Komunikaty PR

Plany remontowe Polaków – kim są planujący remonty i co będzie remontowane?

2020-07-29  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marketing
PMR

Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Do pobrania Pakiet PR ( 0.57 MB )

Co roku część Polaków świadomie rezygnuje z planów wakacyjnych, by zająć się pracami remontowymi w swoich mieszkaniach i domach. Część woli tego rodzaju prace od razu zlecić na zewnątrz – wynajmując ekipę remontowo- budowlaną. Realizowane działania mają na celu zarówno podniesienie standardu technicznego,  estetycznych walorów zamieszkiwanej przestrzeni, jak i uzyskanie wyższego komfortu przebywania we własnej nieruchomości. Remont wiąże się jednak zazwyczaj z poważnym wyzwaniem finansowym i organizacyjnym dla całego gospodarstwa domowego. Dlatego znaczniej częściej jest on efektem realizacji przemyślanego planu, niż spontanicznego działania. A jak wyglądają te plany na najbliższe dwa lata?

 

Potrzeby remontowe vs plany remontowe

Wiele osób dostrzega bieżącą potrzebę remontową w swoim mieszkaniu/domu. Z różnych względów nie wszyscy zaspokoją ją w najbliższej przyszłości. Większość Polaków zamierza podjąć jednak działania mające na celu zmianę tej sytuacji na lepsze. W ciągu najbliższych dwóch lat 57% Polaków, których lokal wymaga remontu, planuje takie przedsięwzięcie. Zdecydowana większość z nich przyjęła horyzont czasowy na najbliższy rok. Tylko nieco ponad 30% spośród planujących remont wyznaczyło sobie na to więcej czasu – od 1 roku do 2 lat.

 

Plany przeprowadzenia remontu w ciągu najbliższych dwóch lat – lokal wymaga remontu

 

<wykres>

 

W grupie osób, których lokal wymaga remontu, sytuacja jest dosyć mocno wewnętrznie zróżnicowana w zależności od szczegółowej charakterystyki respondentów. Przykładowo wśród  osób dysponujących miesięcznym dochodem netto per capita w wysokości 2-3 tys. zł aż 94% ankietowanych planuje przeprowadzenie remontu w ciągu dwóch najbliższych lat. Z kolei mieszkańcy najmniejszych miast (poniżej 20 tys. mieszkańców) pomimo istniejących potrzeb remontowych, najrzadziej zgłaszali plany remontowe. Remontów nie planuje tam 72% badanych. Jeśli chodzi o rozkład wiekowy, to najniższy odsetek planujących remont w perspektywie najbliższych dwóch lat (48%) stwierdzono w najstarszej grupie (powyżej 55 lat).

 

Chęci i możliwości a plany remontowe

Jeszcze większa grupa Polaków zamieszkuje lokale, w których remont nie jest koniecznością. Nie oznacza to bynajmniej, iż w najbliższym czasie nie będą prowadzone w nich żadne prace remontowe. Istnieje zauważalna grupa osób, która snuje i zamierza wcielić w życie plany remontowe, nie wynikające wprost ze stanu technicznego, ale z chęci poprawienia komfortu, walorów estetycznych zamieszkiwanej nieruchomości, bądź podniesienia jej funkcjonalności np. w związku ze zmianą stanu osobowego/wiekowego zamieszkujących ją domowników.  

 

Plany przeprowadzenia remontu w ciągu najbliższych dwóch lat – lokal nie wymaga remontu 

 

<wykres>

 

W naturalny sposób odsetek planujących remont w lokalu, gdzie takie działanie nie jest koniecznością, będzie niższy. W najbliższych 2 latach około 23% Polaków zamieszkujących lokal niewymagający remontu i tak planuje takie działanie. Najwyższą skłonność do realizacji prac remontowych wykazują mieszkańcy największych miast (powyżej 500 tys. mieszkańców). Niemal jedna trzecia tego rodzaju respondentów zgłosiła takie zamiary. Nie jest do dla nich pilna kwestia, gdyż większość z nich wskazywała raczej na perspektywę 2-letnią niż 1-roczną. Do realizacji prac remontowych, które nie są wymuszone aktualnym stanem technicznym/standardem zamieszkiwanego lokalu nie garną się największe gospodarstwa domowe (powyżej 5 osób). Odsetek wskazań na istniejące plany remontowe w tej grupie sięgnął zaledwie 13%.

