Komunikaty PR

Olivia Centre dołącza do United Nations Global Compact

2021-12-27  |  11:25
Biuro prasowe
Kontakt

Krzysztof Król
Ultra Relations

Leśna 18b4
81-549 Gdynia
krzysztof|ultrareltions.com| |krzysztof|ultrareltions.com
728612070
ultrarelations.com

Zdjęcia: https://1drv.ms/u/s!Ak6vnk2kpo84iexkqdhYzM2NQDQx6g?e=OlgKXy

Olivia ogłosiła w styczniu wdrożenie nowej polityki ekologicznej i standardów odpowiedzialności społecznej, tworząc nowe inicjatywy podnoszące świadomość ekologiczną i środowiskową wśród swoich pracowników i rezydentów, a także uczestnicząc w akcjach edukacyjnych, przyczyniających się do szerzenia dobrych praktyk w zakresie ESG. Z końcem roku Olivia przystąpiła do United Nations Global Compact (UNGC), aby podkreślić swoje zaangażowanie na rzecz troski o środowisko naturalne i jego zasoby.

Organizacja United Nations Global Compact została założona w 2000 roku i obecnie jest największą korporacyjną inicjatywą zrównoważonego rozwoju na świecie, obejmującą ponad 12000 firm oraz 3000 sygnatariuszy spoza biznesu w ponad 160 krajach. Tworzy ją również ponad 70 lokalnych filii. UNGC wystosowało apel do firm na całym świecie, aby dostosowały swoje działania i strategie do dziesięciu powszechnie akceptowanych zasad w dziedzinie praw człowieka, pracy, ochrony środowiska i przeciwdziałania korupcji, a także do podjęcia działań wspierających cele określone w dokumencie Cele Zrównoważonego Rozwoju (SDGs).

Przystąpienie do UN Global Compact (UNGC) to nie tylko zobowiązanie do przestrzegania Dziesięciu Zasad UNGC w zakresie praw człowieka, standardów pracy, ochrony środowiska i przeciwdziałania korupcji, ale także wezwanie do stawiania sobie ambitnych celów i raportowania efektów działań. UN Global Compact jest częścią ONZ od 21 lat. Powstała po to, by wspierać firmy w implementacji Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ oraz w działaniach z zakresu ESG, dlatego cieszy mnie, że Olivia Business Center dołączyła do UNGC oraz aktywnie działa na rzecz wdrażania inicjatyw proklimatycznych nie tylko u siebie, ale także wśród firm rezydentów – mówi Kamil Wyszkowski, Przedstawiciel Krajowy i Dyrektor Wykonawczy UN Global Compact Network Poland.

Odpowiedzialność za środowisko naturalne to obowiązek każdej organizacji, jak i każdego z nas indywidualnie. – mówi Bogusław Wieczorek, pełnomocnik Zarządu Olivia Centre. Rozwijając działalność nie możemy czynić tego kosztem środowiska naturalnego, więc zależy nam na popularyzacji odpowiedzialnego ekologicznie postępowania wśród firm na Pomorzu. Na terenie Olivii od dawna rozwijamy i wspieramy inicjatywy proekologiczne. W tym roku do naszych nagród Olivia Prize wprowadzamy nową kategorię, w której nagrodzimy i będziemy promować dokonania naszych rezydentów z tego obszaru. Co więcej, nagroda przyznawana będzie wspólnie z United Nations Global Compact Network Poland, co mamy nadzieję, przyczyni się do jeszcze większej mobilizacji wśród firm z naszego centrum biznesowego. Z dużą satysfakcją włączamy się w globalną inicjatywę szerzoną przez UN Global Compact i zachęcamy wszystkie przedsiębiorstwa do podejmowania kroków ograniczających negatywny wpływ na środowisko naturalne w związku z prowadzoną przez nie działalnością. – dodaje Bogusław Wieczorek.

