Komunikaty PR

Pomóż zaprojektować toaletę koło górskiego szlaku – weź udział w ankiecie

2021-07-28  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

W trwającej właśnie 23. edycji konkursu KOŁO „Projekt Łazienki 2021” zadaniem jest stworzenie koncepcji budynku o funkcji toalety publicznej, który mógłby stanąć koło szlaku górskiego w Dolinie Chochołowskiej. Przed przystąpieniem do prac nad projektem warto jak najlepiej poznać to miejsce. Organizator konkursu, firma Geberit, uruchomił specjalną ankietę dla turystów podróżujących po górskich szlakach, aby zebrać informacje, które mogą być cenne dla startujących w konkursie studentów i młodych architektów.

Proces powstawania budynku użyteczności publicznej i jego wnętrz zaczyna się dużo wcześniej niż przysłowiowe „przelanie na papier” koncepcji danego obiektu. Projekt, aby jak najlepiej odpowiadać na potrzeby przyszłych użytkowników, musi być poprzedzony wnikliwą analizą lokalizacji: począwszy od uwarunkowań terenu przez otoczenie po kulturę i specyfikę życia w danym miejscu.

Tatrzański Park Narodowy o powierzchni 21197 ha należy do największych parków narodowych w Polsce. Ochroną ścisłą objęte jest prawie 149,9 km² ha powierzchni. Ponad 34,8 km² stanowią w Parku obszary ochrony czynnej. Przeszło 27,1 km² Parku posiada status obszaru ochrony krajobrazowej, m.in. Dolina Chochołowska. To właśnie tam, w rejonie Polany Huciska, została wyznaczona lokalizacja projektu konkursowego. Ochrona krajobrazu wiąże się ze ścisłymi wytycznymi dotyczącymi warunków zabudowy dla danego miejsca. Ma to ogromny wpływ na rozwiązania, które architekci mogą zaproponować w swoich projektach. W regulaminie konkursu KOŁO „Projekt Łazienki 2021” znajdują się wszelkie niezbędne informacje techniczne na temat możliwości projektowych. Jednak nie tylko przepisy są ważne – warto pamiętać, że architektura powstaje dla ludzi, dla użytkowników. Dlatego firma Geberit postanowiła uzyskać informacje od najbardziej zainteresowanych – turystów poruszających się po górach. Ankieta ma charakter uniwersalny i edukacyjny, dotyczy wszystkich dostępnych szlaków na terenie Polski – odpowiedzi respondentów dostarczą wiedzę na temat potrzeb miłośników górskich wycieczek, określą też niedogodności, z jakimi zmagają się turyści na szlakach. W ankiecie znajdują się pytania m.in. na temat warunków sanitarnych, udogodnień bądź ich braku dla osób z niepełnosprawnościami, dostępności śmietników itp. Wyniki ankiety będą cenną informacją dla uczestników konkursu „Projekt Łazienki 2021”, pomogą młodym architektom stworzyć koncepcje toalety publicznej dostosowanej do potrzeb przyszłych użytkowników w tak specyficznym miejscu, jak Tatrzański Park Narodowy.

Wszystkich, którzy choć raz mieli okazję przemierzać górski szlak zapraszamy do wypełnienia anonimowej ankiety dostępnej w linku:

https://konkurskolo.webankieta.pl/

Ankieta jest aktywna do 26. sierpnia 2021.

***

Konkurs KOŁO „Projekt Łazienki 2021” organizowany przez firmę Geberit budzi ogromne zainteresowanie wśród początkujących architektów i studentów architektury, których zadaniem jest stworzenie projektu toalety publicznej. Partnerem tegorocznej edycji został Tatrzański Park Narodowy, który na miejsce projektu wybrał Dolinę Chochołowską.

Konkurs zwraca uwagę na deficyt toalet publicznych w Polsce oraz na często pozostawiające wiele do życzenia warunki panujące w ogólnodostępnych ubikacjach. Przez ponad dwadzieścia lat, dzięki organizatorowi, partnerom, a także autorom najciekawszych zgłoszeń powstały nowoczesne, funkcjonalne i estetyczne toalety w wielu miejscach w Polsce.

Laureatów 23. edycji wyłoni znakomite jury, w którego gronie zasiadają eksperci z branży projektowej. Pula nagród wynosi ponad 50 tys. złotych. Termin przesyłania zgłoszeń 11.10.2021.

Wszelkie informacje, wytyczne projektowe, harmonogram oraz regulamin są dostępne na stronie  https://konkurskolo.pl/

Partnerzy:

Tatrzański Park Narodowy, SARP, Instytut Wzornictwa Przemysłowego

Patroni medialni:

Elle Decoration, Label Magazine, Architektura i Biznes, Architektura Murator, Dobre Wnętrze, Czas na Wnętrze, Bryła, Onet, Radio Kampus, F5, WhiteMAD, Sukces, Sztuka Architektury, Sztuka Wnętrza, Urządzamy.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego? Biuro prasowe
2025-02-21 | 11:50

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Inwestowanie w nieruchomości to budowanie majątku na pokolenia, dlatego od zawsze jest ono postrzegane jako pewna i dochodowa forma lokowania kapitału. Nie od dziś wiadomo, że
Nieruchomości Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe
2025-01-30 | 06:00

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Obniżki cen ofertowych mieszkań w najbliższych miesiącach prognozuje 58 proc. przedstawicieli biur nieruchomości. W przypadku domów w taki scenariusz wierzy prawie 50 proc.
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności

Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.

Robotyka i SI

Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.

Handel

Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.