Panattoni po raz trzeci dla Carrefoura - 50 000 m kw. w Będzinie
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, rusza z trzecią realizacją BTS dla firmy Carrefour. Inwestycja o powierzchni 50 000 m kw. powstanie w Będzinie, w Zagłębiu Dąbrowskim. Wysokość obiektu wyniesie aż 13 metrów, a ponad 13 000 m kw. zajmie zaawansowana technologicznie chłodnia. Inwestycja powstanie w standardzie umożliwiającym uzyskanie certyfikację BREEAM na poziomie Excellent, a deweloper zrealizuje ponad 5000 m kw. zielonego dachu. Firma Carrefour skorzysta z lokalizacji w centrum województwa śląskiego i doskonałego połączenia z autostradami A1 oraz A4.
Panattoni zrealizowało dotychczas dla firmy Carrefour dwa obiekty BTS o łącznej powierzchni 102 000 m kw., a teraz rusza z kolejną inwestycją szytą na miarę tej wielokanałowej i wieloformatowej sieci handlowej. Deweloper dostarczy 50 000 m kw. w Będzinie, z czego 13 035 m kw. zajmie zaawansowana technologicznie chłodnia, składająca się z 4 stref chłodniczych, której parametry dostosowywane będą do temperatury zewnętrznej. Komory chłodnicze osiągną wysokość 10,5 metra w świetle, a pozostała część budynku nawet 13 metrów, co usprawni prowadzone operacje. Projekt zostanie wyposażony w przyjazne dla środowiska rozwiązania. Panattoni m.in. zaplanowało przygotowanie 5000 m kw. zielonego dachu, który dzięki zdolnościom dźwiękochłonnym oraz termoizolacyjnym ograniczy negatywny wpływ hałasu, a także będzie chronić pomieszczenia przed przegrzaniem latem, czy wychłodzeniem zimą. Ponadto deweloper zagospodaruje zielone strefy z pomieszczeniami biurowymi. Inwestycja powstanie w standardzie umożliwiającym uzyskanie certyfikacji BREEAM na poziomie Excellent. Lokalizacja nowego obiektu pozwoli usprawnić zaopatrywanie placówek sieci Carrefour w całym regionie i wesprze błyskawicznie rozwijający się segment e-grocery firmy w województwie śląskim.
„Realizacje dla firmy Carrefour ze względu na różnorodność magazynowanych produktów, wymagają personalizacji na najwyższym poziomie i taką Panattoni może zagwarantować, dlatego nasza współpraca kwitnie. Dostarczamy obiekty w kluczowych lokalizacjach dla rozwoju marki w kraju, co pozwala optymalizować firmie Carrefour łańcuchy dostaw i jeszcze sprawniej obsługiwać swoją sieć sklepów. Postawienie na Będzin, jako miejsce kolejnej realizacji, zapewni zarówno dostęp do pracownika jak i wszystkich najważniejszych ośrodków w regionie południowej Polski” – mówi Marek Dobrzycki, the Managing Director of Panattoni.
Województwo śląskie – doskonałe miejsce na BTS
Panattoni na terenie województwa śląskiego dostarczyło niemalże 1,9 mln m kw. powierzchni, z czego blisko 700 000 m kw. zajęły obiekty szyte na miarę. Duża populacja (blisko 4,5 mln) i gęstość zaludnienia (364 osoby na 1 km2) oraz atrakcyjne położenie motywują przedsiębiorstwa do lokowania w regionie swoich inwestycji. Carrefour Polska wybierając Będzin zyskuje lokalizację w centrum województwa - ok. 7 km od centrum Sosnowca, nieco ponad 10 km. od Katowic i niecałe 20 km od Bytomia, czy Chorzowa. Bliskość drogi S1 pozwoli na sprawny dojazd do autostrady A1, a ok. 20 km od realizacji przebiegać będzie autostrada A4, co umożliwi dotarcie w ok. 1,5 godziny do Krakowa. Lokalizacja projektu ma również potencjał międzynarodowy: zaledwie godzinę drogi dzielić będzie obiekt od granicy z Czechami i ok. 20 km od międzynarodowego lotniska w Katowicach.
