Panattoni Park Wrocław XIII z najemcą – 15 000 m kw. dla spółki Chomar
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider nieruchomości przemysłowych w Europie, rozwija zaplecze magazynowe w sercu Dolnego Śląska. W podwrocławskich Pietrzykowicach, tuż przy węźle autostrady A4, trwa realizacja Panattoni Park Wrocław XIII o docelowej powierzchni 75 000 m kw. Doskonałą lokalizację doceniają najemcy – firma logistyczna Chomar wynajęła w parku 15 000 m kw. To już kolejna powierzchnia przygotowywana przez dewelopera na potrzeby tej spółki i świadectwo tego, że Panattoni doskonale wpisuje się w oczekiwania klientów i dalszy rozwój ich firm.
W logistycznym kręgu. Panattoni Park Wrocław XIII będzie docelowo składał się z dwóch budynków o łącznym metrażu 75 000 m kw. Pod koniec trzeciego kwartału br. oddano do użytkowania już ponad połowę z zaplanowanej powierzchni. Koleje metry są w budowie, a jednym z najemców realizowanej części jest operator logistyczny Chomar. Zajmie on 15 000 m kw. z przeznaczeniem na magazyn i biura. Spółka od 30 lat zajmuje się spedycją, magazynowaniem oraz transportem na terenie całej Europy. Jest jedną z największych firm transportowych w regionie i należy do grona 100 największych firm transportowych w Polsce. Dysponuje nowoczesną flotą, odnawianą co 3-4 lata.
Nową powierzchnię Chomar przejmie w połowie 2022 r. - „Rozwijamy się i rośniemy. Optymalizujemy operacje magazynowe klientów, a nasz sukces zależy od ich zadowolenia, dlatego rozbudowujemy bazę powierzchni magazynowych. Skutecznie umacniamy dzięki temu swoją pozycję na rynku” – wyjaśnia Rafał Choma, Prezes Zarządu Chomar. Jak dodaje, przekrój obsługiwanych przez Chomar klientów jest szeroki: - „Wozimy i przechowujemy m.in. towary branży budowlanej, AGD, farmaceutycznej i spożywczej, pracujemy też dla firm sektora automotive a ich potrzeby magazynowe rosną”.
Budujemy magazyny i długofalowe relacje. Dolny Śląskjest jednym z najważniejszych zapleczy przemysłowo-magazynowych w kraju. Do tego zapewnia doskonałe połączenie z głównymi ośrodkami logistycznymi w Polsce i Europie. – Nas jednak najbardziej cieszy fakt, że klienci, którzy mieli do czynienia z naszymi realizacjami, wracają. Obiekty Panattoni spełniają więc oczekiwania najemców w bardzo wysokim stopniu. Przed pięciu laty Chomar wynajął pierwsze 1 600 m kw. w jednej z naszych inwestycji. Obecnie najmowana powierzchnia jest już blisko 10-krotnie większa. Oznacza to, ze spółka szybko się rozwija, a my mamy w tym swój mały udział, dostarczając rozwiązania, które to umożliwiają – mówi Damian Kowalczyk, Development Director, Panattoni.
Potwierdza to Piotr Krasuski, v-ce Prezes spółki Chomar: - „W obsłudze zleceń wykazujemy się wysoką elastycznością i tego samego oczekujemy od partnerów biznesowych. Stawiamy na długotrwałe i mocne relacje. Obiekt Panattoni idealnie wpisuje się w nasze potrzeby pod względem wielkości, lokalizacji i możliwości ekspansji. Otrzymujemy przy tym nowoczesną powierzchnię, wybudowaną w zgodzie z naszą polityką biznesu odpowiedzialnego społecznie - z szeregiem rozwiązań ekologicznych, optymalnie dostosowanymi biurami i miejscem odpoczynku kierowców.”
Panattoni Park Wrocław XIII będzie certyfikowany w systemie BREEAM. Energia zasilająca inwestycję pochodzić będzie jedynie z odnawialnych źródeł, a na terenie parku znajdą się stacje ładowania pojazdów, stojaki na rowery, obszary zielone oraz domki dla bezkręgowców. Park powstaje tuż przy autostradzie A4 – prowadzącej z zachodu na wschód przez południe Polski, tuż przy zjeździe Pietrzykowice. Taka lokalizacja umożliwia doskonałe połączenia nie tylko z innymi ośrodkami w Polsce, ale również z Niemcami i południem Europy.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.