Komunikaty PR

Północna nie czeka na blackout, inwestuje w odnawialne źródła energii

2022-10-18  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations

ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl

Z zielonego dachu Północnej płynie teraz zielony prąd. Galeria zaczęła sama produkować energię z odnawialnych źródeł. Wszystko za sprawą najnowszej eko-inwestycji, jednej z największych w ostatnich latach. Na dachu obiektu uruchomiono właśnie 224 panele fotowoltaiczne.

– Obserwując coraz trudniejszą sytuację na rynku energetycznym, a co za tym idzie rosnące ceny energii, postanowiliśmy nie tylko przyspieszyć zaplanowaną inwestycję w OZE, ale także zrealizować ją w niezwykle krótkim czasie. Wszystko po to, aby być możliwie jak najlepiej przygotowanym na najbliższe miesiące i wyzwania, jakie mogą się pojawić – komentuje Roman Bugajczyk, Head of Retail in Poland w GTC S.A.

– Oddany właśnie do użytku system fotowoltaiczny to konkretne rozwiązanie, dzięki któremu możemy nie tylko zmniejszyć skalę zakupów energii na rynku, częściowo obniżyć koszty, ale także – co istotne – w warunkach niepewności osiągnąć pewien stopień niezależności energetycznej dla naszej infrastruktury, wpisując się tym samym w coraz mocniejszy eko-trend na polskim i globalnym rynku retail – dodaje.

Jest i inny aspekt, na który zwraca uwagę galeria. – Dla Północnej to ważny krok w kierunku jeszcze bardziej zrównoważonego rozwoju, ale także racjonalnego wykorzystania zasobów naturalnych i dalszego zmniejszania „śladu węglowego”. W dobie gwałtownych zmian klimatycznych to działanie konieczne i odpowiedzialne, będące zarazem częścią budowanej strategii ESG – mówi.

W sumie Północna zdecydowała się na zamontowanie na dachu dwóch niezależnych instalacji fotowoltaicznych o wydajności 49,5 kWp każda. Składają się one z dwustronnych modułów PV Risen Bifacial, które umożliwiają przechwycenie do 30% dodatkowego promieniowania ze spodniej części panelu, a także są doskonale wydajne nawet przy niskim napromieniowaniu np. jesienią i zimą.

– To bezpieczna, ekologiczna i – co najważniejsze – nie generująca zanieczyszczeń instalacja, która pozwoli nam przede wszystkim na zasilenie potrzeb własnych w częściach wspólnych, czyli ruchomych schodów, wind czy oświetlenia alei handlowych i food hall. W ciągu roku dzięki panelom słonecznym będziemy w stanie wytworzyć 97.900 kWh energii, znacząco także zmniejszymy emisję dwutlenku węgla – zauważa Roman Bugajczyk

Pora na eko-potencjał Północnej
Nie jest to jednak jedyne działanie na czasy kryzysu energetycznego. Północna sięga także do swojego eko-potencjału. – Sam obiekt został zaprojektowany jako energooszędny, co ma swoje potwierdzenie w certyfikacje LEED Gold. Dysponujemy więc licznymi, już dawna wdrożonymi, rozwiązaniami, które pozwolą zmniejszyć zużycie energii – mówi.

Oszczędność zapewnia m.in. nowoczesne oświetlenie LED, które powszechnie stosowane jest w całej galerii, a także konstrukcja dachu obiektu, którego przeszklenia zapewniają sporą dawkę dziennego światła. Do tego izolacja samego budynku jest znacznie grubsza niż wymagają tego przepisy budowlane.

Ponadto, w sytuacji, kiedy temperatura na zewnątrz spada poniżej 15 st. Celsjusza, Północna ma możliwość przestawienia trybu drzwi na obrotowy, co minimalizuje utratę ciepła. Centrum posiada także wentylację mechaniczną z rekuperacją. Oznacza to, że powietrze wyciągane z wnętrza galerii jednocześnie ogrzewa powietrze wtłaczane do budynku.

W działaniach na najbliższe miesiące nie brakuje też doraźnych rozwiązań. – Już ograniczyliśmy wentylację obiektu poza godzinami otwarcia, obniżamy także temperaturę na powierzchniach wspólnych, jednak w taki sposób, że jest to nieodczuwalne dla klientów. Z kolei ciepłem pochodzącym z klimatyzacji najemców podgrzewana jest woda w łazienkach – wylicza Roman Bugajczyk

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Guarana Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni
Nieruchomości Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
2024-12-30 | 15:00

Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?

Kraków nieustannie buduje swoją pozycję na rynku mieszkaniowym. Rosnące inwestycje, turystyczny urok i zwiększająca się liczba mieszkańców sprawiają, że zapotrzebowanie na
Nieruchomości Deweloperzy nie nadążają za popytem
2024-12-30 | 15:00

Deweloperzy nie nadążają za popytem

Mieszkania drożeją, a nowych powstaje rekordowo mało. W 2023 roku deweloperzy rozpoczęli budowę 114,5 tys. lokali – to najmniej od sześciu lat. Ceny za mkw. w Warszawie zdążyły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Bankowość

Sądy są zalewane pozwami frankowiczów. Rząd pracuje nad ustawą usprawniającą sprawy kredytobiorców

W sądach toczy się około 200 tys. spraw dotyczących kredytów frankowych. Prawomocnym wyrokiem zakończyło się 30 tys. Na drogę sądową zdecydowała się jednak tylko część kredytobiorców. Umów objętych ryzykiem walutowym było blisko milion, a ich wartość w szczytowym okresie, czyli w 2011 roku, osiągnęła niemal 200 mld zł.

Handel

Donald Trump zaczyna swą drugą kadencję jako prezydent. Europejski biznes obawia się konsekwencji zapowiedzianych ceł

Świat biznesu z niepokojem czeka na pierwsze decyzje Donalda Trumpa, zwłaszcza w sprawie wprowadzenia głośno zapowiadanych ceł na towary z zagranicy. Zdaniem Marcina Nowackiego, wiceszefa Związku Przedsiębiorców i Pracodawców, Unia Europejska musi się przygotować na większy odbiór produktów i usług ze Stanów Zjednoczonych, które mają wysoki deficyt w handlu ze Starym Kontynentem. Tradycyjnie życzliwie nastawiona do USA Polska mogłaby wykorzystać swoją prezydencję w Radzie UE, by doprowadzić do porozumienia między obu stronami.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.