Olivia Business Centre z największym na Pomorzu kontraktem na najem powierzchni
Zdjęcia: https://we.tl/t-06BjK3VNGF
15 000 m2 – tyle powierzchni najmu obejmuje nowy kontrakt zawarty przez Olivię Business Centre. To zarazem druga największa umowa zawarta w 10-letniej historii tego projektu biurowego w Oliwie.
Ten rok był szczególnie bogaty w przedłużenia umów, we wszystkich siedmiu budynkach Olivii, a, co warte podkreślenia, było to często połączone z dobieraniem nowej powierzchni przez dotychczasowych Rezydentów naszego centrum biznesowego - mówi Maciej Kotarski, Leasing Director w Olivia Business Centre. Taką właśnie naturę miała największa transakcja tego roku w całym naszym regionie i oczywiście w samej Olivii - przedłużenie umowy i jej roszerzenie przez jednego z rezydentów Olivii, o łączną powierzchnię ponad 15 tysięcy m2. Operacja została przeprowadzona łącznie z Adamem Schroederem i Katarzyną Ciszewską z firmy doradczej Cushman&Wakefield. Nazwa rezydenta pozostaje poufna, ale możemy powiedzieć, że jest to druga największa umowa najmu w historii Olivii, a tej największej ustępuje zaledwie o kilkaset metrów kwadratowych. To ważna umowa, która potwierdza trend utrzymywany w Olivii rok po roku przez 10 lat rozwoju projektu - dodaje Maciej Kotarski.
Przy tej transakcji po stronie OBC pracował zespół ok. 15 osób, składający się z pracowników wielu działów, a jego szefem był Michał Klepczyński, Deputy Director w Olivia Business Centre. Jesteśmy dumni, że to właśnie nam udało się przeprowadzić największą transakcję roku w regionie. Kosztowało nas to wiele pracy, ale tak znaczący sukces dowodzi, że było warto, a zespół Olivii to całkowicie oddani swojej pracy profesjonaliści. Dzięki temu powstanie kolejnych kilkaset miejsc pracy dla specjalistów – mówi Michał Klepczyński.
Centrum biznesowe systematycznie rozwija się o nowe budynki, co niesie ze sobą znaczące korzyści dla najemców, którzy zdecydowali się na rozwój na jej terenie. Rezydenci Olivii mają możliwość ekspansji w ramach jednej, sprawdzonej lokalizacji, bez konieczności przenosin w nowe miejsce. Oczywiście pomaga nam lokalizacja. W opinii wielu firm doradczych i niezależnych ekspertów, Oliwa jako destynacja biurowa rozwija się najszybciej ze wszystkich biurowych lokalizacji w Trójmieście - mówi Maciej Kotarski. – Wg prognoz, Trójmiasto do końca przyszłego roku przekroczy milion m2 biur, tymczasem w dzielnicy Oliwa już teraz jest ponad 350 tys. m2, czyli ponad 35% zasobu całej aglomeracji.
Na sukces Olivii składa się szereg dodatkowych, a zarazem kluczowych udogodnień wpływających na wysoką jej ocenę przez Rezydentów. Jest doskonale skomunikowana, a jej położenie daje znaczącą przewagę konkurencyjną. Nie chodzi tu wyłącznie o położenie przy głównej arterii Trójmiasta, ale przede wszystkim szereg połączeń komunikacji miejskiej. Olivia znana jest z bezkompromisowego podejścia do jakości przygotowywanych budynków oraz troski o bezpieczeństwo, co szczególnie w obecnym okresie, pełni kluczową rolę we współpracy z blisko 200 firmami mającymi tu swoje siedziby. Bliskość kampusu uniwersyteckiego i ścisła współpraca z pomorskimi uczelniami, aktywna praca na rzecz rozwoju społeczności Rezydentów, a także szereg lokali usługowych, gastronomicznych i rozrywkowych tworzy z Olivii prężnie rozwijający się projekt miejski. To z kolei przekłada się na wieloletnie związanie i satysfakcję najemców z ulokowania swoich biznesów w Olivii Business Centre.
Olivia Business Centre w Gdańsku to największe i najnowocześniejsze centrum biurowo-biznesowe w aglomeracji trójmiejskiej. Jego docelowa wielkość znacznie przekroczy 200 000 mkw., a już obecnie wynosi 175 000 m kw., co uczyniło Olivię Business Centre największym projektem biurowym w Polsce. Najwięksi rezydenci Olivii to Airhelp, Amazon, Arrow, Bayer, Deloitte, Energa, EPAM, Fujifilm, Nordea, PwC, Ricoh, Sii, Staples, ThyssenKrupp.
Olivia Business Centre to równocześnie znacznie więcej niż budynki. W ciągu roku odbywa się tutaj kilkaset wydarzeń biznesowych, edukacyjnych, kulturalnych i sportowych. Na terenie centrum biurowego wykreowane zostało unikalne połączenie usług i udogodnień dla najemców i gości, które tworzy osiem restauracji, 4 kawiarnie, profesjonalne dwupiętrowe centrum fitness, żłobek i przedszkole dla 100 dzieci, szkołę podstawową, liceum, akademię IT, centrum medyczne, gabinet dentystyczny, aptekę, 5 punktów obsługi klienta banków i 5 centrów konferencyjnych, O4 – jeden z największych coworkingów w Polsce, ale równocześnie rozległe patio wypełnione roślinnością, fontannami i miejscami wypoczynku. Kolejne budynki OBC uzyskują wysokie noty certyfikacji ekologicznej BREEAM od poziomu excellent po very good.
W lipcu 2019 roku na 32, 33 i 34 piętrze Olivii Star, najwyższego budynku Polski północnej uruchomiony został projekt, stanowiący unikalną, dodatkową ofertę przyciągającą do Olivii Business Centre gości z całego świata. Na 32 piętrze otwarta została ogólnodostępna kondygnacja widokowa, umożliwiająca widok 360 st. na całe Trójmiasto. Oferuje nie tylko zachwycającą panoramę na Zatokę Gdańską, Trójmiejski Park Krajobrazowy i gdańskie wybrzeże klifowe, ale także oryginalnie zaprojektowane wnętrza, punkty gastronomiczne i rekreacyjne. Na 33 piętrze budynku znajdują się dwie prestiżowe restauracje: Arco i Treinta y Tres, prowadzone przez Paco Péreza, jednego z najbardziej utytułowanych szefów kuchni na świecie. Natomiast na 34 kondygnacji, na wysokości blisko 160 metrów nad ziemią, utworzono położone najwyżej w Polsce multifunkcjonalne centrum konferencyjne. Olivia oferuje ponad 1600 miejsc parkingowych, szereg punktów do ładowania samochodów elektrycznych, punkty do przechowywania i ładowania hulajnóg elektrycznych, kilkaset stojaków rowerowych oraz duże szatnie z prysznicami dla rowerzystów w każdym z 7 budynków.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.