Komunikaty PR

Polacy nadal planują remonty, ale już na mniejszą skalę

2021-07-26  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marketing
PMR

Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com

Według danych PMR, w 2020 r. segment indywidualny artykułów DIY w Polsce wzrósł o rekordowe 9% i był motorem napędowym całego rynku, definiowanego jako suma sprzedaży segmentów detalicznego i instytucjonalnego. Wzrost napędziły remonty Polaków oraz wysoka liczba mieszkań oddanych do użytkowania.

 

Pandemia COVID-19 okazała się katalizatorem wzrostu rynku – sklepy DIY pozostawały otwarte przez cały rok, a brak możliwości wyjść do restauracji i podróży, czy też spędzanie znacznej ilości czasu w domu, skłoniły Polaków do przeprowadzania remontów.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez PMR w lutym/marcu 2021 r., w ciągu minionego roku remont przeprowadziło aż 71% ankietowanych. Najczęściej deklarowanym pomieszczeniem, w którym przeprowadzono remont, był pokój dzienny. Z kolei w zakresie kompleksowości remontu, prym wiodły kuchnia i łazienka. Wśród respondentów, którzy przeprowadzili prace remontowe w 2020 i 2021 r. najczęściej deklarowane było odświeżanie ścian oraz wymiana mebli.

Chociaż pandemia COVID-19 spowodowała, że jedna piąta respondentów przeprowadziła remont wcześniej nieplanowany, ponad 60% badanych wciąż planuje wykonanie remontu w ciągu najbliższego roku. Co istotne, będą to już mniej kompleksowe prace  niż miało to miejsce w 2020 r. Średnia cena planowanego remontu jest niższa o ponad 6 tys. zł od średniej zadeklarowanej ceny przeprowadzonego remontu. We wszystkich deklarowanych pomieszczeniach, Polacy planują wydać na remont mniej niż to miało miejsce w 2020 roku.

 

Wyjaśnienie metodologiczne

Instytucjonalny rynek asortymentu DIY – suma wartości sprzedaży produktów niezbędnych do budowy oraz remontu, produktów dekoracyjnych, artykułów ogrodowych oraz narzędzi, kupowanych przez klientów instytucjonalnych czy firmy lub dla takich klientów (firmy budowlane, deweloperów, instytucje państwowe oraz samorządowe i firmy, na potrzeby przeprowadzanych remontów i budów, a także przez same firmy przeprowadzające takie prace na zlecenie klientów instytucjonalnych).

 Detaliczny (indywidualny) rynek asortymentu DIY – sumą wartości sprzedaży produktów niezbędnych do budowy oraz remontu, produktów dekoracyjnych, artykułów ogrodowych oraz narzędzi, kupowanych przez klientów indywidualnych oraz firmy działające na ich zlecenie, na potrzeby samodzielnej budowy domu, remontu mieszkania lub domu, prac dekoracyjnych lub ogrodowych.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.