PepsiCo wybiera adres przy placu Konesera
Jeden z globalnych liderów branży spożywczej, PepsiCo, przenosi swoje biuro do inwestycji zrealizowanej przez Grupę Liebrecht & wooD w samym sercu Pragi-Północ. To już kolejna międzynarodowa firma, która zdecydowała się na prowadzenie swojej działalności w budynkach biurowych Monopol. Wśród wymienianych atutów obiektu dominują: lokalizacja, zaplecze usługowe oraz kreatywne otoczenie i niepowtarzalny klimat Placu Konesera.
PepsiCo Polska przenosi swoją siedzibę z warszawskiej Pragi-Południe na Pragę-Północ. Spółka wynajęła dwie kondygnacje o łącznej powierzchni 3 550 m2 w inwestycji Monopol przy placu Konesera. Proces przeprowadzki powinien zakończyć się w drugim kwartale 2022 r.
– Pracujemy od lat po prawej stronie Wisły. Wybór Pragi-Północ, jako lokalizacji dla naszej nowej siedziby, był naturalny. To dzielnica z wielkim potencjałem. Zapewnia doskonały transport publiczny, w tym metro, autobusy, tramwaje i kolej. Monopol to obiekt o historycznej, a jednocześnie nowoczesnej architekturze, znajdujący się w doskonałym otoczeniu biznesowym. Dzięki sąsiedztwu Centrum Praskiego Koneser dostępna jest bogata oferta gastronomiczna, usługowa, handlowa, a także kulturalna. Taka przestrzeń sprzyja rozwojowi, komfortowi i kreatywności pracowników, na czym nam szczególnie zależy – podkreśla Agata Shen, Dyrektor HR w PepsiCo Polska.
Inwestycja Liebrecht & wooD składa się z dwóch pięciopiętrowych budynków biurowych, połączonych ze sobą garażem podziemnym. Obiekt o powierzchni 22 000 m2 został oddany do użytku w kwietniu 2021 r. Położony jest na terenie byłej zabytkowej fabryki wódek, bezpośrednio przy Centrum Praskim Koneser. Projekt zrealizowano zgodnie z zasadami zrównoważonego budownictwa, czego potwierdzeniem jest otrzymanie certyfikatów BREEAM Interim na poziomie Excellent.
– Praga ma swój niepowtarzalny, industrialny klimat, który ma swoje odbicie w naszej najnowszej inwestycji. Przepiękna, ceglana fasada budynków obiektu nawiązuje do architektury Centrum Praskiego Koneser i historycznych zabudowań. Unikalny charakter i potencjał tego miejsca doceniają międzynarodowe firmy, które poszukują nietuzinkowych lokalizacji – zaznacza Magdalena Bartkiewicz-Podoba, CEO Liebrecht & wooD Poland.
Wśród nich znajdują się m.in.: Grupa WPP, Spaces i Raiffeisen Bank International AG. Za najem powierzchni dla PepsiCo Polska odpowiedzialni byli doradcy z Colliers.
– Firma PepsiCo w trakcie realizacji transakcji wykazała się ogromnym wyczuciem rynku i gotowością dostosowania się do zmieniającego się świata w kontekście środowiska pracy. Decyzja o relokacji głównego biura firmy połączona ze sprzedażą nieruchomości przy ul. Zamoyskiego w Warszawie idealnie wpisała się w dynamikę rynku zarówno pod względem najmu powierzchni biurowych, jak i boomu na rynku gruntów inwestycyjnych. Jestem przekonany, że wybór biurowca przy Placu Konesera oraz wprowadzenie elastycznego modelu pracy w ramach programu „Work that Works” zaowocują samymi korzyściami, a nowe biuro PepsiCo będzie miejscem, za którym się tęskni, gdy nas w nim nie ma – mówi Michał Proński, Associate Director w Dziale Powierzchni Biurowych w Colliers.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.