Panattoni z największą umową najmu w tym roku – ponad 140 000 m kw. w Bydgoszczy
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, zrealizuje kolejną, dużą inwestycję dla branży e-commerce. W Bydgoszczy powstanie obiekt typu BTS o powierzchni 140 000 m kw. dla wiodącej w Europie platformy internetowej – Zalando. To pierwsza bezpośrednia realizacja Panattoni w Europie dla tej firmy i jednocześnie największa umowa najmu zawarta w tym roku. Inwestycja przejdzie certyfikację BREEAM na poziomie „Excellent”, a jej zakończenie planowane jest na drugi kwartał 2023 r.
Panattoni z tuzami e-commerce. Powierzchnie realizowane na potrzeby dynamicznie rosnącego sektora e-commerce stanowią blisko jedną trzecią wszystkich realizowanych przez Panattoni. Teraz deweloper rozpoczął współpracę z Zalando, wiodącą europejską platformą modową i lifestyle’ową.
- „Popyt na powierzchnie dedykowane sektorowi e-commerce jest olbrzymi, bo szybko rośnie liczba klientów różnych platform zakupowych. W ubiegłym roku w Europie było 480,9 mln użytkowników handlu elektronicznego. Przewiduje się, że do końca tego roku, liczba ta wzrośnie do 507 mln. Nowe obiekty pod e-commerce nie tylko muszą obsłużyć rosnący wolumen zamówień, ale wymagają też wyższej jakości oraz przystosowania do prac większej liczby osób. Ich projektowanie powinno też uwzględnić nowe wydajne systemy magazynowania, pakowania i zwrotów, jak również niezbędną infrastrukturę budowlaną potrzebną do przyjęcia nowych technologii stosowanych przez przemysł” – wyjaśnia Mathieu Giguere, Managing Director działu European Cross Border Team w Panattoni.
Budowa nowego centrum logistycznego Zalando w Bydgoszczy ruszy z początkiem nowego roku, a jej zakończenie planowane jest na drugi kwartał 2023 r. W ramach inwestycji powstanie ponad 140 000 m kw. nowoczesnej powierzchni logistycznej oraz biurowej – budynek biurowy będzie miał przy tym aż trzy kondygnacje. Powstanie też łącznik pomiędzy halą magazynową i obiektem dla kierowców, a także place manewrowe, drogi i parkingi. Zatrudnienie znajdzie tu docelowo do 3,5 tysiąca osób.
Z Bydgoszczy w świat. Wybór Bydgoszczy na inwestycję nie był przypadkowy. W ten sposób Zalando chce poszerzyć swoją przyszłą sieć logistyczną w Europie, ponieważ nowe centrum ma obsługiwać zarówno klientów z Polski, jak i sąsiednich krajów w ramach klubu zakupowego Zalando Lounge. Położenie w pobliżu innych obiektów przedsiębiorstwa w Polsce ma z kolei zwiększyć synergię w działalności firmy i dać jej nowe możliwości rozwoju.
Atutem stolicy województwa kujawsko-pomorskiego okazał się też potencjał pracowniczy regionu oraz dobra infrastruktura. Ponadto leży na ważnym szlaku z Warszawy do Szczecina (droga S10) oraz w bezpośrednim sąsiedztwie drogi S5, która połączy Bydgoszcz z Olsztynem i autostradą A1 oraz Poznaniem i Wrocławiem z drugiej strony. Ulokowana przy ul. Hutniczej inwestycja Panattoni dla Zalando znajdzie się w niedalekiej odległości od obwodnicy miasta, drogi krajowej nr 80 oraz węzła z drogą ekspresową S10.
Inwestycja przejdzie certyfikację w systemie BREEAM na poziomie „Excellent”. Rozwiązania proekologiczne obejmą m.in. wzmocnioną izolację termiczną budynków, stacje ładowania samochodów elektrycznych, gromadzenie i redystrybucję wody deszczowej, inteligentne systemy zarządzania, zieleń, strefy wypoczynkowe oraz inne udogodnienia poprawiające dobrostan przyszłych użytkowników.
Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
Deweloperzy nie nadążają za popytem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku
Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.