Komunikaty PR

Pasja i otwartość na nowe technologie. Dobre praktyki agentów nieruchomości

2021-12-14  |  10:00
Biuro prasowe

Co trzeci Polak przynajmniej raz w życiu skorzystał z usług agenta nieruchomości. Niemal 65% z nich pozytywnie ocenia to doświadczenie, a co drugi zamierza zasięgnąć porady specjalisty również w przyszłości. Jakie wartości są kluczowe w owocnej współpracy z agentem? Zdaniem przedstawicieli branży to przede wszystkim uczciwość i szacunek do klienta, dobre zrozumienie jego potrzeb, a także elastyczność i adaptowanie się do dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości, w tym oferowanie najnowszych rozwiązań technologicznych.

Przedstawiciele najlepszych biur nieruchomości w Polsce, wyłonionych przez serwis Otodom w ramach konkursu Lider Nieruchomości Otodom 2020, podzielili się najlepszymi praktykami, które mają wpływ na postrzeganie tego sektora przez Polaków. Jak pokazują wyniki badania „Wizerunek pośrednika nieruchomości” zrealizowanego w październiku 2021 r. przez agencję badawczą IQS, dzielenie się wiedzą i kompetencjami, które stają się wyznacznikiem dla branży, ma realne przełożenie na opinię o jej przedstawicielach. W tym roku co drugi Polak zadeklarował, że pozytywnie ocenia agentów nieruchomości. To niemal dwa razy więcej w porównaniu do 2017 r., kiedy takie zdanie wyraziło jedynie 24% ankietowanych.[1]

Co zatem wpłynęło na poprawę wyników i jakie wartości decydują dziś o sukcesie w branży?

Prawdziwe partnerstwo

Przedstawiciele branży twierdzą, że podstawą w codziennej pracy agentów nieruchomości jest uczciwość i transparentność zarówno wobec klientów, jak i konkurencji. Niemniej istotnymi kwestiami okazują się umiejętność zakomunikowania „niewygodnych” z perspektywy kupującego informacji, ale też stałe utrzymywanie kontaktu.

- W profesjonalizm zawsze warto jest inwestować. Na rynku nieruchomości w grę wchodzą olbrzymie pieniądze i wielkie emocje. Te dwie rzeczy powodują, że nawet najmniejszy błąd może zaważyć o losach transakcji. Tylko profesjonalne przygotowanie i najwyższa jakość da klientowi poczucie spokoju – mówi Jakub Kawa z agencji Galeria Nieruchomości w Gdańsku.

Inwestycje i rozwój napędzają klienci

Polacy są coraz bardziej świadomi swoich oczekiwań wobec tego typu współpracy, zwłaszcza gdy w przeszłości korzystali już z usług agenta. Na co zwracają szczególną uwagę? Dla 91% osób ważny jest czas na podjęcie decyzji, bez nacisku ze strony pośrednika. 90% osób oczekuje, że agent zweryfikuje status prawny nieruchomości. Istotne są także pomoc w znalezieniu nieruchomości zgodnej z preferencjami i bezpieczeństwo transakcji (90%), jak też szeroki wybór ofert i pomoc w negocjacji najkorzystniejszej ceny (89%). Mając tę świadomość, agenci inwestują w profesjonalizację zarówno stosowanych procedur, jak i narzędzi. Branża nieruchomości jest bardzo dynamiczna. Szybko zmieniające się trendy weryfikują również potrzeby klientów. By dotrzymać im kroku, agenci muszą stale monitorować rynek.

– Profesjonalny agent stawia na partnerską relację z klientami. Nie uda się jej zbudować bez uczciwości i transparentności. Przepis na sukces? Słuchać i zrozumieć czego klient potrzebuje. Równolegle dbać o ciągły rozwój kompetencji – rynek się zmienia, bez aktualizacji swojej wiedzy z różnych obszarów od ekonomii po prawo czy architekturę , agent nie będzie prawdziwym partnerem dla klienta – dodaje Jakub Kawa.

Osoby korzystające z usług pośredników nie potrzebują bowiem pomocy w tym, co mogłyby zrobić samodzielnie. Oczekują od specjalistów doskonałej znajomości branży i wyczucia rynku, które świadczą o wysokich standardach ich pracy. W tym zawodzie równie ważne jak doświadczenie i wiedza są kompetencje miękkie. Zdecydowana większość agentów potwierdza, że kluczowa jest elastyczność – umiejętność dopasowania się do zmieniającej się sytuacji, ale też do charakteru i preferowanego sposobu współpracy klienta. Kolejnymi są otwartość oraz zrozumienie dla różnorodnych potrzeb i oczekiwań, które wymaga wyjścia poza schematyczne działanie.

