Komunikaty PR

Olivia z rekordowym zainteresowaniem wśród obligatariuszy

2023-04-20  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt

Krzysztof Król
Ultra Relations

Leśna 18b4
81-549 Gdynia
krzysztof|ultrareltions.com| |krzysztof|ultrareltions.com
728612070
ultrarelations.com

Zdjęcia https://1drv.ms/f/s!Ak6vnk2kpo84i5gUzCGfUuuFtYCenw?e=d9bWwF

Olivia z rekordowym zainteresowaniem wśród obligatariuszy

13 kwietnia nastąpiła emisja obligacji serii S, wyemitowanych przez spółkę Olivia Fin Sp. z o.o. SKA – spółkę należącą do Grupy Tonsa, będącej właścicielem Olivia Centre. Warta 11,5 mln zł pierwsza emisja w ramach III Programu Emisji Obligacji przyciągnęła 236 inwestorów, których zapisy musiały zostać zredukowane o ponad 55%. Oznacza to, że łączny popyt wyniósł blisko 26 mln zł. Wynik ten potwierdza duże zaufanie inwestorów do rozwijanego w Trójmieście największego projektu mix-use w Polsce. Emisja zrealizowana została z udziałem domów maklerskich Noble Securities oraz Michael Ström. 

Przeciętna wartość zlecenia nabycia 3,5 letnich obligacji sięgała blisko 110 tys. zł. Ich oprocentowanie jest zmienne i zostało ustalone w oparciu o trzymiesięczny WIBOR + 6% marży. Obligatariuszami zostali głównie inwestorzy indywidualni, klienci domów maklerskich które prowadziły zapisy. 11 kwietnia Giełda Papierów Wartościowych podjęła uchwałę o wprowadzeniu do alternatywnego systemu obroty na Catalyst obligacji tej serii.

To kolejna redukcja subskrypcji na obligacje emitowane przez spółkę Olivia FIN, jednak ostatnia emisja zanotowała najwyższy jak dotychczas poziom. W ciągu 13 lat rozwoju projektu odbyło się aż 31 emisji na ponad 560 mln. zł, z czego 18, na kwotę 350 mln zł, zostało już spłaconych. 

Sukces kolejnej emisji i tak wysokie zainteresowanie obligacjami ze strony inwestorów potwierdza wiarygodność projektu– mówi Bogusław Wieczorek, radca prawny obsługujący program po stronie Olivia CentreRównocześnie potwierdza zaufanie wobec prowadzonego od 13 lat projektu i akceptację ze strony inwestorów kierunku jego rozwoju. Olivia podąża w stronę wielofunkcyjnego centrum, które łączy w sobie funkcje dodatkowe dla pracowników, ale pozostaje otwarte dla mieszkańców i turystów, oferując im 12 restauracji, egzotyczny ogród Olivia Garden, taras widokowy z panoramą 360 st. na całe Trójmiasto i Zatokę Gdańską i centrum konferencyjno – eventowe. W przygotowaniu są projekty, które pozwolą do tej listy dołączyć również apartamenty mieszkalne przeznaczone na długoterminowy wynajem oraz kolejne budynki biurowe.

Cieszy mnie, że grupa Olivia wybrała Noble Securities na swojego partnera i że nasza współpraca trwa już nieprzerwanie od 13 lat. Dostarczamy grupie finansowanie projektu Olivia Centre praktycznie od samego początku, obserwując, jak kolejne budynki wznoszą się, uzupełniając krajobraz Trójmiasta i wypełniając zapotrzebowanie na powierzchnie biurowe w tym regionie. Niemniejszą radość i satysfakcję przynosi mi również fakt, że – mając długoletnią, wzorową historię na rynku dłużnych papierów wartościowych – grupa Olivia zdecydowała się zaistnieć na platformie Catalyst. W ostatnio przeprowadzonej publicznej ofercie spółka Olivia Fin zaoferowała nabycie obligacji szerokiemu gronu odbiorców. Zaproponowane inwestorom warunki stanowią rynkowy kompromis, którego wyrazem jest kurs notowanych na Catalyst obligacji. Przed ofertą spodziewaliśmy się dużego zainteresowania, ale muszę przyznać, że ostateczny popyt przerósł nasze oczekiwania. Powyższe potwierdza, że na wymagającym obecnie rynku inwestorzy łakną jakościowych emitentów, a za takiego uważamy Olivię Fin i grupę Olivia. - powiedział Wojciech Gąsowski, dyrektor Zarządzający, Departament Bankowości Inwestycyjnej w Noble Securities S.A.

Olivia Centre jest największym centrum biznesowym w północnej Polsce i jednym z największych w regionie Europy Centralnej i Wschodniej. W jej skład wchodzi 9 budynków zlokalizowanych w centrum Trójmiasta. Powierzchnia gdańskiego centrum wynosi obecnie 175 tys. m2, a docelowo ma znacznie przekroczyć 200 tys. m2

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Ultra Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.