Panattoni wzmacnia e-commerce w Trójmieście. Aż 52 000 m kw. dla Globalway
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku powierzchni przemysłowych w Europie, umacnia swoją pozycję na Pomorzu poprzez szybki rozwój infrastruktury w tym rejonie oraz dynamicznie rosnący sektor e-commerce. Jeden z dotychczasowych klientów Panattoni - Globalway, dostawca m.in. zabawek, mebli, akcesoriów sportowych i wyposażenia wnętrz z Chin – zdecydował o najmie całej powierzchni planowanej w ramach Panattoni Park Tricity East IV. Było to możliwe dzięki ścisłej współpracy dewelopera z Polską Agencją Inwestycji i Handlu (PAIH), która wspierała projekt w stworzeniu zachęt inwestycyjnych dla Globalway. Obiekt zajmie 52 000 m kw. i powstanie we wschodniej części Gdańska, a najemca wprowadzi się do niego już w pierwszym kwartale 2021 roku. W transakcji najmu pośredniczyła firma Querco Property.
Porty Trójmiasta napędzają e-commerce i rynek magazynowy w Polsce. W 2019 roku port w Gdyni przeładował 24 mln ton towarów, z kolei port w Gdańsku rekordowe 52 mln ton, co czyni z niego jeden z najważniejszych portów na Bałtyku. Zyskuje dzięki temu gospodarka oraz rynek magazynowy na Pomorzu, który niedługo, jako szósty w kraju, może przekroczyć 1 mln m kw. nowoczesnej powierzchni magazynowej.
„Trójmiasto staje się powoli liderem wśród wszystkich rynków spoza „wielkiej piątki”. Nasz pierwszy park w Gdańsku miał 46 000 m kw. powierzchni. W tym roku wolumen powierzchni Panattoni w tym rejonie zwiększy do 500 000 m kw. Gospodarka Pomorza i kraju rośnie dzięki rozbudowie portów trójmiejskich oraz infrastruktury drogowo-kolejowej w ramach korytarza transportowego Bałtyk-Adriatyk. To, oraz planowany port centralny w Zatoce Gdańskiej oznacza, że trójmiejskie porty będą w następnych latach biły kolejne rekordy przeładunków, a za nimi wzrośnie popyt na powierzchnie magazynowe” – mówi Martyna Sochaczewska, Senior Leasing Manager w Panattoni.
Dostrzegają to klienci Panattoni, zwłaszcza związani z e-commerce, dla których bliskość morskich portów kontenerowych jest kluczowa. Firma Globalway (wchodząca w skład grupy Costway) to jeden z największych dostawców produktów z Dalekiego Wschodu/Chin, działający na rynkach ponad 150 krajów. Wśród jego strategicznych partnerów znajdują się takie firmy jak Wallmart, Amazon, eBay, Wish czy Home Depot. Gdy przedsiębiorstwo zaczęło działalność w Polsce, jej pierwszym partnerem był Panattoni, od którego firma wynajęła 3,5 tys. m kw. powierzchni w pierwszej gdańskiej inwestycji dewelopera – Panattoni Park Gdańsk I. Z czasem stopniowo powiększała tę przestrzeń, by teraz zdecydować się na 52 000 m kw. w Panattoni Park Tricity East IV. Pierwotnie miał on się składać z 3 budynków, teraz jego plan został zmodyfikowany do jednego obiektu - tylko na potrzeby Globalway
Zdaniem Seana Yao z Globalway Panattoni, jako lider rynku powierzchni magazynowych w Polsce, dysponuje nie tylko doskonałymi lokalizacjami w strategicznych punktach, ale także odznacza się wysokim standardem technicznym oddawanych inwestycji: „To kluczowe w dobie szybkiego rozwoju e-commerce, jak i firm, które dopiero zaczynają działać na nowym dla siebie rynku. Nasze gdańskie centrum dystrybucyjne nie tylko ułatwi nam handel w rejonie Europy, ale także pozwoli na włączenie w nasz obieg handlowy zarówno polskich klientów, jak i producentów. W ciągu ostatniego roku znacząco zwiększyliśmy wolumen sprzedaży oraz poszerzyliśmy bazę oferowanych produktów, a także stworzyliśmy sklep internetowy www.costway.pl, który stanowi kolejny kanał naszej dystrybucji. Z nową powierzchnią magazynową będziemy mogli rozwijać się jeszcze szybciej i bardziej dynamicznie” – wyjaśnia.
Powstanie kolejnego centrum dystrybucyjnego, które będzie obsługiwać zarówno Polskę, jak i Europę było możliwe dzięki ścisłej współpracy Panattoni i Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH). Firmy jednocząc siły przygotowały dla Globalway szeroki wachlarz zachęt inwestycyjnych w postaci ulg podatkowych i wsparcia rządowego na rozpoczęcie działalności. Inwestycja realizowana będzie w ramach Polskiej Strefy Inwestycji, na podstawie decyzji o wsparciu wydanej przez Pomorską Specjalną Strefę Ekonomiczną sp. z o. o.
"Cieszymy się, że mogliśmy pomóc Globalway w podjęciu decyzji o rozszerzeniu działalności w Polsce. Gdańskie centrum dystrybucyjne spółki to przykład projektu, który zaczęliśmy i skończyliśmy obsługiwać w trakcie „korona-kryzysu”. Dlatego mamy nadzieję, że Globalway to nie ostatni projekt z Chin zwieńczony decyzją inwestycyjną w tym roku. Liczba projektów chińskich obsługiwanych przez PAIH rośnie, przede wszystkim w przemyśle i produkcji, ale również w dystrybucji. Duże centra globalnych firm napędzają rynek e-commerce w Europie - chcemy, żeby Polska była ważnym ogniwem w tym łańcuchu" - mówi Grzegorz Słomkowski, Członek Zarządu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.
Przy transakcji Globalway był wspierany przez firmę Querco Property: „Nasz klient postawił po raz kolejny nacisk nie tylko na wysokiej jakości powierzchnię, ale również jej położenie. Relacje wypracowane przy pierwszym projekcie i otwartość dewelopera Panattoni na potrzeby Najemcy spowodowały, że Globalway zdecydował się na Panattoni Park Tricity East IV. To doskonała lokalizacja, bo w bliskiej odległości znajduje się Port Gdański oraz głębokowodny terminal kontenerowy DCT Gdańsk, co znacząco ułatwia obsługę międzynarodowego transportu morskiego. Z drugiej strony blisko stąd do południowej obwodnicy Gdańska oraz trasy S7 i autostrady A1 (północ–południe), co otwiera drogę do ekspansji dla nowego Europejskiego Centrum Logistycznego firmy Globalway w kierunku Adriatyku” – komentuje Marek Kurzątkowski Property Negotiator z Querco Property.
Budowa centrum magazynowo-dystrybucyjnego dla Globalway rozpocznie się w trzecim kwartale bieżącego roku. Obiekt będzie certyfikowany w systemie BREEAM na poziomie „Very Good”. Zgodnie z najnowszymi standardami wdrożonymi przez Panattoni, magazyn zyska szklano-aluminiowe fasady w części biurowej, nowy układ kolorystyczny oraz więcej zieleni.
Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
Deweloperzy nie nadążają za popytem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.