Komunikaty PR

Plany remontowe Polaków – kim są planujący remonty i co będzie remontowane?

2020-07-29  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marketing
PMR

Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Do pobrania Pakiet PR ( 0.57 MB )

Co roku część Polaków świadomie rezygnuje z planów wakacyjnych, by zająć się pracami remontowymi w swoich mieszkaniach i domach. Część woli tego rodzaju prace od razu zlecić na zewnątrz – wynajmując ekipę remontowo- budowlaną. Realizowane działania mają na celu zarówno podniesienie standardu technicznego,  estetycznych walorów zamieszkiwanej przestrzeni, jak i uzyskanie wyższego komfortu przebywania we własnej nieruchomości. Remont wiąże się jednak zazwyczaj z poważnym wyzwaniem finansowym i organizacyjnym dla całego gospodarstwa domowego. Dlatego znaczniej częściej jest on efektem realizacji przemyślanego planu, niż spontanicznego działania. A jak wyglądają te plany na najbliższe dwa lata?

 

Potrzeby remontowe vs plany remontowe

Wiele osób dostrzega bieżącą potrzebę remontową w swoim mieszkaniu/domu. Z różnych względów nie wszyscy zaspokoją ją w najbliższej przyszłości. Większość Polaków zamierza podjąć jednak działania mające na celu zmianę tej sytuacji na lepsze. W ciągu najbliższych dwóch lat 57% Polaków, których lokal wymaga remontu, planuje takie przedsięwzięcie. Zdecydowana większość z nich przyjęła horyzont czasowy na najbliższy rok. Tylko nieco ponad 30% spośród planujących remont wyznaczyło sobie na to więcej czasu – od 1 roku do 2 lat.

 

Plany przeprowadzenia remontu w ciągu najbliższych dwóch lat – lokal wymaga remontu

 

<wykres>

 

W grupie osób, których lokal wymaga remontu, sytuacja jest dosyć mocno wewnętrznie zróżnicowana w zależności od szczegółowej charakterystyki respondentów. Przykładowo wśród  osób dysponujących miesięcznym dochodem netto per capita w wysokości 2-3 tys. zł aż 94% ankietowanych planuje przeprowadzenie remontu w ciągu dwóch najbliższych lat. Z kolei mieszkańcy najmniejszych miast (poniżej 20 tys. mieszkańców) pomimo istniejących potrzeb remontowych, najrzadziej zgłaszali plany remontowe. Remontów nie planuje tam 72% badanych. Jeśli chodzi o rozkład wiekowy, to najniższy odsetek planujących remont w perspektywie najbliższych dwóch lat (48%) stwierdzono w najstarszej grupie (powyżej 55 lat).

 

Chęci i możliwości a plany remontowe

Jeszcze większa grupa Polaków zamieszkuje lokale, w których remont nie jest koniecznością. Nie oznacza to bynajmniej, iż w najbliższym czasie nie będą prowadzone w nich żadne prace remontowe. Istnieje zauważalna grupa osób, która snuje i zamierza wcielić w życie plany remontowe, nie wynikające wprost ze stanu technicznego, ale z chęci poprawienia komfortu, walorów estetycznych zamieszkiwanej nieruchomości, bądź podniesienia jej funkcjonalności np. w związku ze zmianą stanu osobowego/wiekowego zamieszkujących ją domowników.  

 

Plany przeprowadzenia remontu w ciągu najbliższych dwóch lat – lokal nie wymaga remontu 

 

<wykres>

 

W naturalny sposób odsetek planujących remont w lokalu, gdzie takie działanie nie jest koniecznością, będzie niższy. W najbliższych 2 latach około 23% Polaków zamieszkujących lokal niewymagający remontu i tak planuje takie działanie. Najwyższą skłonność do realizacji prac remontowych wykazują mieszkańcy największych miast (powyżej 500 tys. mieszkańców). Niemal jedna trzecia tego rodzaju respondentów zgłosiła takie zamiary. Nie jest do dla nich pilna kwestia, gdyż większość z nich wskazywała raczej na perspektywę 2-letnią niż 1-roczną. Do realizacji prac remontowych, które nie są wymuszone aktualnym stanem technicznym/standardem zamieszkiwanego lokalu nie garną się największe gospodarstwa domowe (powyżej 5 osób). Odsetek wskazań na istniejące plany remontowe w tej grupie sięgnął zaledwie 13%.

 

Remont wymuszony czy wymarzony – różne oczekiwania i wymagania

Plany remontowe mogą być wymuszone rzeczywistymi, realnymi potrzebami, wynikającymi wprost ze stanu zamieszkiwanego lokum,  bądź też efektem oczekiwań i możliwości skłaniających do upiększania otoczenia. Od tego, co stanowi genezę deklarowanych planów remontowych wiele zależy. Co potwierdziło badanie przeprowadzone przez PMR, obie grupy mają odmienne podejście do wielu kwestii, a to przełoży się na wiele konkretnych decyzji, które zostaną podjęte w przyszłości. Raport „Plany remontowe Polaków 2020”, do zapoznania z którym zachęcamy, uwzględnia najbardziej wyraziste różnice między tymi grupami, dzięki czemu powinien ułatwić nakreślenie sprofilowanej oferty trafiającej w  potrzeby każdej z nich.

 

Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie:  https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/

 

 

AUTOR
Marcin Uryga
Senior Analyst

KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com
Tel. +48 12 34 05 135

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Handel

Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.

Prawo

Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.