Panattoni sprzedaje dwa łódzkie magazyny
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie sprzedało dwa obiekty magazynowe w Łodzi na rzecz partnerstwa pomiędzy Kajima Properties Europe i Savills Investment Management, działających w imieniu swojego azjatyckiego klienta. Hale o łącznej powierzchni blisko 145 000 m kw. zostały wybudowane w ramach Central European Logistics Hub.
Magazyny do portfela. Sprzedane azjatyckiemu funduszowi dwa obiekty magazynowe o łącznej powierzchni 144 880 m kw. należały do joint venture utworzonego przez Panattoni i Kajima Properties (część japońskiej Kajima Corporation – czołowego wykonawcy inwestycji budowlanych na świecie). Przy transakcji deweloperowi doradzała renomowana kancelaria prawna Greenberg Traurig, z kolei fundusz wspierany był przez Savills Investment Management.
Oba budynki to nowoczesne powierzchnie magazynowe klasy A, do tego w pełni wynajęte. „Bez wątpienia ich atutem jest położenie w centrum Polski, na przecięciu ważnych szlaków logistycznych. Magazyny są częścią budowanego przez nas Central European Logistics Hub, największego na kontynencie centrum logistycznego o docelowej powierzchni 600 000 m kw. Do tej pory oddaliśmy już 370 000 m kw., a kolejne są w realizacji” – mówi Robert Dobrzycki, CEO Panattoni i dodaje: „Polskie obiekty magazynowo-przemysłowe położone w atrakcyjnych lokalizacjach coraz częściej kuszą inwestorów zagranicznych, w tym tych z Azji. Rynek magazynowy nie tylko oparł się załamaniu wywołanemu pandemią koronawirusa, ale wręcz przeciwnie – zyskuje na szybko rosnącym sektorze e-commerce”
„Inwestorzy są świadomi dobrych perspektyw tego rynku, stąd ich rosnące zainteresowanie dywersyfikacją portfela o branżę usług logistycznych. Cieszę się, że mogliśmy w tym wesprzeć naszego klienta. Dzięki tej transakcji wartość naszych aktywów pod zarządzaniem w Polsce przekroczyła już 1,5 mld euro” – wyjaśnia Jon Crossfield, Head of Strategic Partnerships, Savills Investment Management.
Central European Logistics Hub zlokalizowany jest przy ul. Jędrzejowskiej we wschodniej części Łodzi, tuż przy autostradzie A1 (północ – południe). Do skrzyżowania z autostradą A2 (węzeł Łódź Północ) jest zaledwie 30 km. Położenie na przecięciu europejskich szlaków logistycznych umożliwia nie tylko dystrybucję krajową, ale i zagraniczną. Z kolei lokalizacja kompleksu w obrębie miasta zapewnia pracownikom szybki i łatwy dojazd do pracy.
Czy to już koniec spadków cen materiałów budowlanych?
W.G Partners dynamicznie zwiększa sprzedaż domów modułowych w I kwartale 2024 r.
OKAM zakończył dialog o etapie I planowanej inwestycji F.S.O. PARK
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.