Komunikaty PR

Panattoni wynajęło ponad 1 100 000 m kw. w H1. 2020 w Polsce

2020-07-21  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Ciuchta
Konkret PR

ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl

Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie,  podsumowuje pierwsze półrocze 2020 r. Deweloper podpisał umowy najmu na ponad 1 mln m kw. – ponad dwa razy więcej niż w analogicznym okresie rozliczeniowym roku poprzedniego. Jednocześnie w drugim kwartale br. wolumen transakcji osiągał ponad 671 500 m kw.,  tj. o ponad 57 proc. więcej niż w poprzednich trzech miesiącach.

Panattoni podsumowało swoją aktywność w pierwszym półroczu 2020 roku. Wolumen transakcji osiągnął 1 097 253 m kw. - to blisko 125 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego -  z czego zaledwie 6 proc. stanowiły ekspansje. – „To bardzo dobry wynik i potwierdzenie atrakcyjności branży nieruchomości przemysłowych, która z sektora nieruchomości komercyjnych dotychczas najlepiej zareagowała na pandemię COVID-19” komentuje Robert Dobrzycki, CEO Panattoni.

Analiza kwartalna pierwszego półrocza 2020 r. W pierwszych trzech miesiącach deweloper wynajął 425 715 m kw. (na 950 000 m kw. w skali całej branży) – 45 proc. więcej niż w pierwszym kwartale 2019 r, a największa aktywność najemców przypadła na marzec – tylko w tym miesiącu łączny wolumen transakcji zwiększył się niemal dwukrotnie osiągając 207 000 m kw. Wtedy w Polsce ogłoszono pierwszy przypadek zakażenia koronawirusem SARS COV-2, zaś 20 marca wprowadzono stan epidemii w naszym kraju. – „E-commerce stał się jeszcze ważniejszym kanałem sprzedaży  niż dotychczas i jednocześnie głównym motorem napędowym logistyki. Na dobry wynik pierwszego kwartału wpływ miały również sieci handlowe, które zabezpieczały ciągłość łańcucha dostaw przestawiając się z dotychczas popularnego rozwiązania dostawy just-in-time. Warto dodać, że sytuacja epidemii wymagała szybkich reakcji, co przełożyło się na dużo większą decyzyjność przez najemców właśnie w marcu.” – komentuje Robert Dobrzycki.  

Wbrew spodziewanemu spadkowi aktywności najemców w perspektywie krótkoterminowej, popyt na powierzchnie magazynowe nie ustał również w drugim kwartale 2020 r., a wręcz wzrósł. Wolumen transakcji Panattoni w kolejnych trzech miesiącach osiągnął 671 538 m kw., - o ponad 57 proc. więcej niż w pierwszym kwartale br., i 3,5 krotnie więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Udział sektorów w popycie uległ nieco zmianie w porównaniu z pierwszym kwartałem tego roku – o ile w pierwszych trzech miesiącach dominowali operatorzy logistyczni, których procesy były dedykowane głównie sprzedaży w internecie, tak teraz na scenę wkroczyły sieci sklepów intensyfikujące podejście omnichannelowe na korzyść on-line’u lub same sklepy internetowe. Zwiększył się również udział przedsiębiorstw produkcyjnych. – „To pierwsze symptomy trendu czy chęci uniezależnienia się przedsiębiorstw produkcyjnych od Azji i zatrzymania lub wręcz przywrócenia produkcji bliżej miejsc konsumpcji” dodaje Dobrzycki.

Top regiony. Największym zainteresowaniem najemców cieszyła się Warszawa i Okolice. Region był najczęściej wybierany przez najemców, którzy w efekcie wynajęli ponad 180 000 m kw. Na drugim miejscu uplasowała się Wielkopolska z blisko 103 000 m kw. wynajętej powierzchni, a trzecie miejsce ze względu na liczbę podpisanych najmów zajęły ex aequo Trójmiasto z 104 500 m kw. i Polska Centralna z 78 000 m kw. Warto wspomnieć również o Górnym Śląsku – tu deweloper wynajął łącznie 85 650, w tym podpisał umowę na realizację centrum dystrybucyjnego, które jest dedykowane producentowi odzieży i akcesoriów sportowych.

Praca wrzała również na budowie. W pierwszym półroczu 2020 r. Panattoni prowadziło kilkadziesiąt inwestycji - na koniec czerwca deweloper miał w budowie 857 395 m kw. Panattoni rozpoczęło budowę nowych parków w Warszawie i okolicach (np. Panattoni Park Konotopa III, A2 East Warsaw Park), w Polsce Centralnej (Panattoni Park Stryków IV), na Śląsku (Panattoni Park Czeladź V) czy w Trójmieście (Panattoni Park Tricity South II) i lubuskim (Panattoni Park Gorzów Wielkopolski). Deweloper zainicjował również debiut Olsztyna na rynku obiektów multitenant rozpoczynając realizację pierwszego centrum dystrybucyjnego w regionie. Również klienci BTS’owi mogli liczyć na aktywność Panattoni, który wystartował z następującymi realizacjami: obiekt przemysłowo-magazynowy dla Phoenix Contact E-Mobility GmbH w Rzeszowie, obiekt magazynowy dla K-Flex w Uniejowie, centrum dystrybucyjne dla producenta odzieży i akcesoriów sportowych w Czeladzi,  czy fabryka grilli w Zabrzu dla firmy Weber.

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy, deweloper dostarczył na rynek 321 660 m kw., w tym A2 Warsaw Park – największy budynek magazynowy w regionie Warszawy – o powierzchni ponad 100 000 m kw. Otwarte zostało również centrum logistyczne DSV Solution w Skarbimierzu, które obsługuje koncern Mondēlez International i dwa zakłady produkcyjne firmy znajdujące się w sąsiedztwie, a są nimi fabryki czekolady oraz gum i cukierków.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Konkret PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Handel

Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.

Prawo

Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.