Komunikaty PR

Panattoni współpracuje z AliExpress i Cainiao

2021-10-25  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Ciuchta
Konkret PR

ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl

Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, został wybrany przez Cainiao, logistyczne ramię Alibaby, do wsparcia rozwoju AliExpress - globalnej platformy sprzedaży internetowej, odwiedzanej co miesiąc przez setki milionów internautów. Magazyn o powierzchni ponad 10 000 m kw. w Panattoni Park Łódź West będzie pełnił rolę centrum dystrybucyjnego dla sprzedawców AliExpres, wysyłających towary bezpośrednio z Polski. To pierwsze tego typu centrum logistyczne AliExpress, które będzie wspierać sprzedawców w Europie Środkowo-Wschodniej. Wybierając na jego lokalizację Panattoni Park Łódź West, AliExpress docenił zarówno doświadczenie dewelopera, który zrealizował już ponad 4 mln m kw. powierzchni dla e-commerce, jak i doskonałe położenie obiektu. Umożliwi ono dostarczenie towarów nawet w jeden dzień do największych miast w Polsce. Centrum będzie też pełniło strategiczną rolę dla dostaw do Czech, Słowacji, Niemiec oraz Austrii.

Panattoni wyborem liderów e-commerce. Ponad 12 mln m kw. wybudowanej powierzchni, z czego jedna trzecia na potrzeby e-commerce. Takim wynikiem może pochwalić się Panattoni – najbardziej aktywny deweloper nieruchomości przemysłowych w Europie. Doświadczenie i elastyczność, a także dostęp do najlepszych lokalizacji przyciągają największych graczy globalnych i regionalnych, takich jak właśnie AliExpress. Blisko 10 650 m kw. w ramach Panattoni Park Łódź West będzie przeznaczone na wsparcie lokalnych operacji sprzedawców AliExpress za pośrednictwem Cainiao, logistycznej spółki zależnej z grupy Alibaba. Klient docenił elastyczność dewelopera oraz doskonałą lokalizację centrum - blisko obwodnicy Łodzi, która łączy się z siecią autostrad, a także w pobliżu terminalu kolejowego, ułatwiającego transport towarów z bałtyckich portów morskich.

- „Przez ostatnie lata staliśmy się pewnym wyborem dla gigantów e-commerce i symbolem udanej ekspansji. Dostarczamy obiekty dopasowane do odbiorcy, w strategicznych lokalizacjach i atrakcyjnym czasie, a także zawsze jesteśmy gotowi na poszerzenie działalności naszych klientów” – mówi Kamil Kwiatkowski, Senior Leasing Manager z Panattoni, i dodaje: „Polski e-commerce rośnie błyskawicznie. Jeszcze w 2015 roku w kraju, online kupowała zaledwie połowa internautów, a teraz jest to blisko 8 na 10. Ponadto już w 2026 roku wartość rynku e-commerce w Polsce ma wynieść 162 mld PLN, czyli ponad 3 razy więcej niż w 2018 r.”

Panattoni Park Łódź West będzie służył jako centrum realizacji dla sprzedawców AliExpress wysyłających produkty bezpośrednio z Polski. Inwestycja znacznie usprawni działanie platformy w kraju oraz regionie. Jeszcze w listopadzie br. firma chce, by zamówione na platformie towary docierały nawet w 1 dzień do największych miast w Polsce oraz w 3 dni do każdej innej miejscowości. W połączeniu z darmową dostawą dla ponad 80 proc. produktów, stwarza to doskonałą szansę na powiększenie bazy użytkowników w kraju, która według danych z sierpnia br. już przekroczyła 11 mln. Centrum będzie również pełniło strategiczną rolę dla dostaw do Czech, Słowacji, Niemiec oraz Austrii.

