Komunikaty PR

Pierwsze w Polsce badanie wśród mieszkańców prywatnych akademików

2022-01-28  |  09:13
Biuro prasowe

ZDJĘCIA: https://wetransfer.com/downloads/493abe603bea42d96845f78a3b52929920220128075743/49d2679e310c675f446e83297b62642820220128075809/6e16bd

 

Spółka Silver Rock  podsumowuje pierwszy pełny rok działalności prywatnego akademika Collegia w Gdańsku. Końcówka drugiego semestru wynajmowania apartamentów w domu studenckim, to doskonały czas na analizę opinii jego mieszkańców, w odniesieniu do rozwijającej się branży  prywatnych akademików. Wyniki pozwalają również na analizę potencjału tego segmentu rynku w obszarze Trójmiasta.

 

Collegia to jeden z pierwszych projektów realizujący budowę prywatnego akademika w Polsce. Projekt Collegia docelowo zakłada stworzenie sieci domów studenckich w największych ośrodkach akademickich w Polsce. Rok działalności obchodzi właśnie obiekt zlokalizowany w Gdańsku przy ulicy Sobieskiego 13, znajdujący się w bezpośrednim sąsiedztwie dwóch prestiżowych uczelni - Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego i Politechniki Gdańskiej.

 

Spółka Silver Rock, będąca właścicielem marki Collegia, realizuje swoje obiekty w podwyższonym standardzie wykończenia, adresując swoją ofertę do rezydentów, dla których ważna jest nie tylko dogodna lokalizacja, ale również odpowiedni komfort życia, czy dodatkowa infrastruktura towarzysząca w obiekcie. Standardowe apartamenty w Collegii mają powierzchnię od 21 do 29m2, a dwuosobowe studia mieszkalne posiadają metraż nawet 36-46m2. Wśród udogodnień jest 6 pomieszczeń do nauki, 7 pokoi do integracji, w których znajdują się wygodne meble, stoły do gry w ping-ponga i piłkarzyki, konsole do gier, gry planszowe i wiele innych elementów pozwalających na miłe spędzanie czasu w gronie znajomych.

 

Ponadto w budynku mieści się profesjonalnie wyposażona siłownia, wytłumiona sala muzyczna z instrumentami, wielostanowiskowy parking dla rowerów i samochodów oraz rozległa strefa gastronomiczna przygotowująca się do otwarcia.

Ankietowe badanie wśród naszych mieszkańców przeprowadziliśmy po raz pierwszy, dlatego z niecierpliwością czekaliśmy na wyniki – mówi Karol Wojtas, członek zarządu spółki Silver Rock. Celem sondażu było przede wszystkim poznanie opinii, oczekiwań i ogólnego poziomu satysfakcji naszych mieszkańców. Wyniki ankiet pokazały, że Akademik Collegia zdecydowanie zdał egzamin i dobrze odpowiada na zapotrzebowanie rezydentów. Cieszymy się, że mogliśmy stworzyć dla studentów ciekawą przestrzeń o zupełnie innym standardzie niż te, które były dla nich dostępne do tej pory.

 

Badanie przeprowadzono na grupie niemal 200 rezydentów. Wśród najważniejszych czynników decydujących o wyborze Collegii, jako miejsca zamieszkania, rezydenci wskazywali przede wszystkim dogodną lokalizację (prawie 50%) i wysoki standard (ok. 35%), a nawet atrakcyjność cenową oferowanych pokoi. Wśród największych atutów obiektu aż 80% respondentów wymieniło przestrzenie wspólne: wyciszone studyroomy, bogato wyposażone playroomy, profesjonalną salę fitness oraz musicroom.

 

Wyniki badań pozwalają stwierdzić, że nasi mieszkańcy cenią sobie przede wszystkim prywatność, ciszę i komfort – mówi Karol Wojtas. Ponadto, mają oni możliwość regularnego dbania o kondycję fizyczną oraz realizowania swoich pasji, a wszystko to bez konieczności opuszczania miejsca zamieszkania. Nie bez znaczenia jest dla nich również aspekt integracyjny -  ponad połowa respondentów zadeklarowała, że po zamieszkaniu w Collegii ich sieć kontaktów znacznie się powiększyła. Warto zaznaczyć, że nierzadko są to znajomości międzywydziałowe, międzyuczelniane, a nawet międzynarodowe, które są dobrą inwestycją w przyszłość. Cieszymy się, że mogliśmy stworzyć  przyjemne dla młodych ludzi miejsce, gdzie w najlepszym okresie życia mogą komfortowo mieszkać i na miejscu korzystać z wszelkich oferowanych udogodnień, skupiając się na nauce i poszerzaniu swoich horyzontów jednocześnie.

 

Badanie wykazało również, że rezydentami Akademika Collegia są studenci różnych wydziałów Politechniki Gdańskiej, Uniwersytetu Medycznego i innych. W Collegii zamieszkuje spora grupa studentów medycyny oraz kierunków technicznych, jak informatyka i telekomunikacja, automatyka, budownictwo czy architektura, uważanych powszechnie za najbardziej prestiżowe i pożądane studia w Polsce. Interesująca jest deklaracja o pozostaniu w Trójmieście po zakończeniu studiów u niemal połowy pytanych.

__

Silver Rock - spółka założona w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby społeczeństwa. Od wielu lat tworzy innowacyjne projekty w sektorze nieruchomości komercyjnych, umiejętnie łącząc funkcjonalność i estetykę z wiedzą technologiczną i trendami współczesnej architektury, optymalnych ekonomicznie. Przez wieloletni okres swojej działalności w innowacyjnych projektach na rynku amerykańskim spółka  przeniosła swój kapitał na rynek polski, gdzie stale poszerza obszary swojej działalności. Silver Rock kompleksowo tworzy inwestycje pamiętając o zasadach zrównoważonego rozwoju i potrzebach społeczności w długiej perspektywie. Obecnie Silver Rock Investment wdraża w Polsce innowacyjne rozwiązania przede wszystkim w sektorze akademików.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek Biuro prasowe
2025-07-23 | 13:10

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie.
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych

W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.

Transport

Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.

Prawo

70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.