Komunikaty PR

Odkryj Diunę - park zamiast parkingu i nowa nazwa

2023-06-20  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt

Aleksandra Kaczorowska
Beyond Public Relations

ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.kaczorowska|bepr.pl| |a.kaczorowska|bepr.pl
504 907 388
www.bepr.pl
Do pobrania docx ( 0.41 MB )

Metamorfoza kompleksu biurowego Marynarska Business Park prowadzona na warszawskim Służewcu przez PineBridge Benson Elliot oraz Syrena Real Estate jest na ostatniej prostej. Końca dobiegły prace na terenie zewnętrznym, gdzie zamiast wybetonowanego parkingu o powierzchni 6.000 mkw. powstał otwarty na miasto park pokryty zielonymi wzniesieniami. Projekt zmienia też swoją nazwę na Diuna.

Metamorfoza biurowego kompleksu przy ulicy Taśmowej to inicjatywa PineBridge Benson Elliot oraz Syrena Real Estate. Autorski program modernizacji obejmuje trzy obszary: teren zewnętrzny i otoczenie budynków, hole wejściowe czterech biurowców oraz udoskonalenia w systemach wentylacji, ciepła i klimatyzacji, które doprowadzą do znaczącej poprawy efektywności energetycznej całego projektu.

Audyt energetyczny przeprowadzony przed rozpoczęciem procesu modernizacji poskutkował wprowadzeniem szeregu rozwiązań usprawniających działanie systemów budynkowych, np. sterowanie wentylacją uzależnione od stężenia CO2, zainstalowanie systemów wentylacji VAV, kontrola przepływu powietrza oraz wymiana agregatów chłodniczych pozwalająca na uzyskanie nawet do 22% oszczędności energii według modeli przygotowanych przez firmę JW+A. Dodatkowo wdrażany jest system inteligentnego sterowania budynkiem w oparciu o sztuczną inteligencję, który ma przynieść do 11,6% oszczędności energii zużywanej przez systemy HVAC według modelu przygotowanego przez właściciela programu firmę Foobot. Ograniczone zostało zużycie wody poprzez regulację przepływów w armaturze w częściach wspólnych, wprowadzony został system wykrywania i zapobiegania wyciekom, a także zamontowano zbiornik na wodę deszczową. W projekcie duży nacisk został położy na stosowanie założeń gospodarki cyrkularnej. Cała zieleń z pierwotnego placu została rozdana najemcom, część materiałów konstrukcyjnych znalazła już nowe zastosowanie w projekcie, a pozostałe zmagazynowane elementy oczekują na drugie życie.

- Diuna zmienia biznesowe oblicze Służewca i wyznacza nowy kierunek, w którym muszą podążać biurowce by stanowić atrakcyjną przestrzeń dla inwestorów, najemców i lokalnej społeczności. Nowa nazwa naszego projektu to symboliczne rozpoczęcie kolejnego, zrównoważonego etapu w jego życiu. Dobiegły końca najważniejsze prace związane m.in. ze stworzeniem nowego, ogólnodostępnego parku, będącego wizytówką całego kompleksu mówi Witold Zatoński, założyciel Syrena Real Estate.

Za projekt nowej odsłony inwestycji odpowiada pracownia architektoniczna MJZ. Betonowe patio zmieniło się w park, pełen drzew i rodzimej roślinności. By uzyskać spójne i przyjazne otoczenie całość została połączona podnoszącym się i opadającym terenem pokrytym roślinnością. Pagórki zostały zbudowane z lekkich materiałów, by nie naruszyć konstrukcji podziemnej. Płyta fundamentowa garażu podziemnego podtrzymywana jest przez 50 słupów, które posłużyły jako konstrukcje do posadowienia 50 drzew umieszczonych w specjalnych donicach. W efekcie tych prac powstały zielone diuny, które porasta 12 gatunków drzew (50 sztuk) oraz 96 rodzajów krzewów. Jest to zieleń rodzima, istotna dla projektów realizowanych w duchu zrównoważonego rozwoju.

