Komunikaty PR

Pokrycia dachowe z blachy – stylowa klasyka vs. nowoczesny minimalizm

2023-04-04  |  13:15
Biuro prasowe

Nadchodząca wiosna to najlepszy moment na rozpoczęcie budowy domu. Jeśli na etapie projektu inwestor podjął już decyzję o tym, że chce, aby na więźbie jego dachu znalazło się pokrycie z blachy, ma do rozstrzygnięcia jeszcze jedną ważną kwestię: co konkretnie wybrać? Blachodachówkę czy panele dachowe? Pokrycie klasyczne czy raczej nowoczesne?

Różnorodność pokryć dachowych z blachy jest obecnie bardzo duża, co w prostej linii jest pochodną rosnących i zmieniających się wymagań nabywców. Przedstawiciele firmy Regamet doradzają, które z propozycji oferowanych przez producenta najbardziej zadowolą osoby ceniące styl minimalistyczny, a które będą odpowiadały osobom o nieco bardziej tradycyjnym podejściu do wzornictwa.

Tradycja i elegancja

Dobrą propozycją w klasycznym stylu są blachodachówki o wyraźnie odznaczających się przetłoczeniach, nadające harmonijny wygląd połaci dachowej. Budynek z wykończonym w ten sposób dachem zyskuje nietuzinkowy, a przy tym elegancki charakter.

Nabywcy poszukujący na swój dach tego typu rozwiązań, z oferowanych przez naszą firmę profili wybierają najczęściej Monę PRO lub Petrę PRO. W pierwszym przypadku wysokie przetłoczenie z pojedynczym rowkiem nadaje połaci harmonijną formę, natomiast drugi wariant posiada charakterystyczne, wyraziste potrójne rowkowanie w górnej części fali i dwa delikatniejsze przetłoczenia w dolnej części. Zapewnia to dachowi bardziej dynamiczne oblicze i oryginalny styl – mówi dyrektor ds. sprzedaży hurtowej Regamet, Marcin Kluz.

Nowoczesny minimalizm

Formą pokrycia o zupełnie odmiennym charakterze są panele dachowe, które wiodą prym w innowacyjnym budownictwie w stylu minimalistycznym. Od kilku lat modne są budynki o bryle prostopadłościanu z dwuspadowym, najczęściej bezokapowym dachem. – Tradycyjne panele dachowe (zwane także blachami na rąbek stojący), od wieków wykorzystywane w architekturze, doskonale wpisują się również w charakter nowoczesnych budynków z dachem dwuspadowym – mówi Bartłomiej Ukowski, dyrektor handlowy Regamet. – Są one najbardziej pożądaną postacią pokrycia dachowego na modernistycznych bryłach, gdyż wyglądają niezwykle atrakcyjnie i mają zastosowanie zarówno w przypadku prostych dachów, jak i części elewacji budynków. Jednym z przykładów jest panel Max PRO, który ze względu na szeroki rozstaw rąbków doskonale podkreśla minimalistyczny design współczesnych domów.

Jeśli inwestor preferuje nowoczesny wygląd budynku, odpowiednim wyborem mogą być również blachodachówki o prostym, płaskim kształcie. – W ofercie Regamet ogromną popularnością cieszy się blachodachówka Karen PRO, dostępna w wariancie dwu- i czteromodułowym. Jest wyjątkowo płaska i idealnie współgra z nowoczesnymi trendami architektonicznymi, kiedy ma kolor czarny lub grafitowy – dodaje Marcin Kluz.

Najważniejsza jest jakość

Bez względu na to, jaką estetykę preferuje właściciel domu, zawsze powinien mieć on na uwadze, że pokrycie dachowe musi być najwyższej jakości. Tylko wtedy będzie utrzymywało walory estetyczne i użytkowe przez długie lata. Co to oznacza w przypadku pokryć dachowych z blachy?

Jak tłumaczy Bartłomiej Ukowski, w pierwszej kolejności najważniejsze są parametry wykorzystanej do produkcji blachy, a następnie powłoki, którą jest ona pokrywana. Oba te elementy zapewniają nie tylko podwyższoną odporność na uszkodzenia mechaniczne, lecz również zabezpieczają pokrycie przed oddziaływaniem promieniowania UV czy kwaśnych deszczy. To z kolei zwiększa antykorozyjność i wydłuża trwałość koloru. – Dzięki dobrze dobranej powłoce dach może zyskać ekskluzywne, matowe wykończenie – jak w przypadku powłoki PURTEXT STRONG 300 – lub charakterystyczne i połyskujące – jak w powłoce EXELENT – dodaje przedstawiciel firmy.

