Komunikaty PR

Panattoni finalizuje obiekt dla 4F w Czeladzi – docelowo ponad 67 000 m kw.

2021-01-07  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Ciuchta
Konkret PR

ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl

Panattoni, lider rynku nieruchomości powierzchni przemysłowych w Europie, finalizuje pierwszy etap budowy magazynu dystrybucyjnego dla polskiej marki 4F należącej do firmy OTCF S.A. Obiekt w formule BTS powstaje w Czeladzi i docelowo będzie miał 67 000 m kw. powierzchni. Zakończenie budowy I etapu nastąpi w lutym 2021 roku, a magazyn będzie się wyróżniał szeregiem rozwiązań technologicznych, usprawniających sortowanie, komplementację i wysyłkę produktów w ramach handlu we wszystkich kanałach sprzedaży OTCF.

Panattoni dla sektora odzieży sportowej. OTCF S.A. to polski producent odzieży i akcesoriów sportowych, który słynie także z ubierania reprezentacji różnych krajów na igrzyska olimpijskie. Budowa magazynu dla marki 4F, należącej do OTCF S.A., ruszyła w kwietniu br. na działce przy ul. Gdańskiej w strategicznej, wschodniej części Czeladzi. W ramach przedsięwzięcia powstaje budynek magazynowy o łącznej powierzchni 67 000 m kw. z czego blisko 2 200 m kw. zajmie dwukondygnacyjne biuro. W pierwszym etapie przygotowano ponad 40 000 m kw. powierzchni. Budowa kolejnych ponad 20 000 m kw. ruszy w najbliższych miesiącach, a całość będzie oddana w 2023 r. – „Nowy magazyn dla OTCF SA jest odpowiedzią na szybko rosnące potrzeby związane z rozwojem naszej spółki. Będą w nim magazynowane, sortowane i komplementowane produkty zamawiane przez klientów z Polski i Europy” – wyjaśnia Arkadiusz Łukasik, Dyrektor Logistyki i Administracji OTCF S.A.

Obiekt BTS dla OTCF jest przykładem inwestycji, której celem była konsolidacja magazynów rozproszonych w różnych lokalizacjach. W dobie szybkiego rozwoju handlu internetowego i utrzymania konkurencyjności, zespół projektowy OTCF skupił się przede wszystkim na wykorzystaniu kompetencji i technologii, tworząc inteligentny system zarządzania przepływem towaru. – „Właściwie dopasowany do potrzeb firmy system wewnątrzmagazynowy ma bardzo istotne znaczenie w procesie jej funkcjonowania i rozwoju. Całość sterowania operacjami w magazynie – od kompletacji, kontroli i wysyłki zamówień zarówno do oddziałów sprzedaży, jak i dla klienta końcowego - oparta jest na systemie przenośników rolkowo-taśmowych” – dodaje Arkadiusz Łukasik.

Panattoni ma bogate doświadczenie w dostarczaniu nowoczesnej powierzchni magazynowej dedykowanej obsłudze sprzedaży omnikanałowej. Jak mówi Marek Dobrzycki, Managing Director w Panattoni: „Rozumiemy zmiany i potrzeby zachodzące w sektorze sieci handlowych, dlatego nasze działania mają na celu wsparcie firm w łączeniu wielokanałowej sprzedaży, zwłaszcza w dobie wzrostu znaczenia e-commerce”. Dlatego dla firmy OTCF deweloper realizuje m.in. system podestów opartych na bazie regałów półkowych (3 poziomy oraz kolejny jako tzw. „lotnisko”) oraz wolnostojącą antresolę do składowania produktów.

Firma OTCF zadbała także o swoich pracowników. Licząca 1 800 m kw. strefa rekreacyjna będzie składa się m.in. z wielofunkcyjnego boiska, dwóch obszarów do gry w minigolfa, stołu do gry w ping-ponga oraz strefy grillowej. Przy obiekcie znajdzie się też parking zewnętrzny z pętlą autobusową i przystankiem, co znacznie ułatwi dojazd do pracy. Obiekt wyposażono także w szereg rozwiązań proekologicznych i będzie on certyfikowany w systemie BREEAM na poziomie co najmniej „Very Good”, co jak podkreśla Marek Dobrzycki „jest spójne z realizowaną przez nas strategią Go Earthwise with Panattoni - certyfikacją nowych obiektów w ramach parków na poziomie Very Good – i jednocześnie krzepiące, że nasi klienci i my patrzymy w tym samym kierunku pod względem zrównoważonego rozwoju i zielonych rozwiązań”.

Wybór Czeladzi nie jest przypadkowy. Obiekt znajduje się w sąsiedztwie drogi krajowej nr 86 (Katowice – Łódź) i 94 94 (Wrocław – Kraków), która łączy bezpośrednio Czeladź z Olkuszem, gdzie od 2014 roku funkcjonuje jedno z głównych centrów dystrybucyjnych spółki OTCF. Z nowej inwestycji do autostrady A4 jest 12 km, a do A1 – 15 km. Międzynarodowy Port Lotniczy Katowice w Pyrzowicach położony jest w odległości zaledwie 21 km.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Konkret PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia? Biuro prasowe
2024-08-01 | 12:40

Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia?

ZDJĘCIA: https://wetransfer.com/downloads/df5da596b95d2b7b77b8b6205a68ee9020240801065655/0a8a1ba96438821c06f4194c9a88cf6d20240801065757/c80605   Zmiany trendów w branży
Nieruchomości Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej
2024-08-01 | 10:00

Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej

Savills Investment Management (Savills IM), międzynarodowy menedżer inwestycyjny, podsumował wyniki Galerii Katowickiej w pierwszej połowie 2024 r. Wiodące centrum handlowo-rozrywkowe w
Nieruchomości Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe
2024-08-01 | 01:00

Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe

W których, projektach w pierwszej połowie tego roku deweloperzy sprzedali najwięcej mieszkań? Czym te inwestycje przyciągają kupujących? Co najbardziej zachęca nabywców, jakie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.

Przemysł spożywczy

Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja

Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.

Ochrona środowiska

Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku

Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.