 

Remont wymuszony czy wymarzony – różne oczekiwania i wymagania

Plany remontowe mogą być wymuszone rzeczywistymi, realnymi potrzebami, wynikającymi wprost ze stanu zamieszkiwanego lokum,  bądź też efektem oczekiwań i możliwości skłaniających do upiększania otoczenia. Od tego, co stanowi genezę deklarowanych planów remontowych wiele zależy. Co potwierdziło badanie przeprowadzone przez PMR, obie grupy mają odmienne podejście do wielu kwestii, a to przełoży się na wiele konkretnych decyzji, które zostaną podjęte w przyszłości. Raport „Plany remontowe Polaków 2020”, do zapoznania z którym zachęcamy, uwzględnia najbardziej wyraziste różnice między tymi grupami, dzięki czemu powinien ułatwić nakreślenie sprofilowanej oferty trafiającej w  potrzeby każdej z nich.

 

Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie:  https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/

 

 

AUTOR
Marcin Uryga
Senior Analyst

KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com
Tel. +48 12 34 05 135

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia? Biuro prasowe
2024-08-01 | 12:40

Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia?

ZDJĘCIA: https://wetransfer.com/downloads/df5da596b95d2b7b77b8b6205a68ee9020240801065655/0a8a1ba96438821c06f4194c9a88cf6d20240801065757/c80605   Zmiany trendów w branży
Nieruchomości Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej
2024-08-01 | 10:00

Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej

Savills Investment Management (Savills IM), międzynarodowy menedżer inwestycyjny, podsumował wyniki Galerii Katowickiej w pierwszej połowie 2024 r. Wiodące centrum handlowo-rozrywkowe w
Nieruchomości Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe
2024-08-01 | 01:00

Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe

W których, projektach w pierwszej połowie tego roku deweloperzy sprzedali najwięcej mieszkań? Czym te inwestycje przyciągają kupujących? Co najbardziej zachęca nabywców, jakie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zmiany w ustawie wiatrakowej przełożą się na dodatkowe wpływy do budżetów gmin. Do 2030 roku sięgnąć mogą one 935 mln zł

Nowelizacja ustawy wiatrakowej, a szczególnie zmniejszenie wymaganej odległości farm od zabudowań, może zwiększyć potencjał polskiej energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie. Przychody z podatków od takich instalacji mogą wynieść w każdej z gmin nawet kilka milionów złotych rocznie. Na turbinach wiatrowych w gminie zyskają również sami mieszkańcy, ponieważ 10 proc. łącznej mocy zainstalowanej będzie możliwe do objęcia przez mieszkańców na zasadzie tzw. wirtualnego prosumenta. – Wokół energetyki wiatrowej krąży jednak wiele mitów. Konieczna jest edukacja społeczeństwa – podkreśla Anna Kosińska z Res Global Investment.

Problemy społeczne

Ukraińscy uchodźcy w Polsce mają coraz lepszy dostęp do opieki zdrowotnej. Większość z nich zgłasza się do lekarza z chorobami ostrymi

Uchodźcy z Ukrainy, którzy przebywają w Polsce, mają coraz lepszy dostęp do polskiego systemu opieki zdrowotnej i coraz lepiej rozumieją, jak się w nim poruszać. Większość z nich zgłasza się do lekarza z chorobami ostrymi, blisko co piąty korzysta z usług stomatologicznych, a wśród dzieci obserwowany jest wzrost poziomu wyszczepienia. Statystyki zebrane przez GUS i Światową Organizację Zdrowia pokazują też, że wyzwania, z którymi wciąż się mierzą – jak długie kolejki do specjalistów, duże koszty konsultacji i leczenia czy wysokie ceny leków – pokrywają się z tymi, z którymi boryka się również polskie społeczeństwo.

Ochrona środowiska

Średnie i małe firmy mogą mieć problem z gromadzeniem danych do raportów zrównoważonego rozwoju. Bez nich grozi im utrata partnerów biznesowych

Duże podmioty już w 2025 roku będą musiały opublikować swoje raporty zrównoważonego rozwoju w zgodzie z wymogami unijnej dyrektywy CSDR. To pociągnie za sobą zmiany w całym łańcuchu wartości i wpłynie również na MŚP. Ich więksi partnerzy biznesowi zaczną bowiem wymagać od nich dostarczania określonych danych – dotyczących m.in. ich emisji gazów cieplarnianych i wpływu na środowisko – aby móc je uwzględnić w swoich sprawozdaniach. – Mniejsze firmy, które są partnerami czy podwykonawcami dużych koncernów, będą musiały ten wymóg spełnić – podkreśla Dariusz Brzeziński z Meritoros. Jego zdaniem w praktyce mogą jednak mieć z tym duży problem.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.