Komunikaty PR

Panattoni współpracuje z AliExpress i Cainiao

2021-10-25  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Ciuchta
Konkret PR

ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl

Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, został wybrany przez Cainiao, logistyczne ramię Alibaby, do wsparcia rozwoju AliExpress - globalnej platformy sprzedaży internetowej, odwiedzanej co miesiąc przez setki milionów internautów. Magazyn o powierzchni ponad 10 000 m kw. w Panattoni Park Łódź West będzie pełnił rolę centrum dystrybucyjnego dla sprzedawców AliExpres, wysyłających towary bezpośrednio z Polski. To pierwsze tego typu centrum logistyczne AliExpress, które będzie wspierać sprzedawców w Europie Środkowo-Wschodniej. Wybierając na jego lokalizację Panattoni Park Łódź West, AliExpress docenił zarówno doświadczenie dewelopera, który zrealizował już ponad 4 mln m kw. powierzchni dla e-commerce, jak i doskonałe położenie obiektu. Umożliwi ono dostarczenie towarów nawet w jeden dzień do największych miast w Polsce. Centrum będzie też pełniło strategiczną rolę dla dostaw do Czech, Słowacji, Niemiec oraz Austrii.

Panattoni wyborem liderów e-commerce. Ponad 12 mln m kw. wybudowanej powierzchni, z czego jedna trzecia na potrzeby e-commerce. Takim wynikiem może pochwalić się Panattoni – najbardziej aktywny deweloper nieruchomości przemysłowych w Europie. Doświadczenie i elastyczność, a także dostęp do najlepszych lokalizacji przyciągają największych graczy globalnych i regionalnych, takich jak właśnie AliExpress. Blisko 10 650 m kw. w ramach Panattoni Park Łódź West będzie przeznaczone na wsparcie lokalnych operacji sprzedawców AliExpress za pośrednictwem Cainiao, logistycznej spółki zależnej z grupy Alibaba. Klient docenił elastyczność dewelopera oraz doskonałą lokalizację centrum - blisko obwodnicy Łodzi, która łączy się z siecią autostrad, a także w pobliżu terminalu kolejowego, ułatwiającego transport towarów z bałtyckich portów morskich.

- „Przez ostatnie lata staliśmy się pewnym wyborem dla gigantów e-commerce i symbolem udanej ekspansji. Dostarczamy obiekty dopasowane do odbiorcy, w strategicznych lokalizacjach i atrakcyjnym czasie, a także zawsze jesteśmy gotowi na poszerzenie działalności naszych klientów” – mówi Kamil Kwiatkowski, Senior Leasing Manager z Panattoni, i dodaje: „Polski e-commerce rośnie błyskawicznie. Jeszcze w 2015 roku w kraju, online kupowała zaledwie połowa internautów, a teraz jest to blisko 8 na 10. Ponadto już w 2026 roku wartość rynku e-commerce w Polsce ma wynieść 162 mld PLN, czyli ponad 3 razy więcej niż w 2018 r.”

Panattoni Park Łódź West będzie służył jako centrum realizacji dla sprzedawców AliExpress wysyłających produkty bezpośrednio z Polski. Inwestycja znacznie usprawni działanie platformy w kraju oraz regionie. Jeszcze w listopadzie br. firma chce, by zamówione na platformie towary docierały nawet w 1 dzień do największych miast w Polsce oraz w 3 dni do każdej innej miejscowości. W połączeniu z darmową dostawą dla ponad 80 proc. produktów, stwarza to doskonałą szansę na powiększenie bazy użytkowników w kraju, która według danych z sierpnia br. już przekroczyła 11 mln. Centrum będzie również pełniło strategiczną rolę dla dostaw do Czech, Słowacji, Niemiec oraz Austrii.

W procesie negocjacji najemcę reprezentowali eksperci z MAXON Nieruchomości. -„Cieszymy się, że nasz klient znalazł powierzchnią magazynową odpowiadającą jego potrzebom biznesowym. Idealna lokalizacja magazynu (centralna część kraju) zapewnia nie tylko dogodną komunikację i warunki logistyczne, ale również dostęp do wykwalifikowanych pracowników z okolic Łodzi – komentuje Dariusz Sroka, Head of Industrial w MAXON Nieruchomości.

Panattoni Park Łódź West, w którym powstało centrum logistyczne Aliexpress, docelowo zajmie 61 000 m kw. w ramach jednego budynku klasy A. Dotychczas oddane zostało 20 000 m kw. Obiekt powstaje w sąsiedztwie Zachodniej Obwodnicy Łodzi, która spaja drogę ekspresową S8 – biegnącą z Dolnego Śląska do Białegostoku – oraz autostradę A2, łączącą Łódź z Warszawą, Poznaniem i Berlinem. Ponadto park położony jest niecałe 10 km od centrum stolicy regionu oraz zaledwie 8 km od międzynarodowego lotniska Reymonta. Panattoni Park Łódź West jest realizowany zgodnie z koncepcją zrównoważonego rozwoju „Go Earthwise with Panattoni”, zapewniając m.in. zwiększony dostęp światła dziennego.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Konkret PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni
Nieruchomości Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
2024-12-30 | 15:00

Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?

Kraków nieustannie buduje swoją pozycję na rynku mieszkaniowym. Rosnące inwestycje, turystyczny urok i zwiększająca się liczba mieszkańców sprawiają, że zapotrzebowanie na
Nieruchomości Deweloperzy nie nadążają za popytem
2024-12-30 | 15:00

Deweloperzy nie nadążają za popytem

Mieszkania drożeją, a nowych powstaje rekordowo mało. W 2023 roku deweloperzy rozpoczęli budowę 114,5 tys. lokali – to najmniej od sześciu lat. Ceny za mkw. w Warszawie zdążyły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

NEWSERIA POLECA

Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku

Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty

W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.

Problemy społeczne

Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej

W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.

Zagranica

Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia

USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.