W procesie negocjacji najemcę reprezentowali eksperci z MAXON Nieruchomości. -„Cieszymy się, że nasz klient znalazł powierzchnią magazynową odpowiadającą jego potrzebom biznesowym. Idealna lokalizacja magazynu (centralna część kraju) zapewnia nie tylko dogodną komunikację i warunki logistyczne, ale również dostęp do wykwalifikowanych pracowników z okolic Łodzi – komentuje Dariusz Sroka, Head of Industrial w MAXON Nieruchomości.

Panattoni Park Łódź West, w którym powstało centrum logistyczne Aliexpress, docelowo zajmie 61 000 m kw. w ramach jednego budynku klasy A. Dotychczas oddane zostało 20 000 m kw. Obiekt powstaje w sąsiedztwie Zachodniej Obwodnicy Łodzi, która spaja drogę ekspresową S8 – biegnącą z Dolnego Śląska do Białegostoku – oraz autostradę A2, łączącą Łódź z Warszawą, Poznaniem i Berlinem. Ponadto park położony jest niecałe 10 km od centrum stolicy regionu oraz zaledwie 8 km od międzynarodowego lotniska Reymonta. Panattoni Park Łódź West jest realizowany zgodnie z koncepcją zrównoważonego rozwoju „Go Earthwise with Panattoni”, zapewniając m.in. zwiększony dostęp światła dziennego.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Konkret PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Dopłaty kredytowe, a wynajem mieszkania: będzie problem? Biuro prasowe
2024-07-26 | 11:00

Dopłaty kredytowe, a wynajem mieszkania: będzie problem?

Do tej pory Polacy mogli skorzystać z trzech programów dopłat kredytowych: Rodzina na Swoim, Mieszkanie dla Młodych oraz Bezpieczny Kredyt 2%. Na horyzoncie pojawia się program Kredyt
Nieruchomości CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland
2024-07-25 | 12:00

CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland

  Marka CCC kontynuuje współpracę z trzema centrami handlowymi z portfolio Greenman Poland – Nowymi Czyżynami w Krakowie, Nowymi Bielawami w Toruniu i Nową Górną w
Nieruchomości Warsaw office market in the process of adaptation
2024-07-25 | 01:00

Warsaw office market in the process of adaptation

Stable demand, low supply of new offices, and few vacancies—this briefly describes the current situation in the Warsaw market Just under 11 per cent of the office space resources in

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Trzynaście państw UE wytwarza już więcej energii z OZE niż z paliw kopalnych. Polska jeszcze nie, ale też bije rekordy w zielonej energii

30 do 27 proc. – tak wyglądał w UE w I połowie br. udział energii z odnawialnych źródeł versus z paliw kopalnych. To oznacza, że po raz pierwszy w historii mieliśmy na Starym Kontynencie więcej zielonej energii. Takim osiągnięciem może się już pochwalić prawie połowa państw członkowskich. W Polsce – po bardzo dynamicznym wzroście produkcji energii słonecznej – udział OZE sięga już ok. 30 proc., a węgla spada poniżej 60 proc. Mimo znaczących postępów w ostatnich dwóch latach wciąż wiele aspektów zielonej transformacji w kraju wymaga poprawy. Motywacją do przyspieszenia zmian są korzyści finansowe – na rachunkach za prąd – oraz środowiskowe.

Sport

Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby

Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.

Infrastruktura

Na budowę sieci światłowodowych w Polsce trafi z UE niespełna 7 mld zł. Inwestycje może jednak zahamować biurokracja

W Polsce światłowód ma już blisko połowa z 9,5 mln użytkowników internetu stacjonarnego, a ta technologia szybko zyskuje na popularności – w ubiegłym roku zwiększyła swój udział w rynku o 10 proc. – Środki unijne przeznaczone na dobudowanie sieci światłowodowych w Polsce to w tej chwili w sumie 6–7 mld zł – zauważa Jacek Wiśniewski, prezes zarządu Nexery. Jak wskazuje, w praktyce zagospodarowanie tych pieniędzy może być jednak problematyczne ze względu na biurokrację, brak koordynacji między różnymi urzędami i resortami oraz krótki czas, jaki pozostał na ich wydatkowanie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.