Polacy nadal planują remonty, ale już na mniejszą skalę


Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Według danych PMR, w 2020 r. segment indywidualny artykułów DIY w Polsce wzrósł o rekordowe 9% i był motorem napędowym całego rynku, definiowanego jako suma sprzedaży segmentów detalicznego i instytucjonalnego. Wzrost napędziły remonty Polaków oraz wysoka liczba mieszkań oddanych do użytkowania.
Pandemia COVID-19 okazała się katalizatorem wzrostu rynku – sklepy DIY pozostawały otwarte przez cały rok, a brak możliwości wyjść do restauracji i podróży, czy też spędzanie znacznej ilości czasu w domu, skłoniły Polaków do przeprowadzania remontów.
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez PMR w lutym/marcu 2021 r., w ciągu minionego roku remont przeprowadziło aż 71% ankietowanych. Najczęściej deklarowanym pomieszczeniem, w którym przeprowadzono remont, był pokój dzienny. Z kolei w zakresie kompleksowości remontu, prym wiodły kuchnia i łazienka. Wśród respondentów, którzy przeprowadzili prace remontowe w 2020 i 2021 r. najczęściej deklarowane było odświeżanie ścian oraz wymiana mebli.
Chociaż pandemia COVID-19 spowodowała, że jedna piąta respondentów przeprowadziła remont wcześniej nieplanowany, ponad 60% badanych wciąż planuje wykonanie remontu w ciągu najbliższego roku. Co istotne, będą to już mniej kompleksowe prace niż miało to miejsce w 2020 r. Średnia cena planowanego remontu jest niższa o ponad 6 tys. zł od średniej zadeklarowanej ceny przeprowadzonego remontu. We wszystkich deklarowanych pomieszczeniach, Polacy planują wydać na remont mniej niż to miało miejsce w 2020 roku.
Wyjaśnienie metodologiczne
Instytucjonalny rynek asortymentu DIY – suma wartości sprzedaży produktów niezbędnych do budowy oraz remontu, produktów dekoracyjnych, artykułów ogrodowych oraz narzędzi, kupowanych przez klientów instytucjonalnych czy firmy lub dla takich klientów (firmy budowlane, deweloperów, instytucje państwowe oraz samorządowe i firmy, na potrzeby przeprowadzanych remontów i budów, a także przez same firmy przeprowadzające takie prace na zlecenie klientów instytucjonalnych).
Detaliczny (indywidualny) rynek asortymentu DIY – sumą wartości sprzedaży produktów niezbędnych do budowy oraz remontu, produktów dekoracyjnych, artykułów ogrodowych oraz narzędzi, kupowanych przez klientów indywidualnych oraz firmy działające na ich zlecenie, na potrzeby samodzielnej budowy domu, remontu mieszkania lub domu, prac dekoracyjnych lub ogrodowych.

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.