Pomóż zaprojektować toaletę koło górskiego szlaku – weź udział w ankiecie
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
W trwającej właśnie 23. edycji konkursu KOŁO „Projekt Łazienki 2021” zadaniem jest stworzenie koncepcji budynku o funkcji toalety publicznej, który mógłby stanąć koło szlaku górskiego w Dolinie Chochołowskiej. Przed przystąpieniem do prac nad projektem warto jak najlepiej poznać to miejsce. Organizator konkursu, firma Geberit, uruchomił specjalną ankietę dla turystów podróżujących po górskich szlakach, aby zebrać informacje, które mogą być cenne dla startujących w konkursie studentów i młodych architektów.
Proces powstawania budynku użyteczności publicznej i jego wnętrz zaczyna się dużo wcześniej niż przysłowiowe „przelanie na papier” koncepcji danego obiektu. Projekt, aby jak najlepiej odpowiadać na potrzeby przyszłych użytkowników, musi być poprzedzony wnikliwą analizą lokalizacji: począwszy od uwarunkowań terenu przez otoczenie po kulturę i specyfikę życia w danym miejscu.
Tatrzański Park Narodowy o powierzchni 21197 ha należy do największych parków narodowych w Polsce. Ochroną ścisłą objęte jest prawie 149,9 km² ha powierzchni. Ponad 34,8 km² stanowią w Parku obszary ochrony czynnej. Przeszło 27,1 km² Parku posiada status obszaru ochrony krajobrazowej, m.in. Dolina Chochołowska. To właśnie tam, w rejonie Polany Huciska, została wyznaczona lokalizacja projektu konkursowego. Ochrona krajobrazu wiąże się ze ścisłymi wytycznymi dotyczącymi warunków zabudowy dla danego miejsca. Ma to ogromny wpływ na rozwiązania, które architekci mogą zaproponować w swoich projektach. W regulaminie konkursu KOŁO „Projekt Łazienki 2021” znajdują się wszelkie niezbędne informacje techniczne na temat możliwości projektowych. Jednak nie tylko przepisy są ważne – warto pamiętać, że architektura powstaje dla ludzi, dla użytkowników. Dlatego firma Geberit postanowiła uzyskać informacje od najbardziej zainteresowanych – turystów poruszających się po górach. Ankieta ma charakter uniwersalny i edukacyjny, dotyczy wszystkich dostępnych szlaków na terenie Polski – odpowiedzi respondentów dostarczą wiedzę na temat potrzeb miłośników górskich wycieczek, określą też niedogodności, z jakimi zmagają się turyści na szlakach. W ankiecie znajdują się pytania m.in. na temat warunków sanitarnych, udogodnień bądź ich braku dla osób z niepełnosprawnościami, dostępności śmietników itp. Wyniki ankiety będą cenną informacją dla uczestników konkursu „Projekt Łazienki 2021”, pomogą młodym architektom stworzyć koncepcje toalety publicznej dostosowanej do potrzeb przyszłych użytkowników w tak specyficznym miejscu, jak Tatrzański Park Narodowy.
Wszystkich, którzy choć raz mieli okazję przemierzać górski szlak zapraszamy do wypełnienia anonimowej ankiety dostępnej w linku:
https://konkurskolo.webankieta.pl/
Ankieta jest aktywna do 26. sierpnia 2021.
***
Konkurs KOŁO „Projekt Łazienki 2021” organizowany przez firmę Geberit budzi ogromne zainteresowanie wśród początkujących architektów i studentów architektury, których zadaniem jest stworzenie projektu toalety publicznej. Partnerem tegorocznej edycji został Tatrzański Park Narodowy, który na miejsce projektu wybrał Dolinę Chochołowską.
Konkurs zwraca uwagę na deficyt toalet publicznych w Polsce oraz na często pozostawiające wiele do życzenia warunki panujące w ogólnodostępnych ubikacjach. Przez ponad dwadzieścia lat, dzięki organizatorowi, partnerom, a także autorom najciekawszych zgłoszeń powstały nowoczesne, funkcjonalne i estetyczne toalety w wielu miejscach w Polsce.
Laureatów 23. edycji wyłoni znakomite jury, w którego gronie zasiadają eksperci z branży projektowej. Pula nagród wynosi ponad 50 tys. złotych. Termin przesyłania zgłoszeń 11.10.2021.
Wszelkie informacje, wytyczne projektowe, harmonogram oraz regulamin są dostępne na stronie https://konkurskolo.pl/
Partnerzy:
Tatrzański Park Narodowy, SARP, Instytut Wzornictwa Przemysłowego
Patroni medialni:
Elle Decoration, Label Magazine, Architektura i Biznes, Architektura Murator, Dobre Wnętrze, Czas na Wnętrze, Bryła, Onet, Radio Kampus, F5, WhiteMAD, Sukces, Sztuka Architektury, Sztuka Wnętrza, Urządzamy.pl
Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
Deweloperzy nie nadążają za popytem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Doświadczenia Ukrainy są cenną lekcją dla polskich medyków. Pomagają się przygotować na potencjalny konflikt
– Ukraińskie doświadczenia z frontu są cenną lekcją dla wojskowych służb medycznych w Polsce, która zmienia podejście do zabezpieczenia medycznego na wypadek ewentualnego konfliktu – mówi gen. broni prof. dr hab. n. med. Grzegorz Gielerak, dyrektor WIM – PIB. Jak podkreśla, wiele się mówi o konieczności zwiększania wydatków na zakupy broni i sprzętu wojskowego, a wciąż stosunkowo mało uwagi poświęca się budowaniu bezpieczeństwa medycznego.
Ochrona środowiska
Rośnie znaczenie zielonych certyfikatów w nieruchomościach. Przybywa ich również w mieszkaniówce
Trend certyfikowania budynków już od wielu lat jest obecny na rynku komercyjnym i dotyczy głównie biurowców i nieruchomości logistycznych. Teraz coraz mocniej wchodzi także do segmentu mieszkań. Liczba certyfikatów dla tego typu inwestycji rośnie, co ma związek z rosnącą świadomością ekologiczną mieszkańców oraz ich chęcią ograniczania kosztów eksploatacji mieszkań.
Konsument
Systemy żywnościowe będą się zmieniać w kierunku bardziej zrównoważonym. Transformacja czeka nie tylko rolników
Europejski Zielony Ład budzi wiele kontrowersji i sprzeciwów, w szczególności w Polsce. Jak przyznaje ekspert zespołu Team Europe powołanego do wyjaśniania polityk Unii Europejskiej, choć w strategii „Od pola do stołu” można poprawić pewne elementy, to jest ona konieczna, by ratować kurczące się zasoby naturalne w Europie. Polska jest dużym producentem rolnym UE i zarazem krajem mocno zagrożonym suszą, więc transformacja systemów żywnościowych jest dla nas szczególnie istotna.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.