OKAM podpisał umowę z Appartme
Deweloper OKAM, działający od 19 lat na polskim rynku nieruchomości, podpisał umowę z Appartme na realizację systemu inteligentnego zarządzania domem w inwestycji CITYFLOW w Warszawie. Przedmiotem współpracy jest dostarczenie systemu Appartme w wersji Standard do mieszkań inwestycji CITYFLOW, powstającej na warszawskiej Woli.
Zgodnie przyjętą Nową Polityką Jakości OKAM, deweloper realizuje inwestycje mieszkaniowe z uwzględnieniem szeregu udogodnień i rozwiązań pro-ekologicznych.
- Cała inwestycja CITYFLOW charakteryzować się będzie rozwiązaniami prośrodowiskowymi. Jednym z nich jest system inteligentnego domu - podkreśla Marcin Michalec, CEO OKAM Capital. - Nowoczesne rozwiązanie z zakresu automatyki mieszkaniowej wpisuje się w zakres Nowej Polityki Jakości OKAM. System Appartme przyniesie szereg korzyści przyszłym mieszkańcom inwestycji.
Podpisana umowa wskazuje, że każde mieszkanie w inwestycji CITYFLOW będzie wyposażone w system automatyki mieszkaniowej Appartme Standard. System ten pozwoli na sterowanie czterema głównymi obszarami - ogrzewaniem, elektrycznością, oświetleniem oraz zaworami wody. Mieszkańcy osiedla CITYFLOW otrzymają także dostęp do informacji na temat aktualnego zużycia energii elektrycznej w lokalu. Zarządzanie mieszkaniem będzie możliwe zdalnie, z każdego miejsca na świecie, przy użyciu bezpłatnej aplikacji mobilnej Android lub iOS.
Jak dodaje Robert Orlewski, prezes Appartme: - Cieszymy się na współpracę z OKAM w ramach projektu CITYFLOW. Przyszli mieszkańcy będą mogli korzystać z inteligentnych rozwiązań naszej firmy, która zapewni im możliwość m.in. zdalnego sterowania ogrzewaniem i kontrolowania temperatury w pomieszczeniach. Przełożyć się to może na oszczędności, zapewnia także wygodę i podnosi komfort życia.
Firma dostarczy swoje rozwiązanie łącznie do 749 mieszkań - 333 z nich powstanie w pierwszym etapie inwestycji, a 416 w drugim.
Realizowana przez OKAM inwestycja CITYFLOW zaoferuje swoim mieszkańcom ciekawie zaaranżowane przestrzenie zewnętrzne, wolne od ruchu kołowego. Teren osiedla będzie dedykowany zieleni. Deweloper planuje uatrakcyjnić dziedzińce wewnętrzne, budując oazę z leżakami i hamakami, amfiteatr, skwer z mgłą wodną, ogródek warzywny, plac zabaw oraz teren dedykowany czworonogom. Dla mieszkańców osiedla dostępna będzie bezpłatna wypożyczalnia rowerów i hulajnóg, stacja do serwisu jednośladów, a także układ automatycznego nawadniania terenów zielonych zbieraną wodą deszczową.
Zakończenie I etapu inwestycji przewidziane jest na I kwartał 2025 roku.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.