Panattoni w rekordowym czasie finalizuje fabrykę dla Phoenix Contact E-Mobility
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, zakończył budowę obiektu typu BTS dla Phoenix Contact E-Mobility w Rzeszowie. Mimo utrudnień w starcie budowy związanych m.in z drugą falą pandemii, obiekt powstał zgodnie z terminem, w czym wielka zasługa starostwa powiatowego w Rzeszowie. Na 15 000 m kw. będą wytwarzane i testowane ultra-nowoczesne systemy ładowania pojazdów elektrycznych dla światowych odbiorców i operatorów infrastruktury elektro-mobilności. Urządzenia produkowane przez Phoenix Contact E-Mobility, w tym typu High Power Charging to wiodące rozwiązanie m.in. w Europie, które zapewnia szybkie i bezpieczne ładowanie aut elektrycznych. W nowo powstałym zakładzie znajdzie się również dział rozwoju nowych produktów i technologii Klienta.
Gra do jednej bramki. Fabryka systemów ładowania AC i DC powstała na terenie Parku Naukowo-Technologicznego Rzeszów-Dworzysko w rekordowym tempie. Start budowy opóźnił się o ponad miesiąc, zaś sama budowa trwała rekordowe 5 miesięcy, dzięki czemu oddanie fabryki firmie Phoenix Contact E-Mobility nastąpiło zgodnie z harmonogramem, czyli 21 grudnia br.
Jak przyznaje Marek Foryński, BTS Managing Director, nie było to jednak łatwe: - „W związku z pandemią sparaliżowany został przede wszystkim etap przygotowania inwestycji. Taka budowa wymaga uzyskania szeregu różnych pozwoleń i decyzji, co jest długotrwałe nawet w normalnych warunkach. Tymczasem epidemia COVID-19 powodowała, że urzędy funkcjonowały w trybie „zamkniętego urzędu” a wielu ich pracowników przebywało na zwolnieniach lekarskich w związku z pandemią. Mimo to udało się – wielka w tym zasługa przede wszystkim Starostwa Powiatowego w Rzeszowie i jego poszczególnych wydziałów, w tym wydziału architektury jak i Przedstawicieli Kierownictwa Starostwa Powiatowego w Rzeszowie, którzy od początku wspierali inwestycję oraz podchodzili do niej z ogromnym zrozumieniem i zaangażowaniem. Zwłaszcza, że w trakcie prac wprowadzono także kilka zmian do projektu, co wymagało odrębnego procedowania niezbędnych pozwoleń”.
Utrzymanie tak zdyscyplinowanego trybu realizacji nie byłoby możliwe bez udziału przedstawicieli Phoenix Contact, którzy wykazali olbrzymie zrozumienie dla złożoności procesu i bardzo aktywnie włączyli się we wszystkie aspekty realizacji projektu odpowiednio reagując i wspierając Panattoni w procesie – wyjaśnia Michał Chodecki – BTS Development Director odpowiedzialny za projekt dla Phoenix Contact.
O wspólnym wysiłku najlepiej świadczy to, że w krótkim czasie powstała nie tylko fabryka, ale również doprowadzono do niej przyłącza prądu, ciepła miejskiego, wody, kanalizacji deszczowej i sanitarnej oraz wykonano dwa zjazdy. Wszystko to wymagało ścisłej współpracy także z miejscową jednostką straży pożarnej, wodociągami, energetyką, nadzorem budowlanym, inspekcją pracy czy wreszcie Sanepidem, zajętym walką z COVID.
Starosta Rzeszowski Józef Jodłowski komentuje realizację Panattoni dla Phoenix Contact E-Mobility „Bardzo cenimy każdego inwestora na naszym terenie. Dzięki nim region się rozwija i powstają nowe miejsca. Cieszymy się zwłaszcza z tego, że tym razem Rzeszowem zainteresował się podmiot niezwykle istotny w systemie producentów i poddostawców branży elektro-mobilności”.
Nowa fabryka Phoenix Contact E-Mobility powstała jako odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie światowych graczy rynku elektro-mobilności. Jak komentuje Christoph Paetzold, Project Manager nowego zakładu w Rzeszowie: „Jesteśmy bardzo zadowoleni, że udało nam się ukończyć budowę w Rzeszowie w tak rekordowym czasie, a to wszystko dzięki dobrej współpracy z Panattoni i lokalnymi władzami. W ostatnich dniach 2020 r. mogliśmy rozpocząć działalność w naszym zakładzie, a zespół wyprodukował już pierwsze kable do ładowania AC. W najbliższych tygodniach przygotowujemy się do instalacji kolejnych urządzeń i zatrudnienia nowych pracowników. Dzięki dogodnej lokalizacji w Parku Naukowo-Technologicznym Dworzysko, z dobrze rozwiniętą infrastrukturą, nasz zakład stanie się ważnym miejscem w sieci produkcyjnej Phoenix Contact E-mobility. Równolegle, również w centrali, w Niemczech prowadzone są kolejne inwestycje, które mają na celu zwiększenie mocy produkcyjnych”.
Zakład zajmuje łączną powierzchnię 15 000 m kw., z czego 14 000 m kw. to powierzchnia produkcyjno-magazynowa, a 1 000 - biurowa. Plan zakłada rozpoczęcie produkcji już w pierwszym kwartale 2021 roku, a w ciągu najbliższych kilku lat w fabryce znajdzie pracę ponad 250 pracowników. Zgodnie z przyjętą przez Panattoni strategią zrównoważonego rozwoju, budynek jest też przyjazny środowisku i podlega certyfikacji BREEAM na poziomie Very Good.
Wybudowana przez Panattoni dla Phoenix Contact E-Mobility fabryka znajduje w Parku Naukowo-Technologicznym „Rzeszów-Dworzysko” im. dr Grażyny Gęsickiej, na terenie inwestycyjnym przygotowanym i uzbrojonym przez Powiat Rzeszowski. Obiekt położony jest przy trasie S-19, będącej częścią „Via Carpathia”, która docelowo połączy Kłajpedę na Litwie z Salonikami w Grecji. W pobliżu znajduje się też autostrada A4, biegnąca od granicy z Niemcami po granicę z Ukrainę. Do rzeszowskiego lotniska jest stąd 15 minut jazdy.
Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
Deweloperzy nie nadążają za popytem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.