W Olivia Centre od początku roku powołano stanowisko managera ESG (Enviromental, Social and Governance), który koordynuje aktywności Olivii w zakresie odpowiedzialności społecznej i ekologicznej oraz stosowania najlepszych praktyk biznesowych, pozwalających realizować cele nowoczesnej i odpowiedzialnej organizacji biznesowej. Już obecnie zaangażowanie na rzecz ekologii jest zauważalne w gronie rezydentów Olivii, gdyż w edycji nagród Olivia Prize za 2019 rok najwięcej zgłoszeń związanych było właśnie z ekologią i społeczną odpowiedzialnością biznesu. 

„Poprawa standardów w zakresie ESG przedsiębiorstwa jest nie tylko korzystna dla środowiska naturalnego i pracowników firmy, ale także ma sens biznesowy na wielu polach” – mówi Hamish Potts, manager ds. ESG w Olivii. „Wydajne zachowanie środowiskowe jest korzystne finansowo; dobra praktyka ESG poprawia atrakcyjność firmy jako pracodawcy lub partnera biznesowego, a finansowanie na lepszych warunkach w porównaniu z warunkami oferowanymi firmom o słabych wynikach to kolejna godna uwagi korzyść. Ponadto, wprowadzane nowe regulacje prawne sprawiają, że coraz więcej firm jest i będzie zobowiązanych do wdrażania standardów ESG.”

Dwa godne uwagi przykłady świetnych zachowań ESG rezydentów Olivii to zachowania Abax i Energa. W 2020 r. Abax stał się neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla (pod względem emisji z zakresu 1 i 2 oraz podróży lotniczych) częściowo dzięki inicjatywie, zgodnie z którą za każdy sprzedany produkt posadzono drzewo w celu zrównoważenia emisji. Energa tymczasem powołała do życia projekt „Energia bioróżnorodności”, którego celem jest przywracanie ekosystemów łąkowych. Zasadzili prawie 2,7 hektara łąk kwietnych, zamieniając nieużytki w doskonałe siedlisko dla pszczół, a w przyszłości planują uruchomienie warsztatów dla dzieci i młodzieży na temat budowy „hoteli” dla dzikich pszczół. Prowadzi również program ochrony przylatujących co roku do Polski bocianów.

Również w zakresie budowy i zarządzania budynkami Olivia podejmuje inicjatywy, które wpisują się w jej odpowiedzialność środowiskową. Każdy budynek został wyposażony w zbiornik retencyjny, który pozwala magazynować wodę deszczową i łagodzić spływ wody po nawalnych deszczach. Częściowo ogrzewanie i chłodzenie najwyższego budynku Olivia Star opiera się na geotermalnych źródłach, co obniża zapotrzebowanie na energię oraz korzystnie wpływa na opłaty za media dla rezydentów, a w konsekwencji również zmniejsza emisje CO2 i pozostałych gazów cieplarnianych. Powołany został również zespół ds. optymalizacji zasobów, monitorujący zużycie wody i energii elektrycznej. Wyłapuje on i sygnalizuje wszelkie nietypowe zachowania, a następnie sprawdza oprogramowanie i sprzęt, aby upewnić się, że nie występują wycieki lub awarie. W tym roku wdrożone zostały programy zwiększenia wykorzystywania energii odnawialnej. 

Rozwiązania ekologiczne wdrażane są już w fazie projektowej i wyposażania biur: stosowane są materiały wykończeniowe o możliwie najmniejszym śladzie węglowym oraz produkty wykonane z materiałów pochodzących z recyclingu, jak np. wykładziny dywanowe lub o możliwie długim cyklu życia, zakładając ich optymalne serwisowanie. Widoczne jest to również wśród samych najemców, gdyż podczas rearanżacji biur bardzo świadomie podchodzą do wtórnego wykorzystania urządzeń i elementów wyposażenia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Ultra Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek Biuro prasowe
2025-07-23 | 13:10

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie.
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych

W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.

Transport

Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.

Prawo

70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.