- Patio Diuny zostało zaprojektowane zgodnie z koncepcją biophilic design, która zakłada, że człowiek posiada wrodzoną skłonność do poszukiwania związków z naturą i przynależności do świata przyrody. Pagórki oraz usytuowane pomiędzy nimi alejki tworzą kameralne przestrzenie wypełnione roślinnością, gdzie można się wyciszyć i oderwać od codzienności. Między naszymi zielonymi wydmami można spacerować, odpoczywać, czy napić się kawy. Wierzymy, że dla najemców i ich pracowników zdrowie psychiczne jest równie ważne co fizyczne, dlatego chcieliśmy, by zieleń i przyroda wpływające na dobrostan człowieka grały w tym miejscu pierwsze skrzypcemówi Maciej Jakub Zawadzki z MJZ Studio.

Dziedziniec Diuny zagospodarowany został łąką kwietną, znajdują się tu też strumyk oraz edukacyjny otwarty pawilon z dachem pokrytym ekstensywną roślinnością, który pełni funkcję retencji wody. Od ruchu ulicznego kompleks odradzają ekrany antysmogowe o łącznej powierzchni 416 mkw. Patio jest przyjazne dla pieszych i rowerzystów. Dawna strefa wjazdowa od strony ulicy Taśmowej zamieniła się w woonerf, a cały teren został wyłączony z ruchu samochodowego, możliwe są tu tylko krótkoterminowe postoje. Diuna oferuje także nową infrastrukturę dedykowaną rowerzystom, którzy do swojej dyspozycji mają parking dla jednośladów na 114 miejsc na poziomie podziemnym, szatnię z prysznicami, cztery ładowarki dla rowerów elektrycznych, stacje do samodzielnej naprawy, a także stojaki naziemne. Parking dla samochodów znajduje się natomiast w trzypoziomowym garażu podziemnym, gdzie dla zmotoryzowanych najemców i gości kompleksu udostępnionych jest 1.300 miejsc.

Przemianę przeszły także 4 lobby budynkowe, których wspólnym elementem są ogromne artystyczne rzeźby. Znajdują się tu nowoczesne miejsca do pracy i organizacji spotkań. Najemcy mogą korzystać z nowego centrum konferencyjnego o powierzchni 250 mkw., gdzie do dyspozycji użytkowników kompleksu oddane zostały 4 sale, pokój dla rodzica z dzieckiem oraz kuchnia. We wnętrzach pojawiają się także sukcesywnie dzieła sztuki autorstwa polskich i zagranicznych artystów. Za metamorfozę wnętrz kompleksu oraz jego nową identyfikację wizualną odpowiada Łoskiewicz Studio.

Zakończenie całości prac w Diunie zaplanowane jest na IV kwartał bieżącego roku. Na terenie inwestycji trwają jeszcze roboty prowadzone na terenach zewnętrznych zlokalizowanych za budynkami kompleksu. Za przebudowę odpowiada Grupa Reesco, a za project management cmT Group.

Diuna (dawniej Marynarska Business Park) to 4 budynki biurowe o łącznej powierzchni użytkowej 46.000 mkw. Swoje siedziby mają tu m.in. firmy: Accord, NewCold, Colgate, Daikin Europe, Eurocash, Ford, JDE, Oceanic, S.C Johnson, Sitel, Business Lease, Leasing Team oraz WDX. Na terenie kompleksu działa także przychodnia Luxmed oraz kawiarnia Gorąco Polecam. Kompleks posiada certyfikat WELL Health & Safety Rating oraz WIREDSCORE na poziomie Silver. Po zakończonej modernizacji Diuna będzie ubiegała się o certyfikat Breeam In-Use w nowym systemie v6. Za doradztwo w procesie certyfikacji projektu odpowiada zespół ekspertów z JW+A. Inwestor współpracuje także z Fundacją Integracja w celu jak najlepszego dostosowania inwestycji do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Beyond Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.