Polskie akcenty w Hotel Ibis Budapest Centrum
Pracownia AKA Studio zaprojektowała wnętrza położonego w samym sercu stolicy Węgier hotelu Ibis Budapest Centrum. Pomysł na projekt opiera się na wykorzystaniu odważnego koloru oraz barwnych grafik polskiej ilustratorki – Poli Augustynowicz.
Marka Ibis należy do segmentu hoteli trzygwiazdkowych posiadających określone wytyczne dla tego brandu. Nie oznacza to jednak konieczności standardowego podejścia do tematu. - Zależało nam na wprowadzeniu do wnętrz tego hotelu radości i oryginalnej świeżości tak, żeby sprawiał wrażenie bardziej otwartego i przyjaznego – mówi Karolina Kowalik z AKA Studio. - A ponieważ jako polska firma lubimy pracować z polskimi artystami i chętnie w swoich projektach umieszczamy polskie marki to chcieliśmy, aby w przestrzeni budapesztańskiego hotelu Ibis też znalazły się nasze rodzime akcenty. Inwestor postawił też przed nami wyzwanie: ma być świeżo, oryginalnie, ekonomicznie. Dlatego wykorzystaliśmy dużo elementów istniejących w duchu zasady 3R.
Projektanci z AKA Studio postawili na zdecydowane kolory takie jak granat i zieleń, które przeplatają się z różnymi odcieniami czerwieni - koloru obecnego w logo marki Ibis. Znajdujące się w części recepcyjnej i wejściowej oraz w strefie „lounge” specjalnie zaprojektowane grafiki Poli Augustynowicz wzmacniają te barwne wrażenia. Utrzymane są one w kolorystyce całego projektu, a ich tematyka krąży wokół podróży i symboli kojarzących się z Budapesztem. Widać papryczki czy fasadę parlamentu, najbardziej znanego budynku w mieście. W hotelu znajdziemy również tapicerowane meble polskiego producenta – firmy Noti czy stoły od Loft Decory.
Wiele elementów AKA Studio zaprojektowała na indywidualne potrzeby, co jest cechą charakterystyczną dla tej pracowni. Są to np. wielofunkcyjne przegrody, panele akustyczne, tapicerowane siedziska, wysoki niebieski stół do pracy wspólnej, a także lada recepcyjna i kontuar baru z nowym oświetleniem. - Wprowadziliśmy również do przestrzeni wspólnej wyraziste kolorystycznie kotary, które dodatkowo mają walor akustyczny. Pozwalają przy tym na wydzielenie w otwartej części hotelu mniejszych, bardziej kameralnych stref do rozmowy czy pracy – mówi architekta Alicja Majszak z AKA Studio.
Pracownia AKA Studio odpowiedzialna była za projekt wnętrz części wspólnych na parterze oraz za adaptację standardów marki Ibis w pokojach i korytarzach hotelowych. W pokojach kolor również pełni istotną rolę, jednak na pierwszym miejscu jest funkcjonalność i wygoda gościa.
www.studioaka.pl
Guess w Elektrowni Powiśle z większym biurem
![Skyliner w 100% wynajęty](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_54203968,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Skyliner w 100% wynajęty
![Szymon Marciniak i dodatkowa oferta promocyjna na Mieszkaniowym Dniu Otwartym](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_262116203,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Szymon Marciniak i dodatkowa oferta promocyjna na Mieszkaniowym Dniu Otwartym
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Handel
![](https://www.newseria.pl/files/11111/e-papieros1,w_274,_small.jpg)
Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy
– Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.
Infrastruktura
Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich
![](https://www.newseria.pl/files/11111/oigd-zielone-regulacje-foto,w_133,r_png,_small.png)
Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.
IT i technologie
Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii
![](https://www.newseria.pl/files/11111/upmedic-ai-foto,w_133,r_png,_small.png)
Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.