Sieć Carrefour obejmuje obecnie ponad 950 sklepów w 6 formatach: hipermarkety, supermarkety, sklepy hurtowo-dyskontowe , sklepy specjalistyczne oraz sklepy osiedlowe. Carrefour nieustannie rozwija również swój segment e-grocery:
„Nowe centrum dystrybucyjne w Będzinie jest kolejnym z projektów inwestycyjnych Carrefour Polska, który realizujemy wraz z Panattoni w obszarze logistyki. Wspólnie otworzyliśmy w zeszły roku magazyn w Rawie Mazowieckiej, a obecnie rozbudowujemy magazyn w Bydgoszczy” – mówi Marek Lipka, członek zarządu i dyrektor handlowy Carrefour Polska. „Nowe magazyny mają na celu podniesienie jakości i dostępności produktów świeżych dla klientów Carrefour ze szczególnym naciskiem na jakość warzyw i owoców. Nowe centrum dystrybucyjne w Będzinie zastąpi obecny magazyn i będzie zaopatrywać sklepy w południowej Polsce. W ramach inwestycji w nowy większy obiekt wspólnie z Panattoni zastosowaliśmy nowoczesne rozwiązania i wyposażenie co z pewnością odczują nie tylko klienci Carrefour, ale także współpracujący z nami dostawcy i firmy transportowe” – dodaje Lipka.
Wybór Panattoni do będzińskiej realizacji, to efekt sprawnych realizacji firmy dla marki Carrefour w Bydgoszczy i Rawie Mazowieckiej. W kujawskim obiekcie, który zajął ponad 38 000 m kw., deweloper przygotował pomieszczenie chłodni – ok. 9000 m kw. – z układem chłodzenia opartym na instalacji amoniakalnej oraz dodatkową izolacją dachu. Panattoni zrealizowało również strefę 0-2°C, m.in. pod mięso i nabiał oraz 4-7°C do przechowywania owoców i warzyw. Inwestycja dostarczona na Mazowszu zajęła aż 63 600 m kw. i również została podzielona na różne strefy temperaturowe, dostosowane do przechowywanych produktów. Jej lokalizacja pozwoliła firmie Carrefour na sprawną obsługę rynków Polski Centralnej i Wschodniej.
![Dopłaty kredytowe, a wynajem mieszkania: będzie problem? Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_329485637,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Dopłaty kredytowe, a wynajem mieszkania: będzie problem?
![CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1462886161,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland
![Warsaw office market in the process of adaptation](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1908045854,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Warsaw office market in the process of adaptation
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Ochrona środowiska
![](https://www.newseria.pl/files/11111/anna-jimenez-calaf-ploq7ouq0fm-unsplash,w_274,_small.jpg)
Trzynaście państw UE wytwarza już więcej energii z OZE niż z paliw kopalnych. Polska jeszcze nie, ale też bije rekordy w zielonej energii
30 do 27 proc. – tak wyglądał w UE w I połowie br. udział energii z odnawialnych źródeł versus z paliw kopalnych. To oznacza, że po raz pierwszy w historii mieliśmy na Starym Kontynencie więcej zielonej energii. Takim osiągnięciem może się już pochwalić prawie połowa państw członkowskich. W Polsce – po bardzo dynamicznym wzroście produkcji energii słonecznej – udział OZE sięga już ok. 30 proc., a węgla spada poniżej 60 proc. Mimo znaczących postępów w ostatnich dwóch latach wciąż wiele aspektów zielonej transformacji w kraju wymaga poprawy. Motywacją do przyspieszenia zmian są korzyści finansowe – na rachunkach za prąd – oraz środowiskowe.
Sport
Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby
![](https://www.newseria.pl/files/11111/pge-projekt-warszawa-bb-foto,w_133,r_png,_small.png)
Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.
Infrastruktura
Na budowę sieci światłowodowych w Polsce trafi z UE niespełna 7 mld zł. Inwestycje może jednak zahamować biurokracja
![](https://www.newseria.pl/files/11111/nexera-dofinansowanie-foto,w_133,r_png,_small.png)
W Polsce światłowód ma już blisko połowa z 9,5 mln użytkowników internetu stacjonarnego, a ta technologia szybko zyskuje na popularności – w ubiegłym roku zwiększyła swój udział w rynku o 10 proc. – Środki unijne przeznaczone na dobudowanie sieci światłowodowych w Polsce to w tej chwili w sumie 6–7 mld zł – zauważa Jacek Wiśniewski, prezes zarządu Nexery. Jak wskazuje, w praktyce zagospodarowanie tych pieniędzy może być jednak problematyczne ze względu na biurokrację, brak koordynacji między różnymi urzędami i resortami oraz krótki czas, jaki pozostał na ich wydatkowanie.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.