Komunikaty PR

Pasja i otwartość na nowe technologie. Dobre praktyki agentów nieruchomości

2021-12-14  |  10:00
Biuro prasowe

Co trzeci Polak przynajmniej raz w życiu skorzystał z usług agenta nieruchomości. Niemal 65% z nich pozytywnie ocenia to doświadczenie, a co drugi zamierza zasięgnąć porady specjalisty również w przyszłości. Jakie wartości są kluczowe w owocnej współpracy z agentem? Zdaniem przedstawicieli branży to przede wszystkim uczciwość i szacunek do klienta, dobre zrozumienie jego potrzeb, a także elastyczność i adaptowanie się do dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości, w tym oferowanie najnowszych rozwiązań technologicznych.

Przedstawiciele najlepszych biur nieruchomości w Polsce, wyłonionych przez serwis Otodom w ramach konkursu Lider Nieruchomości Otodom 2020, podzielili się najlepszymi praktykami, które mają wpływ na postrzeganie tego sektora przez Polaków. Jak pokazują wyniki badania „Wizerunek pośrednika nieruchomości” zrealizowanego w październiku 2021 r. przez agencję badawczą IQS, dzielenie się wiedzą i kompetencjami, które stają się wyznacznikiem dla branży, ma realne przełożenie na opinię o jej przedstawicielach. W tym roku co drugi Polak zadeklarował, że pozytywnie ocenia agentów nieruchomości. To niemal dwa razy więcej w porównaniu do 2017 r., kiedy takie zdanie wyraziło jedynie 24% ankietowanych.[1]

Co zatem wpłynęło na poprawę wyników i jakie wartości decydują dziś o sukcesie w branży?

Prawdziwe partnerstwo

Przedstawiciele branży twierdzą, że podstawą w codziennej pracy agentów nieruchomości jest uczciwość i transparentność zarówno wobec klientów, jak i konkurencji. Niemniej istotnymi kwestiami okazują się umiejętność zakomunikowania „niewygodnych” z perspektywy kupującego informacji, ale też stałe utrzymywanie kontaktu.

- W profesjonalizm zawsze warto jest inwestować. Na rynku nieruchomości w grę wchodzą olbrzymie pieniądze i wielkie emocje. Te dwie rzeczy powodują, że nawet najmniejszy błąd może zaważyć o losach transakcji. Tylko profesjonalne przygotowanie i najwyższa jakość da klientowi poczucie spokoju – mówi Jakub Kawa z agencji Galeria Nieruchomości w Gdańsku.

Inwestycje i rozwój napędzają klienci

Polacy są coraz bardziej świadomi swoich oczekiwań wobec tego typu współpracy, zwłaszcza gdy w przeszłości korzystali już z usług agenta. Na co zwracają szczególną uwagę? Dla 91% osób ważny jest czas na podjęcie decyzji, bez nacisku ze strony pośrednika. 90% osób oczekuje, że agent zweryfikuje status prawny nieruchomości. Istotne są także pomoc w znalezieniu nieruchomości zgodnej z preferencjami i bezpieczeństwo transakcji (90%), jak też szeroki wybór ofert i pomoc w negocjacji najkorzystniejszej ceny (89%). Mając tę świadomość, agenci inwestują w profesjonalizację zarówno stosowanych procedur, jak i narzędzi. Branża nieruchomości jest bardzo dynamiczna. Szybko zmieniające się trendy weryfikują również potrzeby klientów. By dotrzymać im kroku, agenci muszą stale monitorować rynek.

– Profesjonalny agent stawia na partnerską relację z klientami. Nie uda się jej zbudować bez uczciwości i transparentności. Przepis na sukces? Słuchać i zrozumieć czego klient potrzebuje. Równolegle dbać o ciągły rozwój kompetencji – rynek się zmienia, bez aktualizacji swojej wiedzy z różnych obszarów od ekonomii po prawo czy architekturę , agent nie będzie prawdziwym partnerem dla klienta – dodaje Jakub Kawa.

Osoby korzystające z usług pośredników nie potrzebują bowiem pomocy w tym, co mogłyby zrobić samodzielnie. Oczekują od specjalistów doskonałej znajomości branży i wyczucia rynku, które świadczą o wysokich standardach ich pracy. W tym zawodzie równie ważne jak doświadczenie i wiedza są kompetencje miękkie. Zdecydowana większość agentów potwierdza, że kluczowa jest elastyczność – umiejętność dopasowania się do zmieniającej się sytuacji, ale też do charakteru i preferowanego sposobu współpracy klienta. Kolejnymi są otwartość oraz zrozumienie dla różnorodnych potrzeb i oczekiwań, które wymaga wyjścia poza schematyczne działanie.

