Panattoni współpracuje z AliExpress i Cainiao
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, został wybrany przez Cainiao, logistyczne ramię Alibaby, do wsparcia rozwoju AliExpress - globalnej platformy sprzedaży internetowej, odwiedzanej co miesiąc przez setki milionów internautów. Magazyn o powierzchni ponad 10 000 m kw. w Panattoni Park Łódź West będzie pełnił rolę centrum dystrybucyjnego dla sprzedawców AliExpres, wysyłających towary bezpośrednio z Polski. To pierwsze tego typu centrum logistyczne AliExpress, które będzie wspierać sprzedawców w Europie Środkowo-Wschodniej. Wybierając na jego lokalizację Panattoni Park Łódź West, AliExpress docenił zarówno doświadczenie dewelopera, który zrealizował już ponad 4 mln m kw. powierzchni dla e-commerce, jak i doskonałe położenie obiektu. Umożliwi ono dostarczenie towarów nawet w jeden dzień do największych miast w Polsce. Centrum będzie też pełniło strategiczną rolę dla dostaw do Czech, Słowacji, Niemiec oraz Austrii.
Panattoni wyborem liderów e-commerce. Ponad 12 mln m kw. wybudowanej powierzchni, z czego jedna trzecia na potrzeby e-commerce. Takim wynikiem może pochwalić się Panattoni – najbardziej aktywny deweloper nieruchomości przemysłowych w Europie. Doświadczenie i elastyczność, a także dostęp do najlepszych lokalizacji przyciągają największych graczy globalnych i regionalnych, takich jak właśnie AliExpress. Blisko 10 650 m kw. w ramach Panattoni Park Łódź West będzie przeznaczone na wsparcie lokalnych operacji sprzedawców AliExpress za pośrednictwem Cainiao, logistycznej spółki zależnej z grupy Alibaba. Klient docenił elastyczność dewelopera oraz doskonałą lokalizację centrum - blisko obwodnicy Łodzi, która łączy się z siecią autostrad, a także w pobliżu terminalu kolejowego, ułatwiającego transport towarów z bałtyckich portów morskich.
- „Przez ostatnie lata staliśmy się pewnym wyborem dla gigantów e-commerce i symbolem udanej ekspansji. Dostarczamy obiekty dopasowane do odbiorcy, w strategicznych lokalizacjach i atrakcyjnym czasie, a także zawsze jesteśmy gotowi na poszerzenie działalności naszych klientów” – mówi Kamil Kwiatkowski, Senior Leasing Manager z Panattoni, i dodaje: „Polski e-commerce rośnie błyskawicznie. Jeszcze w 2015 roku w kraju, online kupowała zaledwie połowa internautów, a teraz jest to blisko 8 na 10. Ponadto już w 2026 roku wartość rynku e-commerce w Polsce ma wynieść 162 mld PLN, czyli ponad 3 razy więcej niż w 2018 r.”
Panattoni Park Łódź West będzie służył jako centrum realizacji dla sprzedawców AliExpress wysyłających produkty bezpośrednio z Polski. Inwestycja znacznie usprawni działanie platformy w kraju oraz regionie. Jeszcze w listopadzie br. firma chce, by zamówione na platformie towary docierały nawet w 1 dzień do największych miast w Polsce oraz w 3 dni do każdej innej miejscowości. W połączeniu z darmową dostawą dla ponad 80 proc. produktów, stwarza to doskonałą szansę na powiększenie bazy użytkowników w kraju, która według danych z sierpnia br. już przekroczyła 11 mln. Centrum będzie również pełniło strategiczną rolę dla dostaw do Czech, Słowacji, Niemiec oraz Austrii.
W procesie negocjacji najemcę reprezentowali eksperci z MAXON Nieruchomości. -„Cieszymy się, że nasz klient znalazł powierzchnią magazynową odpowiadającą jego potrzebom biznesowym. Idealna lokalizacja magazynu (centralna część kraju) zapewnia nie tylko dogodną komunikację i warunki logistyczne, ale również dostęp do wykwalifikowanych pracowników z okolic Łodzi” – komentuje Dariusz Sroka, Head of Industrial w MAXON Nieruchomości.
Panattoni Park Łódź West, w którym powstało centrum logistyczne Aliexpress, docelowo zajmie 61 000 m kw. w ramach jednego budynku klasy A. Dotychczas oddane zostało 20 000 m kw. Obiekt powstaje w sąsiedztwie Zachodniej Obwodnicy Łodzi, która spaja drogę ekspresową S8 – biegnącą z Dolnego Śląska do Białegostoku – oraz autostradę A2, łączącą Łódź z Warszawą, Poznaniem i Berlinem. Ponadto park położony jest niecałe 10 km od centrum stolicy regionu oraz zaledwie 8 km od międzynarodowego lotniska Reymonta. Panattoni Park Łódź West jest realizowany zgodnie z koncepcją zrównoważonego rozwoju „Go Earthwise with Panattoni”, zapewniając m.in. zwiększony dostęp światła dziennego.
Dopłaty kredytowe, a wynajem mieszkania: będzie problem?
CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland
Warsaw office market in the process of adaptation
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Trzynaście państw UE wytwarza już więcej energii z OZE niż z paliw kopalnych. Polska jeszcze nie, ale też bije rekordy w zielonej energii
30 do 27 proc. – tak wyglądał w UE w I połowie br. udział energii z odnawialnych źródeł versus z paliw kopalnych. To oznacza, że po raz pierwszy w historii mieliśmy na Starym Kontynencie więcej zielonej energii. Takim osiągnięciem może się już pochwalić prawie połowa państw członkowskich. W Polsce – po bardzo dynamicznym wzroście produkcji energii słonecznej – udział OZE sięga już ok. 30 proc., a węgla spada poniżej 60 proc. Mimo znaczących postępów w ostatnich dwóch latach wciąż wiele aspektów zielonej transformacji w kraju wymaga poprawy. Motywacją do przyspieszenia zmian są korzyści finansowe – na rachunkach za prąd – oraz środowiskowe.
Sport
Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby
Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.
Infrastruktura
Na budowę sieci światłowodowych w Polsce trafi z UE niespełna 7 mld zł. Inwestycje może jednak zahamować biurokracja
W Polsce światłowód ma już blisko połowa z 9,5 mln użytkowników internetu stacjonarnego, a ta technologia szybko zyskuje na popularności – w ubiegłym roku zwiększyła swój udział w rynku o 10 proc. – Środki unijne przeznaczone na dobudowanie sieci światłowodowych w Polsce to w tej chwili w sumie 6–7 mld zł – zauważa Jacek Wiśniewski, prezes zarządu Nexery. Jak wskazuje, w praktyce zagospodarowanie tych pieniędzy może być jednak problematyczne ze względu na biurokrację, brak koordynacji między różnymi urzędami i resortami oraz krótki czas, jaki pozostał na ich wydatkowanie.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.