Pokrycia dachowe z blachy to bardzo duża różnorodność modeli, stylów i kolorystyki, co w połączeniu z najlepszej jakości powłokami gwarantuje trwały efekt estetyczny na długie lata. Jednocześnie producenci tego typu rozwiązań nie ustają w przedstawianiu nabywcom kolejnych propozycji. Wszystko to sprawia, że grono ich nabywców nieustannie się powiększa.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Dopłaty kredytowe, a wynajem mieszkania: będzie problem? Biuro prasowe
2024-07-26 | 11:00

Dopłaty kredytowe, a wynajem mieszkania: będzie problem?

Do tej pory Polacy mogli skorzystać z trzech programów dopłat kredytowych: Rodzina na Swoim, Mieszkanie dla Młodych oraz Bezpieczny Kredyt 2%. Na horyzoncie pojawia się program Kredyt
Nieruchomości CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland
2024-07-25 | 12:00

CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland

  Marka CCC kontynuuje współpracę z trzema centrami handlowymi z portfolio Greenman Poland – Nowymi Czyżynami w Krakowie, Nowymi Bielawami w Toruniu i Nową Górną w
Nieruchomości Warsaw office market in the process of adaptation
2024-07-25 | 01:00

Warsaw office market in the process of adaptation

Stable demand, low supply of new offices, and few vacancies—this briefly describes the current situation in the Warsaw market Just under 11 per cent of the office space resources in

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace

W 2025 roku w japońskiej Osace odbędzie się Wystawa Światowa Expo 2025. Udział w niej, a także towarzyszących imprezie wydarzeniach i targach to dla polskich firm szansa na wzrost rozpoznawalności swoich marek za granicą, a w konsekwencji na rozwój ich potencjału eksportowego. Expo 2025 będzie się koncentrowało na innowacjach służących zrównoważonemu rozwojowi. PARP, który jest partnerem wydarzenia w Polsce, do 26 września br. czeka na wnioski firm zainteresowanych udziałem w wydarzeniu i ekspansją na azjatyckie rynki. W ramach programu mogą one otrzymać wsparcie na udział w targach, na misje wyjazdowe i kampanie promocyjne przed i po zakończeniu Expo. Nabór finansowany jest z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027

Polityka

Rośnie ryzyko wybuchu epidemii w Strefie Gazy. Brakuje czystej wody, kanalizacji i toalet, a w zniszczonej enklawie wykryto polio

W Strefie Gazy brakuje praktycznie wszystkiego – od żywności i wody po podstawowe leki – ale najgorsze może dopiero nadejść – alarmuje Polska Akcja Humanitarna. – Kilka dni temu w wodzie w Strefie Gazy znaleziono polio typu 2. Ta woda jest bardzo zanieczyszczona, infrastruktura wodno-sanitarna na tym terenie tak naprawdę już nie istnieje. Na dodatek od dziewięciu miesięcy dzieci nie są szczepione, ponieważ nie ma warunków, żeby to zrobić, więc istnieje bardzo duże zagrożenie wybuchu epidemii – mówi Magdalena Foremska z PAH. W odpowiedzi na kryzys organizacja uruchomiła duże projekty pomocowe, które mają zapewnić żywność i opiekę medyczną w Strefie Gazy i na Zachodnim Brzegu.

IT i technologie

Gminy potrzebują inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Eksperci widzą duże ryzyka wynikające z zaniedbań

Dane gromadzone przez jednostki samorządu terytorialnego mogą być bardzo niebezpiecznym narzędziem w rękach przestępców. Wykradzione mogą posłużyć do fałszowania tożsamości człowieka. Tymczasem poziom inwestycji w cyberbezpieczeństwo jest w gminach niski, a liczba ataków hakerskich na nie stale rośnie. Eksperci czekają na pozytywne skutki rządowego programu Cyberbezpieczny Samorząd. W jego ramach 1,5 mld zł trafi na inwestycje w poprawę bezpieczeństwa cybernetycznego samorządów: zarówno na poziomie sprzętu i oprogramowania, jak i kompetencji oraz procedur.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.