– Dostrzegamy, jak szybko branża nieruchomości w Polsce się rozwija. To wymaga od osób zajmujących się pośrednictwem bardzo rzetelnej wiedzy, ciągłej inwestycji w rozwój swoich kompetencji oraz otwartości na zmiany. Wszystkim nam zależy na tym, żeby branża profesjonalizowała się. Między innymi taki cel przyświecał zainicjowaniu konkursu Lider Nieruchomości Otodom – podkreśla Anna Michałkiewicz, koordynator projektu Lider Nieruchomości, Otodom. – Jak widać, ciężka praca każdego z nas procentuje – coraz więcej Polaków docenia pracę agentów nieruchomości. Jednak nie spoczywamy na laurach. Razem z przedstawicielami branży zbieramy najlepsze doświadczenia, które pozwolą nam wypracować katalog dobrych praktyk. To nasza nowa inicjatywa, która pozwoli nam wspólnie zebrać wykaz najlepszych zasad, które będą stanowiły rodzaj drogowskazu dla całej branży.

Technologiczne szanse i wyzwania

Błyskawiczny rozwój technologii i dostęp do zaawansowanych narzędzi zmienia branżę pośrednictwa nieruchomości. Rozwiązania takie jak wirtualny spacer 3D czy certyfikat najemcy to „must have” dla topowych agencji nieruchomości. Trend potwierdzają wyniki raportu „Wizerunek pośrednika nieruchomości”. Z pierwszego z nich chciałoby skorzystać aż 73% osób, a 61% oczekuje, że to rozwiązanie powinien oferować profesjonalny agent nieruchomości. Z kolei agenci zwracają uwagę, że tak dynamiczny postęp w obszarze technologii ma dwa oblicza. Z jednej strony korzystanie z nowoczesnych narzędzi jest bardzo ważne – usprawnia współpracę z klientem i ułatwia analizę ofert czy zawieranie transakcji. Nie można jednak zapomnieć, że dobrego agenta-profesjonalisty nie zastąpią urządzenia czy aplikacje.

[1] Badanie „Wizerunek zawodu pośrednika nieruchomości” Otodom, 2017 r.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Dopłaty kredytowe, a wynajem mieszkania: będzie problem? Biuro prasowe
2024-07-26 | 11:00

Dopłaty kredytowe, a wynajem mieszkania: będzie problem?

Do tej pory Polacy mogli skorzystać z trzech programów dopłat kredytowych: Rodzina na Swoim, Mieszkanie dla Młodych oraz Bezpieczny Kredyt 2%. Na horyzoncie pojawia się program Kredyt
Nieruchomości CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland
2024-07-25 | 12:00

CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland

  Marka CCC kontynuuje współpracę z trzema centrami handlowymi z portfolio Greenman Poland – Nowymi Czyżynami w Krakowie, Nowymi Bielawami w Toruniu i Nową Górną w
Nieruchomości Warsaw office market in the process of adaptation
2024-07-25 | 01:00

Warsaw office market in the process of adaptation

Stable demand, low supply of new offices, and few vacancies—this briefly describes the current situation in the Warsaw market Just under 11 per cent of the office space resources in

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Trzynaście państw UE wytwarza już więcej energii z OZE niż z paliw kopalnych. Polska jeszcze nie, ale też bije rekordy w zielonej energii

30 do 27 proc. – tak wyglądał w UE w I połowie br. udział energii z odnawialnych źródeł versus z paliw kopalnych. To oznacza, że po raz pierwszy w historii mieliśmy na Starym Kontynencie więcej zielonej energii. Takim osiągnięciem może się już pochwalić prawie połowa państw członkowskich. W Polsce – po bardzo dynamicznym wzroście produkcji energii słonecznej – udział OZE sięga już ok. 30 proc., a węgla spada poniżej 60 proc. Mimo znaczących postępów w ostatnich dwóch latach wciąż wiele aspektów zielonej transformacji w kraju wymaga poprawy. Motywacją do przyspieszenia zmian są korzyści finansowe – na rachunkach za prąd – oraz środowiskowe.

Sport

Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby

Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.

Infrastruktura

Na budowę sieci światłowodowych w Polsce trafi z UE niespełna 7 mld zł. Inwestycje może jednak zahamować biurokracja

W Polsce światłowód ma już blisko połowa z 9,5 mln użytkowników internetu stacjonarnego, a ta technologia szybko zyskuje na popularności – w ubiegłym roku zwiększyła swój udział w rynku o 10 proc. – Środki unijne przeznaczone na dobudowanie sieci światłowodowych w Polsce to w tej chwili w sumie 6–7 mld zł – zauważa Jacek Wiśniewski, prezes zarządu Nexery. Jak wskazuje, w praktyce zagospodarowanie tych pieniędzy może być jednak problematyczne ze względu na biurokrację, brak koordynacji między różnymi urzędami i resortami oraz krótki czas, jaki pozostał na ich wydatkowanie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.