– Dostrzegamy, jak szybko branża nieruchomości w Polsce się rozwija. To wymaga od osób zajmujących się pośrednictwem bardzo rzetelnej wiedzy, ciągłej inwestycji w rozwój swoich kompetencji oraz otwartości na zmiany. Wszystkim nam zależy na tym, żeby branża profesjonalizowała się. Między innymi taki cel przyświecał zainicjowaniu konkursu Lider Nieruchomości Otodom – podkreśla Anna Michałkiewicz, koordynator projektu Lider Nieruchomości, Otodom. – Jak widać, ciężka praca każdego z nas procentuje – coraz więcej Polaków docenia pracę agentów nieruchomości. Jednak nie spoczywamy na laurach. Razem z przedstawicielami branży zbieramy najlepsze doświadczenia, które pozwolą nam wypracować katalog dobrych praktyk. To nasza nowa inicjatywa, która pozwoli nam wspólnie zebrać wykaz najlepszych zasad, które będą stanowiły rodzaj drogowskazu dla całej branży.

Technologiczne szanse i wyzwania

Błyskawiczny rozwój technologii i dostęp do zaawansowanych narzędzi zmienia branżę pośrednictwa nieruchomości. Rozwiązania takie jak wirtualny spacer 3D czy certyfikat najemcy to „must have” dla topowych agencji nieruchomości. Trend potwierdzają wyniki raportu „Wizerunek pośrednika nieruchomości”. Z pierwszego z nich chciałoby skorzystać aż 73% osób, a 61% oczekuje, że to rozwiązanie powinien oferować profesjonalny agent nieruchomości. Z kolei agenci zwracają uwagę, że tak dynamiczny postęp w obszarze technologii ma dwa oblicza. Z jednej strony korzystanie z nowoczesnych narzędzi jest bardzo ważne – usprawnia współpracę z klientem i ułatwia analizę ofert czy zawieranie transakcji. Nie można jednak zapomnieć, że dobrego agenta-profesjonalisty nie zastąpią urządzenia czy aplikacje.

[1] Badanie „Wizerunek zawodu pośrednika nieruchomości” Otodom, 2017 r.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek Biuro prasowe
2025-07-23 | 13:10

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie.
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dalsze prace nad uproszczeniami we wspólnej polityce rolnej. Celem jest ich wejście w życie w styczniu 2026 roku

Przed przerwą wakacyjną w Parlamencie Europejskim rozpoczęły się prace nad ogłoszonym w maju kolejnym Omnibusem – pakietem uproszczeń istotnym z punktu widzenia rolników. Chodzi m.in. o uproszczenie pewnych obowiązków w sprawozdawczości, ułatwienia dla drobnych rolników czy ograniczenie kontroli. Zdaniem europosłanki PO propozycje KE to przykład wsłuchiwania się w postulaty rolników, co jest potrzebne także przy kształtowaniu wspólnej polityki rolnej.

Finanse

Zdecydowane odbicie w liczbie ofert pracy dla programistów. Wynagrodzenia rosną, ale nie wrócą na dotychczasowe poziomy

Po 2,5 roku perturbacji na rynek pracy w branży IT wracają wzrosty. Jak wynika z danych JustJoin.IT, w I połowie tego roku na tym portalu odnotowano blisko 70-proc. wzrost liczby ofert pracy w porównaniu do sytuacji sprzed roku. W górę idą także płace, chociaż eksperci wskazują, że dynamika nie jest tak wysoka jak kilka lat temu. Wciąż trudności ze znalezieniem pracy mają pracownicy dopiero zaczynający karierę w branży.

Konsument

Dobrobyt Polski uzależniony od wiedzy społeczeństwa o ekonomii i finansach. Takiej edukacji wciąż za mało jest w szkołach

Ostatnie badania wskazują na pewną poprawę w świadomości ekonomicznej Polaków, zwłaszcza na temat konieczności oszczędzania. Jednak w zakresie inwestowania i dostępnych do tego narzędzi oraz systemu podatkowego wciąż są poważne deficyty w wiedzy. Polacy mają świadomość, że podnoszenie swoich kompetencji pozytywnie wpłynie na ich budżety domowe, ale mało się mówi o tym, że od tego zależy też przyszły dobrobyt kraju. Dlatego też edukacja finansowa i ekonomiczna powinna się wkrótce stać elementem nauczania na jak najwcześniejszym etapie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.