Panattoni po raz trzeci dla Carrefoura - 50 000 m kw. w Będzinie
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, rusza z trzecią realizacją BTS dla firmy Carrefour. Inwestycja o powierzchni 50 000 m kw. powstanie w Będzinie, w Zagłębiu Dąbrowskim. Wysokość obiektu wyniesie aż 13 metrów, a ponad 13 000 m kw. zajmie zaawansowana technologicznie chłodnia. Inwestycja powstanie w standardzie umożliwiającym uzyskanie certyfikację BREEAM na poziomie Excellent, a deweloper zrealizuje ponad 5000 m kw. zielonego dachu. Firma Carrefour skorzysta z lokalizacji w centrum województwa śląskiego i doskonałego połączenia z autostradami A1 oraz A4.
Panattoni zrealizowało dotychczas dla firmy Carrefour dwa obiekty BTS o łącznej powierzchni 102 000 m kw., a teraz rusza z kolejną inwestycją szytą na miarę tej wielokanałowej i wieloformatowej sieci handlowej. Deweloper dostarczy 50 000 m kw. w Będzinie, z czego 13 035 m kw. zajmie zaawansowana technologicznie chłodnia, składająca się z 4 stref chłodniczych, której parametry dostosowywane będą do temperatury zewnętrznej. Komory chłodnicze osiągną wysokość 10,5 metra w świetle, a pozostała część budynku nawet 13 metrów, co usprawni prowadzone operacje. Projekt zostanie wyposażony w przyjazne dla środowiska rozwiązania. Panattoni m.in. zaplanowało przygotowanie 5000 m kw. zielonego dachu, który dzięki zdolnościom dźwiękochłonnym oraz termoizolacyjnym ograniczy negatywny wpływ hałasu, a także będzie chronić pomieszczenia przed przegrzaniem latem, czy wychłodzeniem zimą. Ponadto deweloper zagospodaruje zielone strefy z pomieszczeniami biurowymi. Inwestycja powstanie w standardzie umożliwiającym uzyskanie certyfikacji BREEAM na poziomie Excellent. Lokalizacja nowego obiektu pozwoli usprawnić zaopatrywanie placówek sieci Carrefour w całym regionie i wesprze błyskawicznie rozwijający się segment e-grocery firmy w województwie śląskim.
„Realizacje dla firmy Carrefour ze względu na różnorodność magazynowanych produktów, wymagają personalizacji na najwyższym poziomie i taką Panattoni może zagwarantować, dlatego nasza współpraca kwitnie. Dostarczamy obiekty w kluczowych lokalizacjach dla rozwoju marki w kraju, co pozwala optymalizować firmie Carrefour łańcuchy dostaw i jeszcze sprawniej obsługiwać swoją sieć sklepów. Postawienie na Będzin, jako miejsce kolejnej realizacji, zapewni zarówno dostęp do pracownika jak i wszystkich najważniejszych ośrodków w regionie południowej Polski” – mówi Marek Dobrzycki, the Managing Director of Panattoni.
Województwo śląskie – doskonałe miejsce na BTS
Panattoni na terenie województwa śląskiego dostarczyło niemalże 1,9 mln m kw. powierzchni, z czego blisko 700 000 m kw. zajęły obiekty szyte na miarę. Duża populacja (blisko 4,5 mln) i gęstość zaludnienia (364 osoby na 1 km2) oraz atrakcyjne położenie motywują przedsiębiorstwa do lokowania w regionie swoich inwestycji. Carrefour Polska wybierając Będzin zyskuje lokalizację w centrum województwa - ok. 7 km od centrum Sosnowca, nieco ponad 10 km. od Katowic i niecałe 20 km od Bytomia, czy Chorzowa. Bliskość drogi S1 pozwoli na sprawny dojazd do autostrady A1, a ok. 20 km od realizacji przebiegać będzie autostrada A4, co umożliwi dotarcie w ok. 1,5 godziny do Krakowa. Lokalizacja projektu ma również potencjał międzynarodowy: zaledwie godzinę drogi dzielić będzie obiekt od granicy z Czechami i ok. 20 km od międzynarodowego lotniska w Katowicach.
Sieć Carrefour obejmuje obecnie ponad 950 sklepów w 6 formatach: hipermarkety, supermarkety, sklepy hurtowo-dyskontowe , sklepy specjalistyczne oraz sklepy osiedlowe. Carrefour nieustannie rozwija również swój segment e-grocery:
„Nowe centrum dystrybucyjne w Będzinie jest kolejnym z projektów inwestycyjnych Carrefour Polska, który realizujemy wraz z Panattoni w obszarze logistyki. Wspólnie otworzyliśmy w zeszły roku magazyn w Rawie Mazowieckiej, a obecnie rozbudowujemy magazyn w Bydgoszczy” – mówi Marek Lipka, członek zarządu i dyrektor handlowy Carrefour Polska. „Nowe magazyny mają na celu podniesienie jakości i dostępności produktów świeżych dla klientów Carrefour ze szczególnym naciskiem na jakość warzyw i owoców. Nowe centrum dystrybucyjne w Będzinie zastąpi obecny magazyn i będzie zaopatrywać sklepy w południowej Polsce. W ramach inwestycji w nowy większy obiekt wspólnie z Panattoni zastosowaliśmy nowoczesne rozwiązania i wyposażenie co z pewnością odczują nie tylko klienci Carrefour, ale także współpracujący z nami dostawcy i firmy transportowe” – dodaje Lipka.
Wybór Panattoni do będzińskiej realizacji, to efekt sprawnych realizacji firmy dla marki Carrefour w Bydgoszczy i Rawie Mazowieckiej. W kujawskim obiekcie, który zajął ponad 38 000 m kw., deweloper przygotował pomieszczenie chłodni – ok. 9000 m kw. – z układem chłodzenia opartym na instalacji amoniakalnej oraz dodatkową izolacją dachu. Panattoni zrealizowało również strefę 0-2°C, m.in. pod mięso i nabiał oraz 4-7°C do przechowywania owoców i warzyw. Inwestycja dostarczona na Mazowszu zajęła aż 63 600 m kw. i również została podzielona na różne strefy temperaturowe, dostosowane do przechowywanych produktów. Jej lokalizacja pozwoliła firmie Carrefour na sprawną obsługę rynków Polski Centralnej i Wschodniej.
Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
Deweloperzy nie nadążają za popytem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku
Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.