Pierwsze w Polsce badanie wśród mieszkańców prywatnych akademików
ZDJĘCIA: https://wetransfer.com/downloads/493abe603bea42d96845f78a3b52929920220128075743/49d2679e310c675f446e83297b62642820220128075809/6e16bd
Spółka Silver Rock podsumowuje pierwszy pełny rok działalności prywatnego akademika Collegia w Gdańsku. Końcówka drugiego semestru wynajmowania apartamentów w domu studenckim, to doskonały czas na analizę opinii jego mieszkańców, w odniesieniu do rozwijającej się branży prywatnych akademików. Wyniki pozwalają również na analizę potencjału tego segmentu rynku w obszarze Trójmiasta.
Collegia to jeden z pierwszych projektów realizujący budowę prywatnego akademika w Polsce. Projekt Collegia docelowo zakłada stworzenie sieci domów studenckich w największych ośrodkach akademickich w Polsce. Rok działalności obchodzi właśnie obiekt zlokalizowany w Gdańsku przy ulicy Sobieskiego 13, znajdujący się w bezpośrednim sąsiedztwie dwóch prestiżowych uczelni - Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego i Politechniki Gdańskiej.
Spółka Silver Rock, będąca właścicielem marki Collegia, realizuje swoje obiekty w podwyższonym standardzie wykończenia, adresując swoją ofertę do rezydentów, dla których ważna jest nie tylko dogodna lokalizacja, ale również odpowiedni komfort życia, czy dodatkowa infrastruktura towarzysząca w obiekcie. Standardowe apartamenty w Collegii mają powierzchnię od 21 do 29m2, a dwuosobowe studia mieszkalne posiadają metraż nawet 36-46m2. Wśród udogodnień jest 6 pomieszczeń do nauki, 7 pokoi do integracji, w których znajdują się wygodne meble, stoły do gry w ping-ponga i piłkarzyki, konsole do gier, gry planszowe i wiele innych elementów pozwalających na miłe spędzanie czasu w gronie znajomych.
Ponadto w budynku mieści się profesjonalnie wyposażona siłownia, wytłumiona sala muzyczna z instrumentami, wielostanowiskowy parking dla rowerów i samochodów oraz rozległa strefa gastronomiczna przygotowująca się do otwarcia.
Ankietowe badanie wśród naszych mieszkańców przeprowadziliśmy po raz pierwszy, dlatego z niecierpliwością czekaliśmy na wyniki – mówi Karol Wojtas, członek zarządu spółki Silver Rock. Celem sondażu było przede wszystkim poznanie opinii, oczekiwań i ogólnego poziomu satysfakcji naszych mieszkańców. Wyniki ankiet pokazały, że Akademik Collegia zdecydowanie zdał egzamin i dobrze odpowiada na zapotrzebowanie rezydentów. Cieszymy się, że mogliśmy stworzyć dla studentów ciekawą przestrzeń o zupełnie innym standardzie niż te, które były dla nich dostępne do tej pory.
Badanie przeprowadzono na grupie niemal 200 rezydentów. Wśród najważniejszych czynników decydujących o wyborze Collegii, jako miejsca zamieszkania, rezydenci wskazywali przede wszystkim dogodną lokalizację (prawie 50%) i wysoki standard (ok. 35%), a nawet atrakcyjność cenową oferowanych pokoi. Wśród największych atutów obiektu aż 80% respondentów wymieniło przestrzenie wspólne: wyciszone studyroomy, bogato wyposażone playroomy, profesjonalną salę fitness oraz musicroom.
Wyniki badań pozwalają stwierdzić, że nasi mieszkańcy cenią sobie przede wszystkim prywatność, ciszę i komfort – mówi Karol Wojtas. Ponadto, mają oni możliwość regularnego dbania o kondycję fizyczną oraz realizowania swoich pasji, a wszystko to bez konieczności opuszczania miejsca zamieszkania. Nie bez znaczenia jest dla nich również aspekt integracyjny - ponad połowa respondentów zadeklarowała, że po zamieszkaniu w Collegii ich sieć kontaktów znacznie się powiększyła. Warto zaznaczyć, że nierzadko są to znajomości międzywydziałowe, międzyuczelniane, a nawet międzynarodowe, które są dobrą inwestycją w przyszłość. Cieszymy się, że mogliśmy stworzyć przyjemne dla młodych ludzi miejsce, gdzie w najlepszym okresie życia mogą komfortowo mieszkać i na miejscu korzystać z wszelkich oferowanych udogodnień, skupiając się na nauce i poszerzaniu swoich horyzontów jednocześnie.
Badanie wykazało również, że rezydentami Akademika Collegia są studenci różnych wydziałów Politechniki Gdańskiej, Uniwersytetu Medycznego i innych. W Collegii zamieszkuje spora grupa studentów medycyny oraz kierunków technicznych, jak informatyka i telekomunikacja, automatyka, budownictwo czy architektura, uważanych powszechnie za najbardziej prestiżowe i pożądane studia w Polsce. Interesująca jest deklaracja o pozostaniu w Trójmieście po zakończeniu studiów u niemal połowy pytanych.
__
Silver Rock - spółka założona w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby społeczeństwa. Od wielu lat tworzy innowacyjne projekty w sektorze nieruchomości komercyjnych, umiejętnie łącząc funkcjonalność i estetykę z wiedzą technologiczną i trendami współczesnej architektury, optymalnych ekonomicznie. Przez wieloletni okres swojej działalności w innowacyjnych projektach na rynku amerykańskim spółka przeniosła swój kapitał na rynek polski, gdzie stale poszerza obszary swojej działalności. Silver Rock kompleksowo tworzy inwestycje pamiętając o zasadach zrównoważonego rozwoju i potrzebach społeczności w długiej perspektywie. Obecnie Silver Rock Investment wdraża w Polsce innowacyjne rozwiązania przede wszystkim w sektorze akademików.

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych
W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.
Transport
Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.
Prawo
70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.