Panattoni dla największej platformy e-commerce Europy Środkowo-Wschodniej
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, przygotuje 36 500 m kw. Powierzchni magazynowej dla Grupy Allegro - największej platformy zakupowej w internecie w tej części Europy. Firma wprowadzi się do A2 Warsaw Park, gigantycznej inwestycji w ramach jednego budynku o metrażu ponad 100 000 m kw., w pełni skomercjalizowanym. Nowa lokalizacja pozwoli Allegro rozwijać usługi logistyczne dedykowane firmom sprzedającym na platformie i przyspieszyć czas realizacji zamówień. W transakcji najemcę reprezentowała firma doradcza Colliers International.
Doświadczenie, które przyciąga liderów. Panattoni od lat stawia na e-commerce rozwijając ofertę dedykowaną przedsiębiorstwom działającym w sektorze handlu elektronicznego. Tym razem współpracę z deweloperem wybrał lider polskiego e-commerce’u – firma Allegro. Platforma działająca w Polsce od 21 lat jest obecnie 1 z 10 najczęściej odwiedzanych witryn e-commerce na świecie – ok. 20 mln osób miesięcznie (źródło: Gemius). Mogą oni skorzystać z ofert ok. 125 tysięcy firm. Blisko 80 proc. zamówień dostarczanych jest w 1-2 dni, a w 2021 Allegro planuje szereg inicjatyw, dzięki którym jeszcze więcej zamówień dotrze do kupujących w ciągu 24 godzin. Jedną z nich będzie uruchomienie usługi pozwalającej sprzedawcom na magazynowanie i wysyłanie swojego asortymentu poprzez dedykowane nowoczesne centrum logistyczne. Na jego lokalizację Allegro wybrało najważniejszy w Polsce rynek magazynowy oraz obiekt o największej powierzchni w ramach jednego budynku, czyli A2 Warsaw Park o metrażu 104 000 m kw.
Allegro wynajęło 36 500 m kw. z czego 33 541 zajmie magazyn. To w nim będzie odbywała się kompleksowa obsługa logistyczna - m.in. magazynowanie, pakowanie i nadawanie przesyłek, a także realizacja zamówień i zwrotów. Aż 2783 m kw. zostaną przeznaczone na biura – specjalnie zaprojektowane, by zapewnić pracownikom bezpieczeństwo i spełnić wymogi związane z pandemią COVID-19. Ponadto najemca skorzysta z 20 gniazd do ładowania samochodów elektrycznych, wiat dla rowerzystów oraz specjalnie poszerzonego parkingu i zatoki autobusowej.
Współpracę z Panattoni komentuje Grzegorz Czapski z Allegro: „Największy wybór i najniższe ceny na rynku oraz wygoda, to najważniejsze cechy zakupów na Allegro. Kupujący oczekują szybkich dostaw, a my intensywnie pracujemy by pomóc sprzedawcom spełnić to oczekiwanie. Wdrożyliśmy już m.in. Program Szybkich Dostaw i opcję dostawy tego samego dnia z Kurierami PickPack i X-press Couriers. Nie poprzestajemy na tym i planujemy uruchomienie nowej usługi. Centrum logistyczne Allegro, powstające w nowoczesnym magazynie w centrum Polski, przejmie od firm najbardziej czasochłonne i kosztogenne czynności takie jak: magazynowanie, pakowanie, wysyłkę i obsługę zwrotów. To pozwoli sprzedającym skupić się na zwiększaniu sprzedaży i promowaniu swoich ofert, a kupującym da dodatkową satysfakcję z szybkiej dostawy”.
Marek Dobrzycki, Managing Director z Panattoni zauważa, że „Panattoni odpowiadając na potrzeby największych graczy handlu w internecie takich jak Grupa Allegro, zaspokaja również oczekiwania samych konsumentów. To właśnie dzięki dedykowanym rozwiązaniom pod e-commerce stale rosnąca grupa użytkowników platformy może liczyć na terminowe realizacje swoich zamówień” i jak dodaje „Już dziś 70 proc. internautów korzysta z zakupów on-line, zaopatrując się również w artykuły pierwszej potrzeby – co w czasie pandemii ma kolosalne znaczenie dla funkcjonowania nie tylko społeczeństwa, ale i gospodarki”.
Maciej Chmielewski z firmy Colliers International, która reprezentowała Allegro w transakcji najmu, zaznacza: Maciej Chmielewski z firmy Colliers International, która reprezentowała Allegro w transakcji najmu, zaznacza: „W ostatnich miesiącach e-commerce w Polsce, ale także na świecie, przeżywa prawdziwy boom. Wzrost znaczenia tego sektora obserwowaliśmy już od kilku lat, ale to wybuch pandemii i zmiany w zrachowaniach zakupowych konsumentów znacząco przyspieszyły jego rozkwit. Polski rynek magazynowy stwarza idealne warunki do rozwoju tego sektora – dostępność wysokiej jakości magazynów w lokalizacjach miejskich, rozwinięta infrastruktura drogowa czy możliwość dostarczenia potrzebnej powierzchni w krótkim czasie pozwalają odpowiedzieć na rosnące wymagania klientów. A2 Warsaw Park z pewnością spełni oczekiwania czołowego gracza z sektora e-commere, jakim jest Allegro.
Wszędzie dobrze, ale w A2 Warsaw Park najlepiej. Allegro wybierając lokalizację, postawił na A2 Warsaw Park. Kompleks o łącznej powierzchni blisko 104 000 m kw., jest już wynajęty w całości, a został dostarczony w środku sytuacji pandemicznej – w czerwcu br. – stając się największą realizacją na rynku magazynowym w tym roku oraz największą na rynku warszawskim w ogóle. Dostarczenie obiektu doceniła kapituła Prime Property Prize 2020, która wręczyła firmie nagrodę za Inwestycję Roku w kategorii Rynku Powierzchni Logistyczno-Magazynowej. Budynek znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie autostrady A2, zapewniając zarówno doskonałe połączenie ze stolicą, jak i z krajami zachodniej Europy, w tym z Niemcami.
Powierzchnia w ramach A2 Warsaw Park przeznaczona jest zarówno do magazynowania jak i lekkiej produkcji i dostosowana do potrzeb różnych najemców. Mogą oni korzystać z wygodnych placów manewrowych i bram wjazdowych z poziomu „0”. Ponadto obiekt został przygotowany zgodnie wymaganiami certyfikacji BREEAM.
![Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia? Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1995337877,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia?
![Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_986254888,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej
![Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_834021605,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Handel
![](https://www.newseria.pl/files/11111/program-lojalnosciowy-avery-evans-rjqe64nmc-o-unsplash,w_274,_small.jpg)
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.
Przemysł spożywczy
Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja
![](https://www.newseria.pl/files/11111/biometan-produkcja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.
Ochrona środowiska
Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku
![](https://www.newseria.pl/files/11111/bojec-budownictwo-foto,w_133,r_png,_small.png)
Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.