotowaliśmy znaczne obniżenie Indeksu Koniunktury Budowlanej PMR dla branży chemii budowlanej, co wynika z niepewnej sytuacji w związku z koronawirusem i ogólnie bardziej powściągliwych odpowiedzi respondentów – duży odsetek neutralnych opinii, niskie wartości podawane dla zatrudnienia, prognozowanej sytuacji finansowej oraz wartości zamówień. Tak niskie odczyty nie miały miejsca od niemal dekady.

 

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez PMR specjalnie na potrzeby raportu wśród firm o profilu remontowo-budowlanym, Weber oraz Mapei to najlepiej oceniane marki produktów chemii budowlanej. O ile firma Mapei zwykle znajdowała się w ścisłej czołówce naszego rankingu, o tyle marka Weber należąca do Grupy Saint-Gobain odnotowała spory awans względem poprzedniej edycji. Na trzecim miejscu rankingu uplasowała się firma Knauf, która opuściła dotychczasową pozycję lidera. Ranking po raz trzeci z rzędu zamyka marka Tytan, za którą stoi firma Selena. Pomimo ostatniego miejsca zebrała ona lepsze oceny niż dwa lata temu.

 

Ranking wiodących producentów chemii budowlanej w Polsce, 2021

 

2021

Weber (Saint-Gobain)

1

Mapei

2

Knauf

3

Atlas

4

Kreisel

5

Ceresit (Henkel)

6

Baumit

7

Sopro

8

Tytan (Selena)

9

Źródło: PMR, 2021

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Zrównoważone budownictwo (w końcu) wkracza “na salony” Biuro prasowe
2024-04-29 | 12:13

Zrównoważone budownictwo (w końcu) wkracza “na salony”

Zarówno aktywność regulatorów, jak i rosnąca świadomość społeczeństwa napędzają zmiany w zakresie zrównoważonego budownictwa. Dotyka to także deweloperów
Nieruchomości Augustowska Vita – nowa rodzinna inwestycja Develii na wrocławskich Maślicach
2024-04-29 | 11:15

Augustowska Vita – nowa rodzinna inwestycja Develii na wrocławskich Maślicach

Develia rozpoczyna sprzedaż nowej inwestycji we Wrocławiu. Osiedle Augustowska Vita, które powstanie na zielonych Maślicach, to projekt dostosowany zwłaszcza do potrzeb młodych
Nieruchomości Wraz z wiosną rośnie zainteresowanie domami
2024-04-29 | 11:00

Wraz z wiosną rośnie zainteresowanie domami

Wiosną i latem zdecydowanie mocniej dostrzegamy zalety wyboru domu bądź mieszkania z ogrodem. Choć nie jest to na rynku duży trend, to taką prawidłowość zauważa przedstawiciel firmy More

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.