Otwarta polityka cenowa dewelopera to realna oszczędność czasu
Coraz więcej deweloperów decyduje się ukrywać na stronach internetowych ceny, by podawać je dopiero w bezpośrednim kontakcie z klientem. Jakie są zalety i wady takiego rozwiązania? Dlaczego część firm decyduje się pozostawić informację o cenie jawną?
Otwarta polityka cenowa to już rzadkość
Od kilku lat popularną praktyką na rynku pierwotnym stało się ukrywanie cen nieruchomości. Po wpisaniu swoich danych kontaktuje się z nami pracownik biura sprzedaży, który przedstawia wycenę wybranych lokali. Z jednej strony to recepta na nawiązanie bezpośredniego kontaktu z przedstawicielem firmy, który przy okazji może odpowiedzieć na nurtujące nas pytania. Z drugiej zaś – wymaga to znacznie większego zaangażowania i wydłuża czas, w jakim zbierzemy dane niezbędne do porównania wszystkich rozważanych ofert, przez co utajnione ceny są po prostu mniej wygodne dla kupujących.
Pierwsze kryterium wyboru nieruchomości
Cena to jeden z kluczowych czynników, które bierzemy pod uwagę w decyzji o zakupie nieruchomości – zarówno na własne potrzeby, jak i inwestycyjnie. W wielu przypadkach jest pierwszym sitem pozwalającym na wstępną selekcję lokali, które spełniają nasze wymagania. Otwarta polityka cenowa – która jest obecnie rzadszą strategią – pozwala kupującym łatwiej znaleźć najlepszą dla nich ofertę. Co więcej, w poszukiwaniu mieszkania często liczy się czas. Najkorzystniejsze układy mogą sprzedać się bardzo szybko, a co za tym idzie – czekając na zgromadzenie wycen kilku lokali, możemy stracić szansę na upatrzone „M”.
WPBM „Mój Dom” S.A.: zmieniliśmy stronę, ale jawne ceny pozostały
Wrocławski deweloper WPBM „Mój Dom” S.A. funkcjonuje na rynku już ponad 24 lata. Strategią firmy jest transparentna, otwarta polityka cenowa. – Niedawno zmieniliśmy naszą stronę internetową. Zależało nam na tym, aby ceny były w dalszym ciągu jawne. Obecnie użytkownikom łatwiej jest wyszukiwać lokale. Dostają także podpowiedzi innych, podobnych mieszkań w wybranej inwestycji. Ceny widoczne są już z poziomu wyszukiwarki lokali – opowiada Tomasz Bednarek, pracownik biura sprzedaży WPBM „Mój Dom” S.A.
Transparentność to dziś jedna z kluczowych cech w biznesie. W przypadku polityki cenowej na rynku pierwotnym jest jednak rzadkością. Warto mieć na uwadze również to, że przynosi ona realną oszczędność czasu również pracownikom. Mogą oni wówczas skupić się na tych klientach, którzy znają już ceny i są zainteresowani zakupem nieruchomości, a nie robią wyłącznie rozeznania w rynku.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.